Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schoolfeest 500 man

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

krachtstroom is in de meeste feestzaaltjes echt niet aanwezig, daar mag je al blij zijn als de zaaleigenaar weet welke stopcontacten op welke groep zitten...

Tri-led is best betaalbaar te krijgen. Ik heb een aantal tri-led barretjes van een grote winkel in Duitsland en daar betaal je 319,00 inclusief BTW voor een fourbarretje.

Dat ziet er wel erg mooi uit en heeft meer lichtopbrengst dan de standaard 300 watt parren, en strakke bundels.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
      De goedkopere LED's zien er gewoon niet uit. Alleen de duurdere leds met een lens voor de groepjes (waardoor je niet de ledjes zelf in rijen ziet zitten) zijn een bruikbaar wat mij betreft, zeker als je ze in je publiek gaat richten. Dan praat je alleen wel meteen over lampjes van 100,- tot 250,- per stuk.
      Dat is natuurlijk ieder zijn mening.
      Wij gebruiken hier al jaren de LED par 64 van jb systems waarin je de losse ledjes ziet zitten.
      Mij heeft dit persoonlijk nog nooit echt gestoord en heb er ook nog nooit opmerkingen/klachten over gekregen.
      Zelfs in de krant hebben we hier al positieve reacties op gekregen ;-)

Comment

Waar ik nu over beschik zal ik even een netjes neerzetten:

2 x deze LED barretjes (http://www.bax-shop.nl/led-bar-tube/...t-details.html)

1x deze stroboscoop (http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html )

1x deze laser Laserworld 450mW RGY ILDA programmeerbaar (kan de link niet vinden @ bax)

1x deze movinghead http://www.bax-shop.nl/led-movinghea...t-details.html

1 x deze dubbele moonflower http://www.bax-shop.nl/led-lichteffe...t-details.html

Dus qua licht heb ik (vind ik) al redelijk wat! Wat ik nu dus nodig ga hebben is:

- Truss
        - Statieven
        - LED Parren ( heb ik liever dan bars )
        - Lichttafel om dus alles aan te sturen! (inclusief stroboscoop)

Ik ga nu eventjes kijken, en dan wellicht de knoop doorhakken mbt licht ipv dj booth.

Groeten Niles!

Comment

Oke, wat ik zelf in gedachten zou hebben is dit:

Product Aantal Prijs Subtotaal
          Prolyte X30V vierkant truss 200 cm
          Artikel nr: PL-X30V-L200
          € 165,00 € 330,00

Het aantal wat u wilt bestellen kunnen we niet direct uit voorraad leveren (2). Wij verzenden deze binnen 2 werkdagen wanneer u nu bestelt.

Eurolift ES-150 wind-up statief
          Artikel nr: E-ES150
          € 287,00 € 574,00

We kunnen 1 exemplaar direct uit voorraad leveren. Het overige exemplaar (1) wordt kostenloos nagestuurd. Snel leverbaar in 2 werkdagen.

Geen showtec parren maar deze:

Om de kosten te drukken:)

En dan zou ik nog een DMX controller willen hebben, nu vraag ik mij af wat het makkelijkste is: softwarematig (MAC) of een tafel echt? Ik wil graag ALLE apparaten aansturen!

oja en voor de truss alleen weet ik niet wat voor koppelingen ik moet hebben...

Groeten Niles
          Last edited by MrNiles; Wednesday-18-04-2012, 17:18.

Comment

Voor de truss heb je spigotten nodig. Dezen zitten bij sommige merken er standaaard 3 bij en bij sommige moet je deze koppelingen er zelf bij kopen. Ik heb geen idee of dat bij prolite ook zo is wij hebben namelijk pro truss daar is dat wel het geval. Ook heb je dan nog pennen en veren nodig om de spigotten vast te zetten in de truss. Ook deze zaten er bij ons bij maar bij prolite weet ik het niet.

Dan je effecten. 1 movingheadje is naar mijn idee vrij karig en ook vreemd. Ook zal je led effect niet echt overdreven een knaller zijn. Dit omdat het gewoon in een grote zaal nogal in het niet valt.

De strobo zal prima werken en ook de laser zul je wel een aardig showtje mee neer kunnen zetten.

De 2x een setje van 4 parren is voor een zaaltje van 1000 personen wel vrij aan de krappe kant maar als de parren en zo al hun eigen verlichting hebben zul je het er wel meer redden.

Je hebt het telkens over de toekomst en groter en goed. Maar ik merk aan de andere kant dat je op de statieven en truss na wel heeeeel erg op het randje gaat zitten. De parren is net aan. Je kunt al niet echt wat leuke chasses gaan maken omdat het dan eigenlijk al wat aan de donkere kant in je zaal gaat worden. Ook de eigenlijk extra sub's gaan het niet worden. Dan nog niet te spreken over de effecten. Het is om heel eerlijk te zijn allemaal net niet.

Als je in dat zaaltje er echt wil staan zou ik zoals al gezegd voor een 4x setje parren gaan ( led of conventieoneel ) en een 4 maar liever 6 movingheadjes.

Een zaal voor 1000 personen is flink. Behoorlijk flink. Zeker voor wat je er neer wil gaan zetten.

@ Geluid-en-licht.com

Wij komen meer dan regelmatig een kracht aansluiting tegen in zaaltjes hoor. 16 of 32 is echt niets vreemds voor ons. Maar ik denk dat hij het best daarvoor met de lokatie contact op kan nemen. Zou het wel erg vreemd vinden als een zaal voor 1000 personen geen goede stroom voorziening zou hebben.

@ renevanh

Met de kls 801 van eurolite ( 4x led par per bar ) kun je maarliefst 20 setjes op 1 groep zetten en heb je nog over ;)

Comment

Dit is weer gewoon het zoveelste Effectje en geeft vrijwel 0 licht..
              wil je dit serieuws aanpakken koop dan parren.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                Dit is weer gewoon het zoveelste Effectje en geeft vrijwel 0 licht..
                wil je dit serieuws aanpakken koop dan parren.
                Ok, dan gaan het maar parren worden!:) even overleggen wat ik lenen kan bij mijn moeder en dan ga ik het zsm bestellen:) volgende week moet het in elkaar zitten!
                Dat word nog druk:p

Comment

In dat geval zou ik de prioriteiten anders leggen.

Ook al heb je truss: met alleen wat effectjes erin is het nog niks, Dan kan je beter nog even wachten met truss en gewoon 2 statieven met parren neer zetten ( eventueel de effectjes ergens los erbij )

Comment

Maar als ik truss heb + parren en effecten is het wel completer...
                    Het kan wel qua geld dus dan zit ik nu op 1350 euro.. maar nog steeds vind ik de statieven die hier te koop zijn echt gewoon ruk lijkt het wel... manfrotto kost 440 euro en kan 30 kg hebben? en een ander merk voor de helft kan er 80 hebben...?

Comment

80kg op papier, maar hoeveel kunnen ze echt dragen ;)

Comment

Aan jou post heb ik niet zo veel Mol, want 30 in praktijk is ook niet veel.

Comment

Ik denk dat je er veel meer aan hebt dan je zelf denkt.

Denk nog eens heel goed na wat mol eigenlijk wil zeggen.

LET OP!!! Niet alles wat gezegd word op internet is waar!!!!! Sommige bedrijven doen positiever over hun specs dan ze in werkelijkheid zullen zijn!!!!! Vooral de goedkopere merken en producten willen nog wel eens opgehemeld worden. Dus een budget product zullen eigenlijk nooit echt veilig en volledig kunnen voldoen aan de specs die ze geven.

Denk daarom dus goed na over een budget product en wat je er nu eigenlijk mee wil gaan doen.

Wij zijn een jaar of 5 geleden in 1 stap volledig over gestapt op de betere producten. Geen budget spullen meer voor ons ( behalve wat we nog hadden dat maken we eerst mee op ). Een goed en betrouwbaar product is een product waar je van opaan kan. Daar kan ik met een goed geval gewoon 30 kg op zetten zonder ook maar 1 zorg. Als ik dit bij de budget doe heb ik vaak het gevoel van hmmmm staat dit vanavond ook nog?

Zo ik hoop dat je nu wel begrijpt wat we bedoelen.

Comment

Ja begrijp ik, maar kan aan mij liggen.. 30 kg op een manfrotto is niet veel vind ik.. weten jullie iets wat eventueel goed is want ik zou bij goed niet weten wat qua prijs/kwaliteit goed is!

Comment

Wij werken zelf met de fantek.

Ik vind het voor het geld erg fijne statieven. Blijft ook hier een goed statief kost wel wat. Daarnaast zijn ook erg goede statieven:

Monfrotto
                              VMB
                              Eurolift

Allemaal erg goede statieven maar helaas ook een erg leuk prijs kaartje

Vergeet ook goede truss adapters niet. Ook die zijn erg belangrijk en helaas niet echt goedkoop.

Comment

Oke, dan word het eurolift.

De adapters snap ik niet helemaal, is dat om vanuit het statief een platform te hebben dus voor de truss?
                                Of zijn dat schakels tussen de stukken truss?

Adapters gevonden, nu nog haken en dan is de bestelling rond:)
                                Last edited by MrNiles; Wednesday-18-04-2012, 19:39.

Comment

Working...
                                X