Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toekomstvraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Toekomstvraagje

Goed na een hele zondag opzoekwerk gedaan te hebben alsook wat raad gekregen te hebben van ronenieshow in het *doorlussen* topic ben ik zowat tot het volgende gekomen. Binnen een viertal maandjes zit ik met een feestje van een goede 120 man/vrouw en tegen die tijd moet ik toch aan het materiaal zien te raken dus wat zouden jullie nemen als Top en Sub pakketje. Vrouwtje speelt hier jammer genoeg een rol in het beslissen hoeveel euro s ik mag spenderen maar daar kan indien het verschil in waarde ook effectief een enorme meerwaarde bied wel een mouw aan gepast worden.

Gevonden nieuw voor regio 1300 euro (nog wat speling inbouwen voor tussenpaaltjes erbij te kopen)

2 x Behringer 212D Top
    2 x Behringer B1800D Subs

Versus

Eigenlijk net iets boven budget dus word wat uitvinden om het uitgelegd te krijgen tegen dan maar langs de andere kant heb ik zoiets van als het prijsverschil het echt rechtvaardigt door een betere set te zijn qua geluidskwaliteit alsook bereik (aantal personen die bedient kunnen worden) dan geef ik liever een smoes binnen een paar maand en wat meer geld uit.

Gevonden nieuw voor regio 1700 euro

2 x Mackie - TH18S Thump actieve subwoofer
    2 x Mackie - TH-15a actieve 15 inch luidspreker
    2 x American Audio SAT-1 distance rod 35mm, steel, 30kg max

Of

DAP Soundmate 2 MKII actief systeem

De Soundmate 2 is ideaal voor de drive-in, artiest of DJ die altijd met zijn subwoofers op locatie wil staan. De versterkers zitten dan ook in de subwoofer gemonteerd, waardoor de topjes licht en compact kunnen blijven.

1953 euro

Al redelijk boven mijn budget aan het komen maar vroeger altijd goede ervaringen gehad met JBL (of is dit onderhand verandert?):

JBL JRX/XLA complete luidsprekerset

2193 euro

Mijn eigenlijke toegelaten budget is 1500 euro (volgens mijn vrouwtje offc.). Nuja iets meer is mogelijk als het effectief een hoop scheelt in:

- Geluidskwaliteit
    - Bereik
    - Levensduur

Over gewicht enzovoort geef ik niet echt, heb geen problemen om de boel versleurd te krijgen. Anderzijds zijn de keren dat ik daadwerkelijk voor 100-150 man zal draaien zeldzaam maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Persoonlijk heb ik enkel ervaring met Behringer / JBL en oude Technics luidsprekers. Vind Behringer niet slecht klinken ... ok het is niet vergelijkbaar met mijn oude Technics of JBL s ... Of JBL nog altijd goed klinkt in hedendaagse apparatuur heb ik het raden naar dus mischien kan iemand hier bevestigen dat hun reputatie nog altijd gegrond is gebleven na al die jaren (dik tien jaar geleden voor mij allemaal). Dap heb ik totaal geen ervaringen mee en zie ik wat negatieve zooi over passeren met tijden klopt dit? Mackie idem ook geen ervaringen mee totnogtoe.

Zal vermoedelijk geholpen worden door ronennieshow of iemand anders dus dank bij voorbaat.

Wat voor soort feesten ga je hier voornamelijk mee doen? Bruiloften, echte house feesten of ....?

Comment

Als het voorlopig dit bij feestje blijft dan is het mischien beter om iets te huren, ben je er goedkoop vanaf en als er later meer feesten komen dan heb je intussen mischien al meer budget voor betere speakers.

Ik kreeg van mijn vrouw toelating om 5000 euro te spenderen maar mijn speakerset kost al zoveel, even slijmen en ik zit nu al aan 11.000 euro, daar was ze wel even blij mee.

Comment

Njah moet ook wel zeggen dat mijn persoonlijke grens regio 3000 euro zit. Meer dan dat wil ik niet aan versterking/luidsprekers spenderen het moet ergens een hobby blijven. Er zijn nog zaken in het leven die je wilt en dit is dan ook meteen een beetje een kwestie van prioriteiten stellen.

Welk soort feesten, voornamelijk House zal er toch gedraaid worden meerbepaald Retro / Nineties Trance. Ook her en der grotere familiefeesten/feestjes van vrienden.

Wat er daarna komt zien we wel maar het zal toch altijd meer een hobby blijven denk ik dan dat ik echt er een heus beroep van maak. Trouwens nu zijn we reeds erg voorbarig bezig.

In the end geef ik wel de voorkeur aan een eigen set tov. huren en hoop ik dat een van deze sets voldoet voor wat ik verlang. Of een alternatief van regio 2200 euro *blijf toch liever een eindje onder mijn persoonlijk maximum*
        Last edited by SqueeZr; Sunday-15-04-2012, 21:10.

Comment

Het behringer setje is eigenlijk al niets mis mee voor je doel en budget,

De dap vind ik persoonlijk al wel wat leuker maar de jrx zou het voor mij niet worden. Leuk dat er jbl op staat maar dat is eigenlijk ook wel meteen het einde van het verhaal.

De macky th hoor ik eigenlijk alleen maar over dat niet echt volume geeft.

Als ik uit de opgegeven zou moeten kiezen zou ik voor de dap gaan. Is ook een setje wat al een stuk langer op de markt is en zijn eigen eigelijk allang bewezen heeft dat het voor het geld meer dan voldoende werkt.

Comment

Ok en mogelijke alternatieven of is DAP echt de beste keuze voor het richtbudget? Want blijkbaar kloppen mijn herrineringen al niet meer conform de hedendaagse realiteit. Alsook is mijn opzoekwerk alsnog dik gefaald (zie JBL en DAP).

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
              Njah moet ook wel zeggen dat mijn persoonlijke grens regio 3000 euro zit.
              Van 1500 naar 3000 op 2 berichten, als ik een paar berichten wacht dat verkoop ik je mischien met DB setje :mrgreen: dan heb je pas geluid in huis en als je om de mixer komt dan sluit ik ze graag aan en maak ik met plezier mijn buren boos :-o

Comment

Originally posted by Mol View Post
                Van 1500 naar 3000 op 2 berichten, als ik een paar berichten wacht dat verkoop ik je mischien met DB setje :mrgreen: dan heb je pas geluid in huis en als je om de mixer komt dan sluit ik ze graag aan en maak ik met plezier mijn buren boos :-o
                Hehe nice try Mol :p

Effe serieus ik had mijzelf zowiezo voor versterking en luidsprekers 3000 euro als plafond voorgehouden. 1500 euro is het plafond dat het vrouwtje mij voorhoud maar dat plafond valt vrij snel een mouw aan te passen :p Al haal ik natuurlijk betere punten thuis als ik mij toch iets of wat binnen haar plafond kan houden wat jij wss. wel snapt ;)

Comment

Zo te horen hebben we beiden een gouden vrouwtje
                  Waarom kies je dan niet voor actieve speakers? hier zit de versterker al ingebouwd en voor 3000 euro heb je al goede setjes (subs + tops) zoals de flexy's van DB, die was ik van plan om te kopen en heb dan maar voor de wat duurdere gegaan maar de flexy's gaan hard en spelen heel mooi.

Als je een maand eerder was dan heb ik 2x JB system + versterker, statieven en speakon kabels verkocht voor 300 euro aan iemand uit menen, alles samen koste nieuw bijna 1000 euro en het was 5 maanden oud.

Comment

De DAP en de Behringers zijn actief. De andere niet inderdaad.

Dank voor de tip betreffende de flexy's zijn al regio 3200 euro maar lees wel verschrikkelijk veel goede zaken over DB dezer dagen extra dilemma erbij. Heb natuurlijk ook nog wel een maandje of vier de tijd om mijn hoofd erover te breken en nu doe je me wel twijfelen (keek bewust hiervoor niet bij DB rond om mijzelf niet teveel te laten verwateren). Nuja maar es bedje inkruipen en mss. toch even jouw DB s beluisteren als ik om de mixer kom dan weet ik meteen hoe DB klinkt tov. mijn vermoedelijk crappy Behringer heb ik meteen een beter beeld of zullen we zeggen klankbeeld.

Comment

Ik sluit mijn DB set met plezier aan en ik mag gratis een zaal gebruiken dan kan ik ze voluit zetten, en mischien is er wel tweedehands wat te vinden, onlangs wist ik een mooi flexy setje te koop staan.

Comment

Sinds waneer bepalen vrouwmensen wat er aan geluid mag worden uitgegeven, moet biet veelgekker worden hier..

In tegenstelling tot kleding, geurtjes make up en andere geldverslindende overbodigheden is de aanschaf van een geluidsinstallatie een investering die weer geld terug op moet gaan leveren.
                        ( wellicht is dat een goed argument )

verder is die berhinger set nou niet degelijk geluid. maar met de dap set kom je al echt een heel eind, lijkt mij de beste keuze.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                          Sinds waneer bepalen vrouwmensen wat er aan geluid mag worden uitgegeven, moet biet veelgekker worden hier..
                          Sinds die vrouwtjes ook de helft van de inkomsten in huis brengen :) Een gelijke en open relatie heet zoiets, overleggen en samen beslissen wat iets mag kosten. :)

Comment

De kerk in het midden houden al verzet ik de kerk wel eens :)

Comment

Na het (kortstondig) horen van Mol zijn geluidsset ben ik toch wat meer richting DB beginnen kijken. Natuurlijk meer richting mijn budget maar toch.

Hier blijft mijn oog voorlopig op vallen

Kan iemand mij melden of dit een beetje degelijk klinkt. Helemaal vergelijkbaar met Mol zijn setup lijkt me onmogelijk aangezien mijn budget toch wel de helft minder is maar als het volume en de geluidskwaliteit (want dat sprak mij nog het meeste aan de warmte en zuiverheid, klankkwaliteit van die DB zelfs onder volume) zo goed als vergelijkbaar zijn (lees in de buurt van komen) dan denk ik overtuigd te zijn. Of is de meerwaarde verwaarloosbaar tegenover eerder genoemde DAP set (al zat ik nog wat rond te kijken dacht ik toch eerder richting DAP Soundmate 3 te gaan dan).

Voornaamste voor mij is toch echt wel dat het kwalitatief in orde is alsook klinkt. Ben nogal audiofiel aangelegd. Mijn Behringers die nog niet lang aangekocht zijn werken mij vanwege die reden ook al op mijn heupen (zeker na het horen van Mols DB tjes .

Hoor het graag.

PS. ik neem aan dat de versterkers in die DB set ook degelijk te noemen zijn alsook afdoende? En jups ik weet dat ACTIEVE luidsprekers makkelijker zijn/minder wegen etc. etc. maar over heffen en laden en lossen til ik niet zo zwaar. Dus passief/actief boeit niet. Max 3000 euro en kwaliteit/klankkwaliteit dat boeit wel.

Comment

Working...
                              X