Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schoolfeest 500 man

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Helemaal mee eens! Ik zal eens kijken of er iets te regelen valt qua budget.
    Zal een stukje op papier zetten qua huur prijzen om gewoon te laten zien dat ik erg cheap ben:)

Comment

Ik heb net even gekeken naar die dj booth, maar dat is wel een mooie booth hoor! En niet eens echt duur.

Comment

De vorige ging niet op zijn bek qua geluid etc, maar ik weet dat mijn set hem toch echt overtreft! En daarom het geluid niet het grootste probleem is!

Wat denken jullie ervan, als ik nu een truss bar koop waar ik dus mijn laser, uv beams, stroboscoop en ledlampjes in hang.. en dan movinghead apart voorop het podium en rookmachine erbij? zou ik dat redden?

dat is alle apparatuur die ik heb qua licht & effect..

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
          Ik heb net even gekeken naar die dj booth, maar dat is wel een mooie booth hoor! En niet eens echt duur.
          Klopt, ik geloof dat het nieuw op 800 euro zit, maar aangezien ik echt mn laatste centen bij elkaar schraap daarvoor, hou ik geen ruimte over voor andere dingen!

Comment

Ik denk dat je er veel meer hebt om gewoon vier T4'tjes op statief bij te huren. Weet niet waar je woont, maar wellicht kan een forum lid je hier ook van voorzien...

Basis is het aller belangrijkste, die moet je gewoon hebben (en die heb je niet) dus ga je niet bezig houden met goedkoope (rotzooi) lichtbruggen om die paar effectjes in te hangen: huur je wat basislicht in. Verolgens een paar effectjes erbij en je hebt een prima disco'tje..

Over de muziek: Probeer vooral aan te voelen wat het publiek wilt, en speel daar op in.. eindexamenklassen is voornamelijk toch wel top, pop en house. Maar wissel dit wel goed af. Afsluiten met hardstyle doet het hierbij overigens vaak best wel aardig.

Comment

Oke, stel ik wil het licht kopen wat ik anders zou moeten bijhuren volgens jullie, wat is een mooie set? en zou iemand mij hier een concreet voorbeeld van kunnen geven?
              Want dan ga ik gewoon overleggen of ik geld kan lenen van mijn moeder.. ik wil het liefste op mijn eigen poten kunnen staan namelijk met kijk op de toekomst :)

Comment

Allereerst zul je voor jezelf de keuze moeten maken tussen led of normale par spots (hier is genoeg over te vonden p dit forum bij verlichting)

Ik ga er even van uit dat je voor licht kiest:
                Dit ( http://www.bax-shop.nl/complete-led-...l#!prettyPhoto ) is dan een heel mooi setje: 2 statieven erbij en gaas !

Al zou ik voor 500 man wel in totaal 16 parren inzetten (dus nog 8 erbij)

Eventueel kan je voor die ene keer dat je er veel nodig hebt altijd wel wat bij huren: daar is niks mis mee... Als je het niet vaak gebruikt (en dat doe jij blijkbaar niet?) is dat mischien wel verstandiger dan om nou voor dat ene feest veel te gaan uitgeven ( al is het natuurlijk wel leuk om het zelf te hebben)

Comment

Voor lichtbrug zou ik graag wat hulp willen van jullie,
                  http://www.bax-shop.nl/eurotruss-fd-...t-details.html dat als balk bovenin dus..
                  maar dan qua statieven etc hoe pak ik dat aan? wat is sterk?

En is dit wat als statief?
                  De Eurolite STC 400 is een hoge kwaliteit wind-up lichtstatief, gemaakt van staal, met een maximale belasting van 80 kg en een maximale hoogte van 4.1 meter. De STC400 is ook geschikt voor het dragen van een PA systeem.

En dan als parren...

Is dit wat? Ik heb even gauw gekeken dus:)

Net te laat dus, maar dat vind ik erg mooi! Mijn voorkeur gaat uit naar LED verlichting!
                  Nou het vaak gebruiken dat moet nog komen, ik probeer nu mezelf op de markt te zetten! In de toekomst zal ik het toch nodig hebben denk ik zo dus ik prefereer kopen boven huren:)
                  Last edited by MrNiles; Tuesday-17-04-2012, 20:26.

Comment

Als je uzelf op de markt wilt zetten zou ik zeggen Huren in plaats van kopen.

1. Door te huren kunt ge wss. wat meer huren m.a.w. een betere setup plaatsen.
                    2. Door te huren zult ge int begin meer van uw vraagprijs voor feestjes overhouden waardoor ge als het echt frequent begint te worden dat spelen ook vermoedelijk wat meer te spenderen hebt aan budget voor uw *Eigen* materiaal.
                    3. Ge hebt minder risico in zuur weggegooid geld als ge plots niet frequent voor 500 man moet spelen (wat best al veel te noemen is met alle respect).

Comment

Daarom zeg ik, als je een concreet voorbeeld hebt van wat goed is is het voor mij het overwegen waard om te KOPEN.
                      Dus stel ik had 1500 euro om aan licht te kopen nu, compleet en al. ex laser,rookmachine stroboscoop. Wat zou een perfect iets zijn?:)

Frequent zal het zeker worden aangezien ik groot denk. Dus kom maar op met voorstellen qua licht!! Ik ben zelfs bereid dan de dj booth uit te stellen voor mooier licht!
                      Last edited by MrNiles; Tuesday-17-04-2012, 20:47.

Comment

Truss - Kijke eens naar Prolyte X30D of X30V (2 of 1,5 meter stukken) wil je iets netjes neer zetten dan heb je in totaal minimaal 4,5 tot 6 meter nodig (anders kan je net zo goed 2 statieven tegen elkaar schuiven)

Statie: Ja dat is wat maar - ADJ ST132 is een erg populair statief voor kleine trusjes: Heb je wat meer geld voor je statieven -> Manfrotto wind-ups.
                        Zoek in de shop even naar de bijpassende truss-adapters.

Licht: Zoals eerder gezegd: 8 Stuks (LED) parren.
                        Evetueel je showtje symetrisch maken door een 2e phantom 50.

Comment

Oke, dan zou ik gaan voor 2x 2.0 meter prolyte X30V gaan:)
                          Statieven van manfrotto zijn uiteraard erg goed, ken het! Maar het statief wat ik daarvan bij bax zie kan maar 30 kg hebben...
                          Is een Elation die 150kg kan hebben en hoger kan dan niet een betere optie? Kost wel 200 euro meer maar dat lijkt mij verstandiger!

Ruwweg zit ik dan op: 2x 650 = 1300 (statieven Elation)
                          Parren combinatie set = 430
                          moving head phantom 50 = 555
                          ===============================
                          Ruwweg 2300 euro.

Ik ga eens even een nachtje hier over slapen!
                          Bedankt SLGV:)

Comment

De Elation statieven, ik gok dat je de ST157 bedoeld, zijn serieuze towers. Dik 60kg zwaar, groot grondoppervlak nodig en ze even in je busje schuiven is er echt niet bij.
                            Gevolg is dat je je rug sloopt en de veiligheid in het geding gaat komen omdat je bijvoorbeeld een van de poten niet uitklapt door in de weg staande muren e.d., iets wat je als drive-in continu gaat ervaren. Tuurlijk heb je af en toe grotere klussen waar zoiets wel nuttig is, maar kun je dan niet beter een setje manfrotto's huren voor een dagje?

Hoewel ze iets minder kunnen heffen volgens de specs denk ik dat de ADJ ST132 een betere keus is. Ook nog best wel zwaar, maar wel tilbaar en goed in te zetten voor drive-in. Ze passen makkelijk in een busje en nemen veel minder ruimte in als je ze opzet. Hoe vaak gaat het voorkomen dat je een trussbrug met meer dan 170kg er aan gaat neerzetten? Mij lukt het niet voor een normale drive-in.

Als ik dan een setje zou moeten samenstellen voor 1500,- zou ik de ST132's pakken, 6 meter truss (Prolyte X30D/X30V, lekker bestellen bij Controllux), de trussadapters niet vergeten.
                            Qua lampjes 2x Botex T4 met par56 (300W MFL of 500W raylight, beide iets voor te zeggen), strobo'tje (ADJ SP 1500 MK II), nog iets van effectjes (moonflowers, headjes, scanners) en je hebt een aardige basisshow. Vergeet vooral je lichtsturing niet.
                            Last edited by renevanh; Tuesday-17-04-2012, 21:43.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                              Qua lampjes 2x Botex T4 met par56 (300W MFL of 500W raylight, beide iets voor te zeggen)
                              In deze tijd ga je toch echt niet meer beginnen aan conventionele parren?
                              Die spullen vreten energie en dat is bij de meeste kleine zaaltjes al een probleem als je komt aandraven met 8x 500w parren.

Ik zou eerder kijken naar bijvoorbeeld de eurolite KLS-200 of iets in die strekking.
                              Lekker compact, all in one en verbruikt 2 keer niks.

Comment

Originally posted by showtechnics View Post
                                In deze tijd ga je toch echt niet meer beginnen aan conventionele parren?
                                Die spullen vreten energie en dat is bij de meeste kleine zaaltjes al een probleem als je komt aandraven met 8x 500w parren.
                                Daarom is voor zowel 300W (1200W per bar, 2400W voor 2) wat te zeggen, maar 500W heeft wel meer lichtopbrengst.

De goedkopere LED's zien er gewoon niet uit. Alleen de duurdere leds met een lens voor de groepjes (waardoor je niet de ledjes zelf in rijen ziet zitten) zijn een bruikbaar wat mij betreft, zeker als je ze in je publiek gaat richten. Dan praat je alleen wel meteen over lampjes van 100,- tot 250,- per stuk.

Ik draai hele uitgebreide shows op 3x 16A (waarbij ik gebruik maak van 2x T4 met 300W MFL, 4x par56 500W raylight, een 1500W strobo, een 1000W rookmachine, sub/top geluidset, en 1200W aan effecten) en voor kleinere locaties is 2x 16A voldoende, als je maar goed nadenkt over je stroomverdeling. 2x 16A is prima te doen, zelfs in een huiskamer.

Deze show bijvoorbeeld draait op 3x 16A. Bedenk dat er ook nog een beamer, 2 laptops, DJ set en lichtsturingen bij zitten...
                                Vol, maar echt prima te doen, ook met 300W en 500W lampjes.
                                Last edited by renevanh; Wednesday-18-04-2012, 10:40.

Comment

Working...
                                X