Announcement

Collapse
No announcement yet.

spatwaterdichte speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

een vuilniszak gaat niet klinken het enige wat je dan hoort is wazige muziek en krrrt krrrt krrrrt van de vuilnis zak.

Comment

de muziek staat zachtjes aan.
      en de speakers worden het meest gebruikt voor spraak.
      en zo vaak regent het nou ook niet weer.
      en hoe wou je het anders doen?

Comment

LAstig heb zelf geen ervaring met buiten speakers.. wel een keer met een vuilnis zak nou ja container zak over me speaker heen en wat een herrie komt daar vanaf.

Comment

ik heb een paar waterdichte pa speakers kunnen vinden:
          SKYTEC WEATHERPROOF MOULDED PA SPEAKER BOXES
          ik kan ze misschien vandaag beluisteren want volgens mij heeft de zaak tegenover me de speakers.
          iemand nog (slechte) ervaringen met deze speakers?

Comment

Als je gaat kijken, probeer ze dan ook uit. Daar bedoel ik mee, vraag eens of je een showroommodelletje mag uittesten. (Immers, als ze gekwalificeerd zijn als weerbestendig, zal je er vast wel een paar druppels overheen kunnen gieten. :))

Comment

ik denk dat dat niet zou mogen.
              want die zaak is niet zo groot en gebruikt de speakers voor verhuur.
              en het is de actieve versie.
              misschien is het daarom wel de niet spatwaterdichte versie.
              ik ga nog even navragen.
              ook ga ik er naartoe om de NIEUWE dap catalogus te halen.

Comment

Als zij die speakers voor verhuur gebruiken, kun je ook gelijk navragen of zij hem ook neerzetten bij wat minder goed weer. En dan kun je ook gelijk de status van die showmodellen zien. Uiteraard wel relativeren dat verhuur-apparatuur wat meer afgeleefd is als het langer meegaat.

Comment

ok ik ga dat allemaal navragen.
                  bedankt!!

Comment

die speakers die ik aangaf zijn niet meer te koop.
                    dus de zaak gaat voor mij nog wat meer spatwaterdichte speakers zoeken en als de zaak niks vind mag ik de actieve versie van de zaak overkopen.
                    dus goed nieuws en slecht nieuws.
                    als je nog een spatwaterdichte pa speaker weet, het is welkom!!
                    Last edited by stijn; Wednesday-29-04-2009, 17:13.

Comment

Voila. Zowel 100 volt als 8 ohm belastbaar.

Comment

ik zoek pa speakers.

Comment

Lijkt mij dat je deze eventueel ook kunt bevestigen aan een statief als je een beetje handig bent. En ik denk, dat als je er 4 neerzet, je een redelijk spraaksetje kunt neerzetten.

Comment

dan hebben net zo hard geluid als we nu hebben.
                            we willen echt pro geluid hebben.
                            we willen ze ook neer kunnen zetten op statieven.
                            we willen dus gewoon echt PA geluid hebben.

Comment

En waar maak je dat op uit? Belastbaarheid in watts? Zegt niet zoveel.
                              Pro geluid, voor jullie budget, welke ook nog eens perfect klinkt? Onmogelijk. Kwestie van budget aanpassen of eisen bijstellen.
                              Op statieven? Altijd mogelijk met wat hobbywerk.
                              PA-geluid? Buiten? Dan moet je denken aan hoorngeladen constructies. Oh, wacht, je wilde geen hoorns...

Sorry, maar volgens mij doe je ook niet echt veel moeite om te luisteren naar oplossingen en zoek jij alleen maar naar een waterdicht kastje op een statiefje dat de sterren van de hemel speelt buiten, alleen maar omdat je zelf die houten/plastic kasten met een 12"/15" woofer en tweeter kent. Kijk eens verder dan dat, zéker voor buiten!

Een normaal PA-kastje gaat het gewoonweg niet redden buiten. Denk je toch van wel, dan schaf je twee nieuwe PA-speakers aan met een vuilniszak er overheen. Drukt lekker door, prima geluid, tót hij in aanraking komt met de vuilniszak. En dat gebeurt best snel.

Waarom denk je overigens, dat zoveel verhuurbedrijven die buiten braderieën e.d. doen (waar spraak juist belangrijk is!).. óf hoorns, of 100V-speakers hebben?

Comment

ik bedoel met pro dat het er een beetje pro uitziet.
                                en het geluid hoeft niet super te zijn.
                                ongeveer het geluid van een dap k112/115.
                                dat is niet zo heel mooi maar mooi genoeg.
                                en wij hebben nu een klein pa kastje maar die gaat toch en best hard.
                                het geluid komt ook goed ver.
                                alleen vind de vereniging dat niet goed genoeg.
                                en het ook niet een heel veld met honderden mensen.
                                er staat een hek om het "podium'' (gewoon op de grond) en om dat hek staan mensen, als ze wat willen horen, moeten ze om het hek gaan staan.
                                maar het is ook wel mooi als je de mensen een beetje kunt "roepen" met de speakers.
                                wat we ook wel een beetje doen met een powerzaag (een opgevoerde moterzaag).

Comment

Working...
                                X