Announcement

Collapse
No announcement yet.

versterker keuze

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

oke dankje wel.
    Nu zit ik te twijfelne voor de versterker die ik bij koop of deze.
    1xpalladium 500 en palladium 700.

OF

1xpalladium 700 en palladium 700.

Of

1xpalladium 700 en palladium 900

De eerst versterker is topjes en de 2 is versterker wat is het beste.
    En als ik stroom in mijn flightcase wil wat voor soort een soort powercon.
    Zo ja is dat moeilijk zelf een kabel aan te solderen.
    En ik kan ze niet vinden in de winkel.

Gr.tom

Comment

Powercon is gewoon in de shop te vinden als je 'powercon' als zoekwoord intypt. Let wel dat je een BLAUWE connector nodig hebt en een BLAUW chassis in je flightcase. En wanneer je zelf niet de juiste kennis hebt om 230V spul te solderen, laat het dan over aan iemand die er iets van weet. Knutselen met dergelijke voltages is levensgevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent.

Comment

Oke bedank wat voor dikte kabel moet ik hebben voor de stroom kabel voor in het stopcontact.
        En welke versterkers keuze is goed

gr.tom

Comment

Hangt van de versterkers af. Zelf zou ik er het liefst 2,5mmē kabel aan zetten, zit je altijd goed.

Over versterkerkeuzes hebben we inmiddels al het een en ander verteld... conclusie daarbij was dat je niet teveel vermogen moet loslaten op die MC-reeks... iets meer dan het RMS vermogen van die kastjes is voldoende.

Comment

Powercon, CEE en Schuko stekkers moeten niet gesoldeerd worden, deze kan je gewoon met schroefjes in de juiste gaatjes vastklemmen, uiteraard daarna de trekontlasting goed vastmaken. Voor deze toepassing kan je echter beter standaard kabels kopen, vaak stukken goedkoper dan zelf in elkaar zetten, tenzij je op grote schaal wilt werken, maar daar ga ik voor het gemak even niet van uit.

Ik herhaal Rick zijn opmerking nog even:
            Weet wat je doet, weet je niet waar je mee bezig bent, doe het dan NIET!
            Doe je dit verkeerd, dan kan je levensgevaarlijke situaties creëren, zelfs als alles lijkt te werken kan er nog van alles mis zijn aan je aansluitingen en JIJ bent dan verantwoordelijk voor alle schade aan zowel materiaal als mensen!

Kortom, koop gewoon de juiste kabeltjes in de shop! En zoek hier op internet eens wat meer info over op.

Comment

http://www.bax-shop.nl/stekkers/neut...t-details.html deze moet dat gesoldeert worden of is het schroef.

De strooom kabel van de versterker is 3x1.5 is het beste dan 3x2.5 te pakken.
              Last edited by djtommie; Wednesday-22-04-2009, 20:05.

Comment

Staat er netjes bij, kan beide, is ontwikkeld om 2.5mmē kabel aan te zetten.
                Wiring: - Cable: screw-type terminals or soldering nom. wire size/contact: 2.5 mmē / 14 AWG
                - Chassis: flat tabs for FASTON 0.187" x 0.02" (4.8mm x 0.5mm) or soldering
                Solderability: complies with IEC 68-2-20
                Overigens hebben inderdaad je versterkers 1,5mmē aan boord, maar als je meer versterkers (neem als voorbeeld 2 amps welke 2x 750 watt leveren), komt de maximale belasting van een 1,5mmē kabel in zicht. Neem dus een flink verdeelblok, plak deze met dubbelzijdig tape in je flightcase en zet daar een dikke kabel aan met chassisdeel.
                Vervolgens 2,5mmē van je powerconconnector naar je 230V-stekker en je bent klaar.

Comment

http://www.bax-shop.nl/stekkers/neut...t-details.html deze moet dat gesoldeert worden of is het schroef.

Comment

Als je nu eens goed leest in de quote die ik je heb gegeven... solderen of kabelschoentjes.
                    Overigens gaat dit wel erg offtopic, verdere vragen graag in een ander elektriciteitstopic of een nieuw topic.

Comment

Gelukkig is mijn collega voorzien van zijn electra papieren en weet hij erg veel op dit gebied ideaal zou het zelf niet aandurven haha'.

Comment

Oke bedank voor de informatie.
                        Mij spullen staan nu 1 etage hoog dus is maar 1 trap op.
                        En ik heb nu naar jullie advies geluistert.

Gr.tom

Comment

Ik sta hier op het punt om 2 jb systems pa9600 op de kop te tikken. (2x200watt 8ohm, 2x300watt 4ohm)
                          Tweedehands weliswaar, ze zijn natuurlijk al wat ouder..
                          Nu richt ik mijn vraag tot de "versterkermecaniciens" of diegene die er wat van kent:
                          Slijten versterkers echt kapot na normaal gebruik? En welke onderdelen geven eerst de geest?

Weet namelijk niet of ik zoiets kan vertrouwen..

Comment

Je vraagt nu echt iets heel moeilijks... Wat gaat er het eerst kapot bij versterkers bij normaal gebruik. Het antwoord is dan niets. Maar wat is normaal gebruik? Als jij je versterker netjes behandelt, op tijd schoon maakt, niet (zonder goede flightcase) overal mee naar toe sleept, dan moet zo'n ding het toch zeker wel een tijdje uit houden.

Een grote boosdoener voor versterkers is warmte. Dus:
                            Slechte, geblokeerde of vervuilde koeling,
                            Overbelasting (Rood is een mooie kleur, maar die moet je niet te vaak zien, of liever eigenlijk niet op je versterker)
                            En de "hoe-snel-kan-een-amp-van-de-trap-af-test" is ook niet echt aan te raden.

Comment

Een goede indicatie om de staat enigszins te bepalen is de omgeving na te vragen waar hij gebruikt is. Verhuur? Kan hij best afgebeuld zijn. Standaard installatie met limiter? Kan hij best in goede staat zijn. Uiterlijk zegt vaak ook al veel. Verbogen rackoren en veel krassen? Lekker laten staan. Smetteloos? Kan best goed zijn.

Sowieso altijd uittesten en het liefst op je eigen luidsprekers, want je weet precies hoe die klinken.

Comment

Ok bedankt..
                                Ja is een beetje mijn bedoeling, versterkers en boxen kopen met een hooop overschot voor wat ik ze nodig heb zodat ze bijlange niet worden afgebeuld (zit hier met een behringer ep2500 en dap p2000 voor 14mē:)), natuurlijk weet ik daarmee nog niet wat mijn voorganger(s) ermee heeft gedaan..

Wat ik me ook afvroeg, de clip limiter kleurt op als er een misvormd signaal door de boxen gaat, algemeen aangenomen dat de versterker op het randje zit van zijn kunnen (erover eigenlijk).. Maar dan zou ik denken dat de clip ook aanslaat als je boxen het niet meer aankunnen? Dan komt er toch ook een misvormd signaal..?

Dat schoonmaken, is dat echt de kast opendoen en dan schoonmaken? Of gewoon de buitenkant waar de ventilatoren zitten?

Comment

Working...
                                X