Announcement

Collapse
No announcement yet.

versterker keuze

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als je boxen het niet meer aankunnen, ziet je versterker dat toch niet? Die speelt lekker zijn vermogen door en kan niet zien of dat luidsprekertje het moeilijk heeft of niet. Zélf hoor je dat natuurlijk wel, vaak als gekraak of extreme vervorming van het geluid.

Schoonmaken kan nicotine verwijderen zijn, maar afhankelijk van de toepassing waar hij gebruikt is; openhalen en met een fijn stofzuigerslangetje (een hele dunne opening) en een heel fijn kwastje overal langs gaan. Deed ik vroeger altijd bij m'n PC, en dat ging erg goed.

Comment

Inderdaad, klinkt logisch ja.. Is het ook:).. De examens beginnen hun tol te eisen;)

Comment

versterkerkeuze

Hallo allemaal.

Ik overweeg een DAP Palladium P1600 te gaan kopen omdat ik hoor dat dit een goede versterker moet zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Fran

Comment

Heb ooit met een P1600 gewerkt, is een prima bak hoor. Hoor ook erg veel positieve reacties hierover en er zijn erg veel drive-in shows die volledig op Palladium ampjes werken. Kan dus niet anders dan goed zijn, zeker voor het geld. :)

Comment

Zijn prima dingen, alleen zwaar (maar dat zijn ze allemaal...)

Nooit eeen probleem gehad, ooit op iemands teen gevallen, versterker had niks maar de teen....

Comment

Ik kan de DAP 2e-hands kopen samen met een Behringer Eurorack UB1832FX mengpaneel voor €225. Het spul is in goede staat. Mooi prijsje nietwaar?

Groet, Fran

Comment

versterker keuze

hoi,
                Ik heb nu:
                2xjb systems tsx 15.
                2xomnitronic bx 1850.
                Nu heb ik een dap palladium 700 maar hier haal ik denk ik niet alles mee uit.
                Wat is dan een goede versterker voor ps 350 euro maximaal.
                Zelf dacht ik aan een dap palladium 1600 of een palladium 2000.
                Is dit wat ???????

gr.tom

Comment

Originally posted by djtommie View Post
                  maar hier haal ik denk ik niet alles mee uit.
                  Zou je dat niet eerst zeker willen weten voordat je geld uit gaat geven?

Daarnaast, wat wil je met je versterker doen? Als je goede ervaringen hebt (ik niet) met je huidige Palladium, is de 1600 of 2000 slechts een verhoging van je wattage meer niet.

(en met één vraagteken zie ik ook wel dat het een vraag is. 7 vraagtekens zijn er 6 die ik niet nodig heb)

Comment

Heb je nu alles draaien op slechts één versteker? Of heb je gewoon twee Palladium 700's? Wat je denk ik het beste kan doen is de Palladium 1600 op je BX1850's aansluiten en je Palladium 700 op je tsx15's aansluiten. Uit ervaring weet ik dat je de TSX15's best op hun donder kan geven, maar ze gaan best snel te schel. Dit is natuurlijk aan te passen met een equalizer, maar ik zou geen 1600 kopen op de tsx15's. Waste of power, zou ik zeggen!

Comment

Wist je niet meer dat je hier zelf al een topic over had, met precíes dezelfde topictitel? Ik wist het nog wel...
                      Eerst de zoekmachine gebruiken, daarná pas een topic aanmaken!
                      Berichten verplaatst.

Zie dit maar als laatste waarschuwing...

Comment

Oke dankje wel.
                        Ik krijg de omnitronic bx 1850 dinsdag binnen.
                        Ik wil ze eigelijk doorgelust naar de top samen op een palladium 1600 zetten.
                        Door dat de subs al een crosover hebben ingebouwd daarom wil ik ze doorlussen.
                        Want dan verkoop ik de palladium 700.
                        Want later gaan de tsx 15 weg voor 2x dap k-112 of 115 met een palladium 1200 daarom.
                        Is dat setje wat.

gr.tom
                        Last edited by djtommie; Thursday-27-08-2009, 14:07.

Comment

Ik zou dan een P2000 nemen, omdat je als je het setje doorlust met een P1600 je de topspeakers tekort zult doen denk ik. Je versterker is namelijk het laatste waar je op moet bezuinigen, deze wordt het zwaarst belast en als deze kapot gaat heb je niet zo 1,2,3 een oplossing!

Comment

De subs hebben een crossover, maar die is niet variabel in te stellen. Erg zonde als je je set wilt optimaliseren. Het beste zou zijn om een aparte crossover te nemen en het filter te omzeilen d.m.v. een schakelaar die je inbouwt. (Of liever; laat inbouwen door iemand die daar de juiste kennis voor heeft)

Comment

Oke bedank rick.
                              Nu moet ik een nieuwe flightcase hebben maar moet ik daar een nieuw onderwerp beginnen of kan ik hier in verder gaan rick.
                              gr.tom

Comment

Kan in een nieuw onderwerp, maar kijk eerst even of er niets anders aansluit bij hetgeen je wilt vragen. (Dus als er al een topic is over een bepaalde flightcase waar je vragen over hebt, kijk eerst of er niet al een topic over is.)

Comment

Working...
                                X