Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Bij de actieve luidsprekers zitten inderdaad stroomkabels, MAAR deze zijn meestal maar 1,5 meter lang. En dat is dus verre van genoeg als je je showtje aan het opbouwen bent. Zelf heb ik een stel van deze voor het 230V-deel. Kost wat geld, maar dan heb je wel een goede, kwalitatieve kabel voor het geld. Mocht dit te duur zijn, neem dan 5 meter. Want niets is zo lelijk bij je show dan een oranje of witte kabelbos. (En ja, ik ben zelf ook met wit begonnen, maar heb dit omgetoverd naar zwart.)
Qua XLR heb ik een stel van deze in 5 en 10 meter variant. Metertje of 50 heb ik wel liggen, want je weet maar nooit waar je het eens voor in kunt zetten. Mensen onderschatten of vergeten de kabels gauw, maar als je een beetje kwalitatieve kabel wilt hebben die lang meegaat, is het raadzaam om er toch in te investeren. Om te starten kun je beginnen met 5 meter bijvoorbeeld.
Last edited by Rick; Wednesday-25-03-2009, 22:55.
Reason: EDIT, verkeerde link genomen voor 230V-kabel.
Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.
Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.
Je heb nu al minimaal 3 keer dezelfde vraag gesteld tommie wat wil je nu nog horen van ons wij hebben je adviesen gegeven, neem ook zelf initatief om te kijken wat jij lekker vind klinken.
Ga naar een licht en geluid winkel en ga luisteren meer kunnen wij ook niet voor je betekenen.
Betreft de kabels neem inderdaad kwaliteit (en het liefste een paar extra)
Sorry, maar ik begin het een beetje vreemd te vinden. Eerst vraag je welke luidsprekers het best geschikt zijn. Wij stellen er enkele voor, en raden je aan om zelf te gaan luisteren naar die luidsprekers. Alleen ga je hierna weer twijfelen over andere luidsprekers, waarbij je weer precies dezelfde vragen stelt.
Betreffende de kabels, vroeg je ook advies. Dit advies heb ik gegeven, gewoon voor kwalitatieve kabels gaan, maar vervolgens wil je toch gaan voor minder kwalitatieve kabels.. en ik denk dat'm dat in de prijs zit.
Wees verstandig en ga voor de betere kabels. Zul je zelf veel meer profijt van hebben, aangezien ze langer meegaan, ze soepeler zijn zodat je ze beter kunt oprollen en de kabel kan tegen een stootje. Niet onbelangrijk dus als je er regelmatig mee werkt.
De JRX-reeks van JBL is bij hun het instapmodel. In enkele kroegen in de binnenstad hier hangen ze, en in een van die kroegen speelt het setje op redelijk volume. Echter, het is erg schel, klinkt niet mooi meer. Kan liggen aan de man achter de knoppen of de instellingen, maar dit is me keer op keer opgevallen als ik er was.
Ik heb ook al eens een HK setje gehoord, maar twijfel of hierbij de Pro 12 of Pro 15 stond. Klonk in ieder geval niet zo lekker, het hoog was nogal afwezig en het mid overheerste. Ook hier geldt dat het aan de man achter de knoppen kan liggen.
Comment