Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP vaintage 500 of Behringer A-500?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DAP vaintage 500 of Behringer A-500?

Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn versterker (stageline sta 160). Wanneer ik het het volume opendraai hoor ik de speakers (bird sparrow 1528 2x150watt bij 8 ohm) alleen kraken en de muziek klinkt heel zacht tot helemaal geen geluid. Wat denken jullie dat het probleem is? Zelf denk ik dat het de versterker dus is en ben op zoek naar een nieuwe. Ik zat te denken aan een DAP vaintage 500 of Behringer A-500. Welke denken jullie dat het beste is? Ik gebruik hem alleen thuis.

Groeten, Mark.

Als eerste zou ik je versterker door laten meten zodat je zeker weet wat het is je speakers of versterkers anders geef je straks geld voor niets uit.

zoals ik begreep maakt dap leuke versterkers heb er zelf geen ervaring mee.

Wat is je budget voor een leuke versterker?

Comment

En als je je versterkers nou niet helemaal opengooit is het geluid dan veel harder? Ook al eens aan een fout in het mengpaneel gedacht?

Comment

Ja wel een goed idee ja dat doormeten. Mijn budget is ongeveer 100-150 euro.
        Het maakt niet uit of ik het geluid half of helemaal opendraai, het kraakt alleen en er is verder geen muziek. Aan een fout in het mengpaneel heb ik nog niet gedacht nee. Maar mijn mengpaneel is wel een hele goede (vestax pmc17a) zou zonde zijn als het daar aan ligt.

Comment

Ook een Pioneer mixer kan stukgaan... dus op dat punt hoeft het niets te betekenen dat het een goede mixer is. Probeer eens direct een audiobron aan te sluiten op de versterker als dat mogelijk is (voorkeur voor mp3speler met regelbaar volume) waarbij je dus kunt kijken of het daar ook bij is, op een laag volume.

Comment

Working...
          X