Announcement

Collapse
No announcement yet.

spatwaterdichte speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

tja, dat krijg ik nog te weten van die gene waarvan ik het heb gehoord.
    ik vind het ook wel apart.
    het moet werken bij de ev zx1.
    hij gebruikt ze ook in de regen.

Comment

Hmm, één keer ergens tegen aan stoten, verf beschadigd, speaker niet meer waterdicht.. beetje jammer

Comment

Ik zou toch eens goed gaan kijken wat je nou precies wilt. 12'' of 15'' maakt bij buiten gebruik niet zoveel uit. Bass hoor je toch niet veel. Het gaat voornamelijk om het midden gebied. Waarom ga je niet kijken naar iets goedkoops en bouw je er een kist omheen? Overdag wanneer het droog is en jullie gaan hakken dan komen de toppen te voorschijn. 'S avonds wanneer jullie het spul opruimen en in de natte loods zetten gaat het in een mooie waterdichte kist. Eventueel maak je de kist zo dat er aan de voorkant een deksel uitkan, waardoor ze niet natregenen wanneer jullie staan te hakken.

Comment

goed idee.
          mijn vader is heel handig met hout.
          ik denk dat we twee (of 4 als uitbreiding) dap k-112 kopen.
          beluisteren doe ik altijd maar dat kan ik tegen over mijn huis doen:D.
          ik ga is vragen of mijn vader zoiets kan maken.
          wat platen van de doeland (die niet gaan rotten) goed dicht lijmen en misschien de voorkant dichtmaken met tentzeil?
          werk misschien ook wel.

Comment

Ik zou het hout dan wel goed behandelen tegen vocht en dergelijke... anders kun je om het jaar nieuwe kisten gaan maken.

Comment

ja, daar weet mijn vader veel van als wereldkampioenmotor zagen:D.
              dan moet je ook wel wat weten van hout.
              hij weet wel veel van hout en hij zoekt wel goed hout erbij. dat weet ik zeker.
              is tent zeil geschikt? of gaat het regen er doorheen?

Comment

Ligt er een beetje aan wat voor tentzeil. Eigenlijk moet je een compromis vinden dat wél de tonen van je luidsprekers doorlaat, maar geen water aan de andere kant doorlaat. En dat is best wel een uitdaging. ;)

Comment

ik ga dan gewoon een keer naar een tentzaak en koop daar verschillende stukjes stof.
                  dan maakt mijn vader hem vast met nietjes (zo'n nietjes schiet apparaat).
                  heeft iemand dat wel eens gedaan?

Comment

ook een tip, bij esr theta (studenten roei vereniging) Is de bar van hout, hier gaat elke week flink wat water / bier overheen, wat prima kan, alleen na een jaartje zie je toch wel dat het hout is, even schuren, nieuwe laklaag erover (wel een flinke laklaag overigens) en hij is weer als nieuw, dus als je niet al te dun hout neemt en je pa hier rekening mee laat houden in het ontwerp, dan kunnen ze wel even mee!

Ik ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen!

Comment

ik ga nog even overleggen met mijn vader.
                      toch bedankt voor de tip;)
                      en bedankt voor alle andere reacties.
                      als nog een idee hebt of een tip kunt geven, graag!!

Comment

Ik zou de kist zo vochtvrij mogelijk proberen te maken. Aan de voorkant een afneembaar schot is misschien een beter idee.

Comment

zat ik ook al aan te denken.

Comment

ik heb gekeken wat we nu hebben:
                            kustom KSC 10.
                            we hebben alleen een oudere rode versie.
                            we hoeven toch geen waterdichte.
                            we doen het gewoon met een goede vuilniszak (of weet je iets anders?).
                            welke grotere speakers zouden nu geschikt zijn?
                            ik zat zelf de denken aan de k-112 of de k-115.
                            omdat deze niet zo duur zijn maar toch goed genoeg geluid hebben.
                            Last edited by stijn; Saturday-18-04-2009, 19:21.

Comment

Een vuilnis zak?? weet je hoe dat klinkt als er geluid uitkomt?

Comment

hoe wou je het dan doen?

Comment

Working...
                                X