Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe speakers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe speakers

hoi ik ben opzoek naar een nieuwe geluid set.
    het mag actief of passief zijn moet makkelijk te vervoeren zijn dus het ,
    liefste actief.
    mijn buget is max 700 euro inclusief kabels.

zelf dacht ik aan de behringer b215a kost 300 euro ps.
    heb ik 100 euro over voor kabels

of andere soorten mogen ook en willen jullie ook zegge welk subs er,
    het beste bij passen.

gr.tom

Wat voor eisen stel je er aan? Waar worden ze voor gebruikt? Persé plastic lichte kast of liever hout? 12" top, 15" top, of misschien wel 10"? Er zijn zoveeeel luidsprekers op de markt. ;)

Misschien kun je ook eens kijken naar de nieuwe PXI-reeks van American Audio. Schijnen leuke kasten te zijn, maar heb ze zelf nog niet gehoord.

Wanneer je je budget ietsje opschroeft kun je zelfs eens kijken naar dB Technologies, welke ook zeer leuke luidsprekers maakt voor een nette prijs.

Overigens zijn de meeste tops wel uit te breiden met 'matchende' subwoofers, dus zoveel zorgen zou ik me daar niet om maken. :)

Comment

o sorry dat ik niet zo dudelijk ben geweest.
      het moet niet hele zwaren kasten worden komen op zolder te staan.
      het liefs iets wat ik ook fulrange kan gebruiken.
      oke ik wel er wel 200 euro meer bij doen als buget is dan 900 euro.
      wat adviseren jullie.????

gr.Tom.

Comment

de k-series van dap zijn ook goed voor hun prijs.
        als je twee k-112 koopt kun je er later nog een subje bij kopen.
        je kunt natuurlijk ook gelijk een hele set kopen zoals: dap soundmate 1 mkII.
        deze hebben echt super geluid, ik weet niet of ze zo hard gaan (wegens overlast van de buren van het bedrijf:D).
        de sub van de soundmate 1 is wel zwaar.
        wat je ALTIJD MOET doen is het beluisteren van de speakers.
        als ik jou was zou ik eerst veel gaan rondkijken op forums en veel reviews lezen.
        er zijn al zo veel mensen met ongeveer €800 als budget (zoals ik:D).

stijn
        Last edited by stijn; Tuesday-24-03-2009, 19:04.

Comment

Ik zou je de Basic 400 van dB Technologies adviseren. :) Lekkere compacte en lichte kastjes die veel kunnen presteren. Eventueel uit te breiden met een Sub 12 of een Sub 05. :) Actief, dus ook geen versterkerrack meenemen en makkelijk door te lussen. En voor nu kun je ze prima op statief kwijt. ;)
          Enige kleine puntje kan wel zijn dat ze niet zoveel lage tonen produceren doordat het een 12" woofer is. Een 15" woofer kan hier al wat meer mee overweg, maar dit maakt niet zoveel uit als je later met subs wilt gaan werken. Je zult hier in ieder geval wel een zeer mooie startersset mee hebben. :) Ga ze anders eens beluisteren in de winkel, om zelf te ervaren hoe ze klinken en of ze je aanstaan. Wel afhankelijk van waar je woont. ;)

Comment

Originally posted by stinos2000 View Post
            de k-series van dap zijn ook goed voor hun prijs.
            als je twee k-112 koopt kun je er later nog een subje bij kopen.
            Ja, maar de TS kan doorgaan voor een stel betere luidsprekers. K112 kun je wel de hemel in prijzen, maar het zijn geen perfecte kasten.
            je kunt natuurlijk ook gelijk een hele set kopen zoals: dap soundmate 1 mkII.
            deze hebben echt super geluid, ik weet niet of ze zo hard gaan (wegens overlast van de buren van het bedrijf:D).
            de sub van de soundmate 1 is wel zwaar.
            Lijkt me óók niet handig, want de TS geeft aan dat hij graag wilt uitbreiden met subwoofers. Je loopt gegarandeerd vast bij Soundmate 1 omdat je deze gewoon niet fatsoenlijk kunt uitbreiden. Conclusie: Wanneer je groter wil zul je deze met wat verlies moeten verkopen om iets beters aan te schaffen.
            wat je ALTIJD MOET doen is het beluisteren van de speakers.
            als ik jou was zou ik eerst veel gaan rondkijken op forums en veel reviews lezen.
            Dat is inderdaad heel raadzaam, maar ik zou de reviews dan gebruiken als leidraad maar je eigen oren gebruiken om een definitieve keuze te maken.
            [/quote]
            er zijn al zo veel mensen met ongeveer €800 als budget (zoals ik:D).
            Lijkt me niet zo relevant... tenzij je goed kunt argumenteren waarom je dan juist dáár voor gekozen hebt. ;)

Comment

oke dankje wel zelf dacht ik hier aan.
              2xbehringer b 212a of 215a de 212 kost 250 euro ps. de 215 kost 300 euro ps.
              zijn volgens mij goede en nette kasten klop dit is dit mschien iets.

http://www.bax-shop.nl/vanaf-e-500-/...t-details.html en deze subs

gr.tom

Comment

Nog nooit heeft u zo\'n krachtige 15 inch 2-weg luidspreker gezien in deze prijsklasse. Nu leverbaar tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

Deze kast heb ik van het weekeind aangeschaft maar het verbaasde mij wat er uit kwam qau geluid ik denk dat je met 2 stuks een aardig feestje aankan.
                ook de geluid regeling achterop is erg makkelijk en heel erg fijn.

Ook hierbij blijf je netjes in je budget en het is altijd nog uit te breiden

Comment

die behringer 212a en de 215a is maar 250 watt.
                  400 watt is het piek vermogen.
                  dat staat op de behringer site
                  de onderste pagina link: klik

Comment

dus u heefd de american audio gkocht zijn die beter dan behringer of even gelijk???.
                    en kan je die ook fulrange gebruiken

Comment

kan iemand mij nog helpen met mijn vragen.
                      en mijn keuze.??????????

Comment

Geduld is een schone zaak. Zeker op een forum als deze, waar niet altijd alle leden 24 uur per dag en 7 dagen per week aanwezig zijn. Verder krijgen zij ook niet betaald om voor je klaar te staan en te antwoorden, dit is op volledig vrijwillige basis, ook iets om over na te denken.
                        Hiernaast kan een post als die van jou nu erg opdringerig worden opgevat, waardoor mensen opeens niet meer zullen reageren. (Het werkt dus volledig averechts..). Let hier wel een beetje op.

Comment

sory dat ik zo aan dirngde als iemand mij wil helpen zouw ik dat fijn vinden

gr.Tom

Comment

Om maar terug te komen op je vragen, de meeste kasten met een 12" of 15" woofer en een deftige hoogdriver kunnen makkelijk fullrange spelen. Echter, met behulp van één of twee subs krijgen zij het wat makkelijker omdat zij dan niet de lage tonen hoeven weer te geven, waardoor er meer ruimte ontstaat voor het mid en midlaag van je frequenties. Hierdoor zal je setje ook wat beter klinken en wat luider spelen. (Zeker door de subwoofer, maar dus ook van de ontheffing van lage tonen bij je topkasten.)

Comment

oke dank je wel welke subs adviseren jullie onder de b 215 topjes
                              moet niet loei zwaar zijn

Comment

Working...
                              X