Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schoolfeest 500 man

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schoolfeest 500 man

Hallo allemaal,
    over twee weken moet ik het laatste lesdag feest verzorgen op mijn school.
    Hierbij zullen dus de bovenbouw klassen aanwezig zijn(lees ; 500 man).
    Nu beschik ik zelf over alle apparatuur, en ik vraag mij af of ik het hiermee ga redden.
    Gewoon om zeker te zijn van mn zaken.

Mijn setup qua geluid:
    2x JBL PRX 635 (3x500W)
    2x JBL PRX 618S-XLF (2x500)

Ik weet dat deze set echt ongelofelijk hard knalt, maar zou ik graag jullie mening willen hebben.
    Dit word opgesteld in een dansschool waar de capaciteit rond de 1000 man ligt.

Graag hoor ik van jullie!

Groeten Niles!

Overigens heb ik eerder hier op het forum gezeten, dus niet dat ik zomaar een nieuw persoon ben :-)

De toppen zullen genoeg zijn! Afhankelijk van het muziek genre (waarschijnlijk dance/houes?) zou je er nog 2 subs bij kunnen zetten, dan zit je zeker goed! Toevallig hebben wij deze set ook, maar voor dergelijke feesten zetten wij vaak dubbele subs per kant neer.

Mocht je extra capaciteit nodig hebben dan kun je eventueel 2 PRX 618S-XLF bij ons halen voor een dag.

Misschien niet heel relevant voor je vraag, maar ik ben benieuwd wat voor een lichtshow je gaat neerzetten? :)
    Last edited by remixed; Tuesday-17-04-2012, 18:42.

Comment

Oke super, ik heb qua lichtshow nog niet helemaal wat ik graag wil. Ga in deze week een mooie dj booth kopen (liteconsole) en eigenlijk zou ik ook graag een truss stand willen hebben waar ik mijn licht in kan hangen. Ik heb een aantal mooie dingetjes maar die hangen op een vaste locatie nu.

Wat ik zo kan meenemen is :

Bax 1500W rookmachine
      Showtec Phantom 50 LED
      JB systems Andromeda

En ik beschik over hele mooie dingen verder nog namelijk een laserworld laser van 450mW
      UV lampen/strobo's
      Strocoscoop

Denk wel dat ik het red qua geluid dan, 500 man en draai voornamelijk house/progressive en trance ... en als afsluiter een setje hardstyle:)

Comment

Originally posted by MrNiles View Post

Bax 1500W rookmachine
        Showtec Phantom 50 LED
        JB systems Andromeda

En ik beschik over hele mooie dingen verder nog namelijk een laserworld laser van 450mW
        UV lampen/strobo's
        Strocoscoop
        Als ik het zo zie mis je een complete basis verlichting ( parren. Statieven, Truss zelf.

Als ik vragen mag hoeveel showtec phantom led kopjes heb je? Met 1 of 2 is het namelijk ook nog niet zo overdreven spannend voor een 500 man. Dan zou ik toch minimaal gaan voor een 4 of liever nog 6 a 8.

De UV lampen, stoboscoop en laser zijn leuke bij effecten maar als je ze heel de avond gebruikt is er al heel erg snel de fun af. Dan verliest het erg snel zijn effect.

Hier zou ik dus nog zeer zeker tijd aan gaan besteden.

Als laatste
        Denk wel dat ik het red qua geluid dan, 500 man en draai voornamelijk house/progressive en trance ... en als afsluiter een setje hardstyle:)
        En dit vind iedereen leuk? Je hebt een heel breed publiek. Veel verschillende mensen die allemaal graag hun ding horen. Ga jij dus alleen dat draaien vind misschien een 30 wie weet 40 of zelfs 50% leuk voor een hele avond. Maar er zullen er ook meer dan genoeg zijn die iets anders leuk vinden. Of jij dat ook leuk vind? Geen idee doet er niet toe. je bent er om iedereen een leuke avond te geven. Iedereen een momentje van heey dat vind ik leuk wouw. Hou hier dus rekening mee.

Ga je wel heel de avond deze muziek draaien. ( om wat voor reden dan ook ) Dan kun je zeer zeker een extra subje per kant gebruiken. Juist deze stijlen vragen om wat meer power in het laag.

Comment

Denk ook dat je voor zoveel mensen best nog een sub erbij haalt (en ik ben degene die er weinig van kent maar zoiets zou ik ook ni beginnen met wat je reeds hebt.)

Buiten dat zoals Ronennie hierboven typt je speelt voor een breed publiek. Volgens ik versta een school dus mijn gok is (zo is het meestal op doorsnee scholen):

30% Je House/Progressive/Trance
          30% Je Hardstyle (schijnbaar is deze muziekstijl opgekomen de laatste jaren al snap ik zelf niet waarom :p)
          20% Top/Pop
          20% Rock / Metal / Punk etc. (Ja Headbangers heb je toch minimaal 20% van op iedere school en Rock Will Never Die!!! )

Zoals ik het nu bekijk ga je 60% van je school gelukkig maken en 40% enorm ongelukkig wat in mijn ogen slecht gedraaid is. Iedereen gelukkig maken kan je niet, lukt niemand maar ik probeer toch een goede 80% geamuseerd publiek te halen wil ik beginnen spreken over een geslaagde avond. Buiten dat als je gewoon die Rockers en die Top/Pop luisteraars ook maar een half uurtje laat genieten van wat hun graag horen zijn ze dikwijls al enorm meegaand als je terugkeerd naar je Trance/Hardstyle name it.

Comment

Ja de complete basis mis ik eigenlijk wel, omdat ik vanuit een vaste installatie alles heb gedaan tot nu toe in een werkplaats.
            Ik heb helaas maar 1 movinghead.
            Maar hier komt bij kijken dat ik 18 ben.. ik heb simpelweg niet genoeg geld om alles in een keer te kopen.. Heb nu al een hele tijd gespaard voor een mooie dj booth (Lite Console XPRS) en dat is voor mij nu de hoogste prioriteit aangezien ik anders een steiger mee moet gaan nemen en dat is niet professioneel genoeg.

Ik weet wat van mij verwacht word op dit feest en ik zal uiteraard veel afwisselen qua muziek. Hier heb ik gelukkig ervaring mee :)

Ik zal het even schetsen de situatie, want ik kan voor dit geld gewoon niet alles meesleuren.

Ik ben 18 jaar, alles wat ik heb heb ik helemaal zelf voor gewerkt en ik wil voor het geld wat ik krijg ( 300 Euro) niet te veel meenemen aangezien het risico mij dan te groot word dat apparatuur kapot gaat.

Waar ik over beschik:
            JBL prx set
            pioneer 2000 set + macbook
            wat al dus om en nabij de 10K ligt.
            Ruwweg zou ik voor de huur van de spullen alleen al rond de 300 euro kunnen vragen wat zou betekenen dat ik daar voor niks sta te draaien.

Daarbij komt dat ik 6 uur sta te draaien ( 09:00 - 12:00 & 21:00 - 24:00)
            Ik denk dat jullie kunnen begrijpen dat ik voor dat geld me niet al te veel kan aanbieden.

Dus stel jullie raden mij aan een setje sub's erbij te regelen, dan is dat echt niet rendabel voor mij.

Misschien kunnen jullie mij wel helpen, ik wil graag een stand voor boven mij/achter waar ik dus alle apparatuur in kan hangen! Weet iemand nog iets wat gewoon perfect is qua prijs/kwaliteit ?

Bedankt voor de kritiek Ronennieshow :)

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
              Denk ook dat je voor zoveel mensen best nog een sub erbij haalt (en ik ben degene die er weinig van kent maar zoiets zou ik ook ni beginnen met wat je reeds hebt.)

Buiten dat zoals Ronennie hierboven typt je speelt voor een breed publiek. Volgens ik versta een school dus mijn gok is (zo is het meestal op doorsnee scholen):

30% Je House/Progressive/Trance
              30% Je Hardstyle (schijnbaar is deze muziekstijl opgekomen de laatste jaren al snap ik zelf niet waarom :p)
              20% Top/Pop
              20% Rock / Metal / Punk etc. (Ja Headbangers heb je toch minimaal 20% van op iedere school en Rock Will Never Die!!! )

Zoals ik het nu bekijk ga je 60% van je school gelukkig maken en 40% enorm ongelukkig wat in mijn ogen slecht gedraaid is. Iedereen gelukkig maken kan je niet, lukt niemand maar ik probeer toch een goede 80% geamuseerd publiek te halen wil ik beginnen spreken over een geslaagde avond. Buiten dat als je gewoon die Rockers en die Top/Pop luisteraars ook maar een half uurtje laat genieten van wat hun graag horen zijn ze dikwijls al enorm meegaand als je terugkeerd naar je Trance/Hardstyle name it.
              Dat begrijp ik al te goed! Dit komt een beetje arrogant over, wat ik niet wil zijn, maar ik weet qua muziek wat ik moet doen!

Comment

Je kan niet meer geld vragen? Anders ga je het straks niet redden qua licht en geluid en dat is natuurlijk geen goede reclame voor jezelf!

Comment

Dat begrijp ik al te goed! Dit komt een beetje arrogant over, wat ik niet wil zijn, maar ik weet qua muziek wat ik moet doen!
                  Ok dan was ook niet bedoeld om negatieve kritiek te leveren.

Betreffende je verhaal qua budget.

1. Je sleept je eigen gear mee.
                  2. Je gaat wss. 6 uur (mischien wel meer) draaien.
                  3. Een school (met name dansschool) beschikt normaliter wel over een bepaald budget om evenementen te organiseren.
                  4. 500 man noem ik reeds een degelijk evenement.

Ik zou gewoon naar de directie stappen (met risico vandien dat je gewoon niet moet spelen natuurlijk) dat je het voor dit geld gewoon niet geregeld krijgt, althans niet deftig geregeld. En uitleggen dat je het meeste van je eigen materiaal meebrengt om kosten te besparen voor de school maar dat je toch enkele zaken zult moeten huren (of hun laten huren) om dit evenement netjes verzorgd te krijgen.

Liever een goed evenement waar ik draai dan een slecht evenement waar ik draai want in the end zal JIJ bekeken worden voor het feit dat de verlichting of het geluid onvoldoende was.

Comment

Nee, het budget van school is 300 euro. En ik wil met die 300 euro dus al op de pof eigenlijk een LiteConsole dj booth kopen. Qua geluid zit ik in iedergeval beter dan de persoon die het de afgelopen jaren heeft gedaan dus daarop kan ik niet op mijn bek gaan, licht is het enige echte probleem schat ik. Ik weet heel zeker dat degene die voorafgaand dit heeft georganiseerd qua geluid niet beter zat dan dit.

Comment

Is ook geen kwestie van beter of niet beter. Is een kwestie van reclame die goed is of reclame die slecht is.

Jij draait, jij wilt iets bereiken in DJ land of evenement land en Jouw evenement voldoet niet qua licht en geluid = Jouw reclame = slecht.

Simpel om eerlijk te zijn.

Ben er mischien wel jaren uit en moet enorm veel opnieuw leren maar de enige les die ik nooit meer zal moeten leren is wel het feit dat ik moet maken dat ik zowel met licht als geluid in orde moet zijn want degene die daarop afgerekend word is ALTIJD de DJ!

Met andere woorden ik doe liever een bepaald evenement NIET als ik weet dat het materiaal niet zal voldoen dan WEL.

Comment

Ok dan was ook niet bedoeld om negatieve kritiek te leveren.

Betreffende je verhaal qua budget.

1. Je sleept je eigen gear mee.
                        2. Je gaat wss. 6 uur (mischien wel meer) draaien.
                        3. Een school (met name dansschool) beschikt normaliter wel over een bepaald budget om evenementen te organiseren.
                        4. 500 man noem ik reeds een degelijk evenement.

Ik zou gewoon naar de directie stappen (met risico vandien dat je gewoon niet moet spelen natuurlijk) dat je het voor dit geld gewoon niet geregeld krijgt, althans niet deftig geregeld. En uitleggen dat je het meeste van je eigen materiaal meebrengt om kosten te besparen voor de school maar dat je toch enkele zaken zult moeten huren (of hun laten huren) om dit evenement netjes verzorgd te krijgen.

Liever een goed evenement waar ik draai dan een slecht evenement waar ik draai want in the end zal JIJ bekeken worden voor het feit dat de verlichting of het geluid onvoldoende was.
                        Dat weet ik dat het geen negatieve kritiek was, maar om even on-topic te blijven als het ware dat muziek geen rol speelt dat ik me daarmee wel uit de voeten maak!

Jij leest dansschool, maar het is een middelbare school! Naar de directie stappen vind ik een goed plan! Had ik zelf niet aan gedacht, en ga ik ook zeker doen! 2 subjes erbij huren en een setje licht!

Stel ik zou wat aan licht doen, wat stellen jullie voor?
                        Ik denk dat movingheads erg mooi zou zijn, parren mits die niet aanwezig zijn bij de dansschool...

Bedankt voor het meedenken:)

Comment

Is ook geen kwestie van beter of niet beter. Is een kwestie van reclame die goed is of reclame die slecht is.

Jij draait, jij wilt iets bereiken in DJ land of evenement land en Jouw evenement voldoet niet qua licht en geluid = Jouw reclame = slecht.

Simpel om eerlijk te zijn.

Ben er mischien wel jaren uit en moet enorm veel opnieuw leren maar de enige les die ik nooit meer zal moeten leren is wel het feit dat ik moet maken dat ik zowel met licht als geluid in orde moet zijn want degene die daarop afgerekend word is ALTIJD de DJ!

Met andere woorden ik doe liever een bepaald evenement NIET als ik weet dat het materiaal niet zal voldoen dan WEL.
                          Uiteraard, dat is heel erg logisch.
                          Dat iemand slecht is gaat eerder ronde dan dat iemand goed is. En eenmaal dat je zo bekend staat zul je hier moeilijk wat aan kunnen veranderen!

Comment

Licht laat ik over aan de experts :) Ik huur mijn licht altijd als ik op verplaatsing ga.

Sorry ik las iets van dansschool tot 1000 man dus ik nam aan.

Directie bezoeken zou ik hoe dan ook doen, als ze een beetje realistisch zijn beseffen ze zelf ook wel dat ze al enorm van geluk mogen spreken dat jij een heleboel probeert te regelen voor hun.

Comment

Maar als hij op zijn bek ging met ongeveer hetzelfde geluid ga jij dat dus ook. Het lijkt me geen goede reclame. Misschien is het handiger om toch die booth even laten wachten en een nette set huren waar je reclame voor jezelf mee kan maken.

Edit: te late reactie...

Comment

Working...
                              X