Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe speakers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik krijg 40 euro zakgeld per maand en dan
    en 80 euro permaand aan baantje
    maar die set is dat wel wat wil eerst de topjes halen en later de subs

gr.tom
    Last edited by djtommie; Wednesday-25-03-2009, 19:50.

Comment

Hoeveel we allemaal verdienen is niet zo belangrijk in deze kwestie.

Wat veel belangrijker is, is dat de TS nog steeds erg aan het twijfelen is en van de ene set naar de andere set overloopt om na te vragen of het toch wel goede sets zijn. En op basis van de gebruikservaringen van anderen kom je al een eindje, maar voor luidsprekers en versterkers geldt toch écht dat je er zelf bij moet zijn om te zien en te horen wat deze presteren. Want niemand weet zo goed wat je precies wilt zien en horen dan jezelf. Neem het advies nu eens ter harte aan en trek een dag uit om eens te gaan luisteren naar verschillende sets. En dan kun je ook veel makkelijker zelf een oordeel vellen over de verschillende luidsprekers.
      En ik weet zeker dat je dan ook met een tevreden gevoel en een mooie luidsprekerset naar huis kunt gaan. ;)

Comment

heb je gezien wat het gewicht is van de sub?
        ik zeg het wel: 59 kg.
        ik denk niet dat je hem zo de trap opsleept;)

Comment

nee deze subs

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

38 kilo gaat maar de set is prima om mee te beginnen en kan later nog 2 subs bij kopen hoeveel man kan ik ongeveer met die topjes aan ik shat +-50/75 man klopt dit

Comment

Let wel een beetje op je interpunctie, want je teksten zijn nu wel heel lastig te lezen. Wat punten, hoofdletters en komma's maken je tekst al een stuk leesbaarder.

Met de twee tops als fullrange kasten kun je inderdaad wel 50 á 75 man voorzien van geluid. Oftewel een bruiloftje van 100 tot 125 man, aangezien daar toch nooit iedereen tegelijk op de dansvloer staat. ;) Wanneer je echt een discofeest moet verzorgen komt het wel neer op 50 tot 75 man, omdat daar wat meer volume gewenst is.

Comment

oke dankje wel is wist niet dat je met 2 12inch topjes +- 50/7 man mee aan kan weer,
              wat geleerd.
              nu een ding op de subs zit geen clip ledje hoe kan ik dan zien of ik in de clip draai.?????

gr.tom

Comment

Heel eenvoudig, ik heb het als eens eerder uitgelegd.
                Zorg dat je voor het instellen +3 uitstuurt op je mixer.
                Hierna zet je je subs vol open, of in ieder geval op het maximaal gewenste volume. Hierna draai je je mixer terug naar +0db en zorg je dat hier verder geen pieken meer in voorkomen. Zo hou je je subs heel en kunnen ze eventueel nog een onbewuste piek van je mixer opvangen.

Comment

het is toch als je in het rode van je mengpaneel speel clip of een db meter er tussen,
                  en als je in het rode komt is toch clip
                  klop dit

Comment

Clip is een soort van limiter die het overstuurde signaal tegenhoudt. Hoe dit volledig precies in zijn werk gaat durf ik je zo niet te zeggen, maar ik weet wel dat je deze LEDjes niet wilt zien oplichten, synchroon op de muziek. Sterker nog, deze wil je gewoon niet zien branden want dit kan slecht zijn voor je versterker én je luidsprekers, omdat je een vervormd signaal naar je luidsprekers stuurt.

Bij je mengpaneel staat het aangegeven en het +deel van je mixer geeft als het goed is in stappen van 2 of 3 de oversturing aan. Hou gewoon aan dat rood = slecht en dan komt het wel goed. ;)

Comment

ik heb de behringer vmx 1000 als mengpaneel als ik er een db meter tussen zet.
                      http://www.bax-shop.nl/overige-rand-...t-details.html deze als de rode ledjes gaan branden zit ik in de clip toch met mijn mengpaneel weet het niet hoe presies.

Comment

Je hoeft er helemaal geen dB meter tussen te zetten. (Die zijn alleen leuk als verlichting in je rack..) Hou gewoon je mengpaneel goed in de gaten. En op die VMX 1000 zitten er toch duidelijk VU-meters met LEDs die de db's aangeven op je masterkanaal. Wellicht interessant om je iets meer te verdiepen in de materie van mengpanelen en oversturing, want ik krijg de indruk dat je hier nog niet zoveel van begrijpt. ;) Op het forum is hier ook al het een en ander geschreven, wat je kunt vinden door wat trefwoorden in de zoekmachine van het forum te zetten.

Comment

oke bij hoeveel db zit ik in de clip ik denk er zit 1 rood ledje in de master per kanaal dus 2 kanalen ik dag rood is fout en geel net nog en groen goed klop dit of kan ik beter gewoon een goede limmitor kopen e die tussen de mengpaneel en speaker doen.

dus als de rode lampjes niet branden op mijn mengpaneel zit ik niet in de clip.
                          Last edited by djtommie; Wednesday-25-03-2009, 22:29.

Comment

Ik gaf het al eerder aan, maar probeer echt eens hoofdletters en leestekens te gebruiken, want ik moet echt je zinnen 2x lezen voor ik begrijp wat er staat. En dat zal ook andere forumleden weerhouden om te reageren.

Als je kijkt op je mengpaneel, staat er als het goed is bij elk LEDje bij of het -6, -3, 0, +3, +6 db is. (kan uiteraard ook andere waarde zijn, maar gaat om het idee). Zorg er gewoon voor dat deze niet over de +0 db komt en er is niks aan de hand, wanneer je het instellen van het volume hanteert zoals ik die een paar posts terug gegeven heb.

Een limiter heb je pas nodig wanneer er andere DJ's op jouw installatie gaan draaien die het verschil tussen rood en groen bij wijze van spreken niet kennen en steeds maar harder willen... in veel clubs staan de Pioneer mixers volop in het rood te draaien..

Comment

Oke nu snap ik het.
                              Ik moet gewoon niet over de 0 db komen dan is er niks aan de hand.
                              Oke dan snap ik het welke kabels adviseren jullie en statieven wel goede kwaliteit.
                              voor de kabels 60 euro max voor 4 en dan 60 euro voor 2 statieven

Comment

Bij actieve speakers zou ik kiezen voor Procab kabels met Neutrik connectoren. Lekker stevige connectoren en soepele kabel. Neem dan wel liever 8 kabels van 5 meter bijvoorbeeld. Zo ben je altijd flexibel in je opstellingen omdat je XLR-kabels aan elkaar kunt 'knopen'. ;) Mocht je dus op een vreemde locatie staan, kun je altijd nog je andere luidspreker een eind verder weg zetten.
                                Vergeet ook niet de nodige 230V-kabels, die Bax-shop ook kan leveren. Neem wel kabels met randaarde, maar de meeste kabels hebben die wel als het goed is. Ook hier geldt, liever een paar minder lange dan twee hele lange die je soms niet eens nodig hebt. Alle overtollige kabel die je niet nodig hebt ligt toch maar in de weg. Mocht je dan eens wat extra's nodig hebben, kun je die altijd pakken en voor de simpele kleine dingen kom je met 5m al toe.
                                Qua statieven heeft Bax-shop.nl een eigen setje die prima voor het geld zijn, aldus Jochanan. Klikkerdeklik en past precies binnen je budget.

Comment

Working...
                                X