Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schoolfeest 500 man

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De truss adapter is een overgang tussen truss en statief. Een spigot is zoals je in een paar posts terug had kunnen lezen een truss koppel stuk.

Begrijp me niet verkeerd. Ik wil je waarschuwen.

Je wil voor weet ik hoeveel euro geld gaan lenen om spul te gaan kopen waarvan je bij meer dan de helft niet eens precies weet waar je mee bezig bent. Misschien een idee om je eerst eens echt te verdiepen en in te leven in de materie voordat je geld gaat lenen om in spullen te investeren waarvan je eigenlijk geen echt benul hebt wat het precies is, hoe het werkt, en wat je nodig hebt. Je komt nogal onervaren op mij over als het om drive-in en producties gaat. Maar je wil er wel in 1 keer nogal wat geld in gaan steken. Ik ben ook 18 geweest. Vond alles gaaf en geweldig. Wilde ook alles hebben en het liefst het beste ( helaas ook duurste ) Maar echt geloof me spreek uit ervaring. Zoek eerst dingen uit! Weet waar je het over hebt! Weet wat je ermee kunt doen. Ga niet zomaar van dag 1 op dag 2 een hoop spullen kopen. Straks is het niet wat jij dacht wat het zou zijn en dan is het auw want er zal wel terug betaald moeten worden.
    Last edited by ronennieshow; Wednesday-18-04-2012, 19:41.

Comment

Oke,
      wat denken jullie hier van?

Prolyte X30V vierkant truss 200 cm
      Artikel nr: PL-X30V-L200
      € 165,00 € 330,00

Het aantal wat u wilt bestellen kunnen we niet direct uit voorraad leveren (2). Wij verzenden deze binnen 2 werkdagen wanneer u nu bestelt.

Eurolift ES-150 wind-up statief
      Artikel nr: E-ES150
      € 287,00 € 574,00

We kunnen 1 exemplaar direct uit voorraad leveren. Het overige exemplaar (1) wordt kostenloos nagestuurd. Snel leverbaar in 2 werkdagen.

Showtec LED Par 56 zwart 8 set 8/2
      Artikel nr: BA-12006
      Op Voorraad: Op werkdagen voor 22:00 besteld morgen in huis.
      € 413,00 € 413,00

Eurolift verstelbare truss/statief adapter ES-SB2
      Artikel nr: E-ESSB2
      € 74,00 € 148,00

Het aantal wat u wilt bestellen kunnen we niet direct uit voorraad leveren (2). Wij verzenden deze binnen 2 werkdagen wanneer u nu bestelt.

Eurolite TPC-30 half coupler 50 mm
      Artikel nr: STKE-59006860
      € 9,95 € 139,30

Het aantal wat u wilt bestellen kunnen we niet direct uit voorraad leveren (14). Wij verzenden deze binnen 9 werkdagen wanneer u nu bestelt.

Subtotaal inclusief BTW: € 1.607,95

zie al dat ik andere haken moet hebben, moet snel geleverd kunnen worden!

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        De truss adapter is een overgang tussen truss en statief. Een spigot is zoals je in een paar posts terug had kunnen lezen een truss koppel stuk.

Begrijp me niet verkeerd. Ik wil je waarschuwen.

Je wil voor weet ik hoeveel euro geld gaan lenen om spul te gaan kopen waarvan je bij meer dan de helft niet eens precies weet waar je mee bezig bent. Misschien een idee om je eerst eens echt te verdiepen en in te leven in de materie voordat je geld gaat lenen om in spullen te investeren waarvan je eigenlijk geen echt benul hebt wat het precies is, hoe het werkt, en wat je nodig hebt. Je komt nogal onervaren op mij over als het om drive-in en producties gaat. Maar je wil er wel in 1 keer nogal wat geld in gaan steken. Ik ben ook 18 geweest. Vond alles gaaf en geweldig. Wilde ook alles hebben en het liefst het beste ( helaas ook duurste ) Maar echt geloof me spreek uit ervaring. Zoek eerst dingen uit! Weet waar je het over hebt! Weet wat je ermee kunt doen. Ga niet zomaar van dag 1 op dag 2 een hoop spullen kopen. Straks is het niet wat jij dacht wat het zou zijn en dan is het auw want er zal wel terug betaald moeten worden.
        Ik heb eerlijk gezegd 0,0 ervaring met drive in shows. Dit wordt mijn eerste en dat moet gewoon meteen goed zijn. Maar ik stel het wel op prijs dat je me waarschuwt.

Hoe dan ook moet het materiaal er komen, of ik het nu koop of over een half jaar het moet er zijn. En wat ik graag wil weten is of met het setje wat ik hier heb voorgesteld of ik daar mee uit de voeten kan?

Spullen erbij kopen kan altijd nog als de basis maar goed is toch? Nu wil ik die basis aanleggen en dan waarschuw je mij dat het misschien niet is wat ik dacht dat het zou zijn? Als ik er mijn licht in kan hangen, het sterk genoeg is en mooi vind ik dat voor nu prima!

Daarnaast moet het wel een grote investering zijn, als ik ga huren breng ik het geld weg naar een ander terwijl ik met een aantal keer een feestje doen dit al heb terugverdient!

Maar nog een keer, dankje voor de waarschuwing.
        Dat is ook waar ik hier voor ben gekomen, en als je mij advies kunt geven over het setje wat ik nu heb, bijvoorbeeld dit kan je beter zo doen of zo doen... dan hoor ik dat heel erg graag!!

Niles

Comment

Originally posted by MrNiles View Post
          Ik heb eerlijk gezegd 0,0 ervaring met drive in shows. Dit wordt mijn eerste en dat moet gewoon meteen goed zijn. Maar ik stel het wel op prijs dat je me waarschuwt.

Hoe dan ook moet het materiaal er komen, of ik het nu koop of over een half jaar het moet er zijn. En wat ik graag wil weten is of met het setje wat ik hier heb voorgesteld of ik daar mee uit de voeten kan?

Spullen erbij kopen kan altijd nog als de basis maar goed is toch? Nu wil ik die basis aanleggen en dan waarschuw je mij dat het misschien niet is wat ik dacht dat het zou zijn? Als ik er mijn licht in kan hangen, het sterk genoeg is en mooi vind ik dat voor nu prima!

Daarnaast moet het wel een grote investering zijn, als ik ga huren breng ik het geld weg naar een ander terwijl ik met een aantal keer een feestje doen dit al heb terugverdient!

Maar nog een keer, dankje voor de waarschuwing.
          Dat is ook waar ik hier voor ben gekomen, en als je mij advies kunt geven over het setje wat ik nu heb, bijvoorbeeld dit kan je beter zo doen of zo doen... dan hoor ik dat heel erg graag!!

Niles
          1. Geld wegdragen naar een ander? Je zegt zelf net dat het je eerste drive in is. Het is vast niet zo dat je voor 300 euro aan lichtmateriaal kosten gaat liggen als je het huurt.
          2. Je wil voor weet ik hoeveel euro geld gaan lenen om spul te gaan kopen. Dit is ook een vorm van geld wegdragen aan een ander? Om te beginnen in gelijk welke branche/hobby/whatever is mijn levensles toch altijd ... Geef pas uit als je het hebt. En die levensles heb ik ter eigen schande onder de lijve moeten gaan. Als ik iets wil dan geef ik uit wat ik heb. Heb ik dat geld niet? Pech gehad dan maar huren of niet doen.
          3. Je zoekt eigenlijk raad en wilt bijleren over belichting. Dan kan je beter ff een professioneel bedrijf contacteren dat verlichting verhuurd en de eerste paar keer dat je een drive in houd verschillende setjes ZELF proberen tegen leuke prijsjes vooraleer je zegt van DIT IS HET NU VOOR MIJ en er meteen 1500 euro tegenaan gooit (die volgens ik las niet eens van jou zijn en jij vermoedelijk hoe dan ook wel moet terugbetalen ooit aan mams en paps/leenmaatschappij/andere).
          4. Moet je nog altijd extra subjes ook voor het geluid als ik me niet vergis.

Just my 2cents ... Ik was allang effe naar een proffesionele verhuurder gegaan voor apparatuur van evenementen en mij daar wat verder laten helpen was ik vast al een stuk wijzer geworden ook.

Betreffende je laatste post volgens ik het bekijk ziet het er een leuke set uit al weet ik niet met zekerheid dat je er enorme wow effecten mee gaat krijgen in een best grote zaal voor 1000 man. Je vergeet dat je wss. nog wat extra subjes zult nodig hebben ook? 500 man in een zaal voor 1000 man gebouwd met je huidige geluid lijkt me krap van int begin toch zeker voor de stijl die je het meeste ging spelen. Nog een tip neem es contact op met de Bax helpdesk. Heb ik ook al es gedaan en die mensen gaven duidelijke en profesionele hulp (als je toch perse wilt kopen).

Edit: Wou niet aanvallend overkomen ofzo maar denk dat je gewoon best ook ff kunt informeren bij proffesionale bedrijven alsook Bax helpdesk en kan vergelijken met forum hier qua raad. Werkt altijd beter. Alsook dat ik niet graag lees dat mensen *lenen* en grote *avonturen* aangaan uit eigen ervaringen. Zeg ik ook enkel om je te beschermen trouwens.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
            1. Geld wegdragen naar een ander? Je zegt zelf net dat het je eerste drive in is. Het is vast niet zo dat je voor 300 euro aan lichtmateriaal kosten gaat liggen als je het huurt.
            2. Je wil voor weet ik hoeveel euro geld gaan lenen om spul te gaan kopen. Dit is ook een vorm van geld wegdragen aan een ander? Om te beginnen in gelijk welke branche/hobby/whatever is mijn levensles toch altijd ... Geef pas uit als je het hebt. En die levensles heb ik ter eigen schande onder de lijve moeten gaan. Als ik iets wil dan geef ik uit wat ik heb. Heb ik dat geld niet? Pech gehad dan maar huren of niet doen.
            3. Je zoekt eigenlijk raad en wilt bijleren over belichting. Dan kan je beter ff een professioneel bedrijf contacteren dat verlichting verhuurd en de eerste paar keer dat je een drive in houd verschillende setjes ZELF proberen tegen leuke prijsjes vooraleer je zegt van DIT IS HET NU VOOR MIJ en er meteen 1500 euro tegenaan gooit (die volgens ik las niet eens van jou zijn en jij vermoedelijk hoe dan ook wel moet terugbetalen ooit aan mams en paps/leenmaatschappij/andere).
            4. Moet je nog altijd extra subjes ook voor het geluid als ik me niet vergis.

Just my 2cents ... Ik was allang effe naar een proffesionele verhuurder gegaan voor apparatuur van evenementen en mij daar wat verder laten helpen was ik vast al een stuk wijzer geworden ook.

Betreffende je laatste post volgens ik het bekijk ziet het er een leuke set uit al weet ik niet met zekerheid dat je er enorme wow effecten mee gaat krijgen in een best grote zaal voor 1000 man. Je vergeet dat je wss. nog wat extra subjes zult nodig hebben ook? 500 man in een zaal voor 1000 man gebouwd met je huidige geluid lijkt me krap van int begin toch zeker voor de stijl die je het meeste ging spelen. Nog een tip neem es contact op met de Bax helpdesk. Heb ik ook al es gedaan en die mensen gaven duidelijke en profesionele hulp (als je toch perse wilt kopen).

Edit: Wou niet aanvallend overkomen ofzo maar denk dat je gewoon best ook ff kunt informeren bij proffesionale bedrijven alsook Bax helpdesk en kan vergelijken met forum hier qua raad. Werkt altijd beter. Alsook dat ik niet graag lees dat mensen *lenen* en grote *avonturen* aangaan uit eigen ervaringen. Zeg ik ook enkel om je te beschermen trouwens.
            Ja maar begrijp ook even dat als ik ga huren he, ik krijg 300 euro voor de klus, er niks voor mij zelf over blijft en ik daar dus praktisch voor niets sta te draaien en me uit de naad sta te werken.
            Dat is niet wat ik van plan ben, daarom als ik het koop kan ik het geld lenen. Dit geld betaal ik terug, en dan heb ik meteen iets wat goed is. Hoef ik nooit te huren!

Wat betreft hulp zoeken wilde ik het eerst hier doen via het forum aangezien ik altijd een beetje het gevoel heb dat de mensen bij bax mij niet goed begrijpen. (ervaring met andere bestellingen)

Vooralsnog, het hoeft geen wow factor te zijn. School weet dat ze voor dit geld niet veel kunnen verwachten.
            Het geluid laat ik zo, daar zullen ze het maar mee moeten doen!

Ik ga morgen even hulp zoeken bij bax wat betreft het licht, en dan zie ik wel hoe en wat.

Bedankt voor jullie hulp,

ik zal jullie laten weten wat ik heb gedaan en hoe het me is verlopen!

Niles!

Comment

Hier zal het wow effect wel erg in mee vallen. 8 led parren op 500 man is nu niet echt wow te noemen. Het is en blijft een basis verlichting. Je kan er wel wat leuks mee doen maar echt spannend word het niet. Ook zou ik niet gaan voor de losse showtec parren.

1 het zijn echt budget lampen waar ik niet echt positieve ervaringen mee heb je zou beter iets meer uit kunnen geven en cls nemen die blijven tenminste heel en zijn wel zeker allemaal het zelfde dus geen kleur verschil

2 je moet dan 8 lampen ophagen. 8x dmx lijn trekken. 8x een haak eraan. Wij hebben de kls 801 en dit werkt top, Gewoon 4 lampen vast op 1 bar en hangen en klaar. 2x dmx 2x signaal en maar 4 haken nodig.

Ik zou er dan ook maar meteen in ieder geval 1 of liever 2 movingheadjes bij regelen ( of koop of huur ) je kan ook gaan voor 4x een scan dat scheelt vaak al weer in de kosten.

Vergeet verder je dmx controller niet en de bekabeling. Je zult ook verleng snoeren. Stekkerdozen en dergelijken nodig hebben.

Het is dus echt niet alleen de lampen, statieven en de truss. Je hebt ook de kabels en dergelijken. Verder zul je ook je spullen moeten opslaan. Waar en hoe dus? Een flightcase is dan echt geen overbodige luxe. Anders kun je welke par dan ook vrij snel bij het grof vuil zetten. Is en blijft gevoelig materiaal. Ookal aan vervoer gedacht? De truss en statieven plus je overig matriaal past niet zomaar in een willekeurige golf.

Er komt dus veeeeel meer bij kijken dan even wat lampen. Denk er dus echt goed over na. Er is niets mis meee om wat te huren en rustig op te bouwen. Doe ervaring op. Als ik een evenement doe en ik heb 20 movingheads nodig terwijl ik er maar 8 heb ga ik er ook echt niet 12 bij kopen. Huur ik gewoon in. Net als een line array die ik ( nog ) niet heb. Als ze dat willen huur ik het gewoon in. Niets mis mee. Er zijn zoveel verhuur bedrijven. Lijkt me sterk dat ik de enigste ben in heel nederland die inhuurt.

Dan als laatste: 300 euro???? Belachelijk. Leuk als je de spullen hebt en het matriaal om er een soort van promo sponsor project van te maken maar jezelf in de kosten en problemen jagen. Ik denk er nog niet aan.

Comment

Ja maar begrijp ook even dat als ik ga huren he, ik krijg 300 euro voor de klus, er niks voor mij zelf over blijft en ik daar dus praktisch voor niets sta te draaien en me uit de naad sta te werken.
                Doe ik nochtans frequent met name op familie feestjes :) Liefde voor het vak heet zoiets. Alsook ergens een start maken.

Reclame is ook een vorm van verloning namelijk en zoals je zelf zegt is dit je eerste drive in dus moet je niet enkel die 300 euro als *Reward* beschouwen voor je uit de naad staan werken maar tevens als een kans op GRATIS reclame.

300 euro ontvangen - 300 euro huur = 0 euro over en gratis reclame en een leuke avond gehad en mischien ... mischien nog wat potentiele gigs in de toekomst en anders pech gehad maar niks verloren.
                300 euro ontvangen - 1500 euro lenen aan materiaal (zonder zekerheid dat er nog een tweede keer komt) = - 1200 euro (in het rood + plus vermoedelijk intresten) en gratis reclame. Leuke avond gehad, mischien wat potentiele gigs in de toekomst maar indien je pech hebt dik 1200 euro die jij op een of andere manier mag zien te verdienen en terug te betalen (en daar bovenop komen meestal wel intresten etc. dus op het einde van de rit betaal je een goede 1800 euro terug van die 1500 euro)

Zoals ik het nu bekijk ga je dus geld lenen (en in het rood) om te mogen spelen en dit klinkt niet als *Uit de naad werken voor niks*

Ander businessplan.

Je huurt nu wat materiaal je krijgt leuke reclame en vanaf de volgende gig vraag je 300 euro per avond (jouw materiaal en jezelf) en dat de vragende partij voor de verlichting zorgt. Na verloop van tijd verdien je die 1500 euro (na 5 gigs) en je verbrand je niet aan een lening als je toevallig nu NIET alle weken dik staat te cashen omdat je mailbox niet UITPUILT van de reservaties. Trouwens 300 euro aan huur was wel ENORM gerekend voor 150 euro raak je al enorm ver denk ik aan materiaal als je huurt. En je eerste gig is meteen voor 500 man. Reken er ook maar niet op dat je dit alle weken/maanden gaat meemaken.
                Last edited by SqueeZr; Wednesday-18-04-2012, 20:37.

Comment

1 movinghead is niet erg aan te raden. Je krijgt hier niet snel een leuke meerwaarde bij, denk eerder aan 2 of 4.

En zoals Ronny al ze, €300,00. Dat is niet bijzonder veel. Als je een leuk feest voor 500 man wilt geven ben je al snel wat meer dan €300 kwijt bij de meeste dj's!

Comment

Wat nou: als je toch net je statief niet goed hebt geborgd, of net niet helemaal goed weet hoe je zon adapter of spigot gebruikt en tijdens het feest flikkert je hele truss naar beneden....

Als je met truss wilt gaan werken, lees dan eens hier op het forum rond hoe dit veilig kan, vraag bij het bestellen aan de helpdesk of je ook echt geen benodigdheden bent vergeten. Zet het van te voren een paar keer op.

Wat nou: Als je eigenlijk niet veel van dmx weet, en daarom de kabels vergeet mee te bestellen ( ! )... of het spul tijdens de show niet aan de praat krijgt.

Ook hier hetzelfde verhaal, maar dan ander onderwerp

Wat nou: Als je zelf totaal niet kunt inschatten wat nodig is, en daardoor te weinig stroomkabel en stroomverdelers hebt om je ledparren in de truss te kunnen hangen ( ! ) Of als je er op de dag zelf achter komt dat die statieven en trussen helemaal niet in je auto passen.

Als dit echt is wat jij wilt, een eigen trusje met ledparren: dan moet je dat gewoon doen..

Echter zoals ronnie zegt: voor 500 man is dit erg mager maarja daar is het budget dan ook na
                    500 man de eerste keer: das inderdaad ook echt een geluk (of pech hoe je het bekijkt)...
                    Ga er maar van uit dat dat niet standaard zal zijn, zeker in het begin niet.
                    Last edited by SLGV; Wednesday-18-04-2012, 20:41.

Comment

Oke, dan ga ik kijken voor de andere parren. Vergeet niet, ik heb ook nog ander verlichting, en het hoeft nogmaals geen wow effect te zijn voor deze 300 euro.

1 movinghead laat ik het voor nu bij.

DMX controller etc wil ik gaan aanschaffen, ga ik dus ook naar kijken.

Flightcases wil ik ook voor de parren, maar dat geld heb ik nog niet. Dat zal ik dus later aanschaffen!
                      Vervoer is geen probleem. Beschik over een mercedes sprinter, verleng& verhoogd.

En als laatste, voor die 300 euro ga ik het me ook echt niet al te moeilijk maken. Ik weet wat school van mij verwacht.

en als allerallerlaatste, snap je dat als ik 300 euro krijg ik niks ga huren.. dan is de investering die ik zelf wil doen van dat geld helemaal WEG! :D

Het komt allemaal goed heren, ik zal jullie laten weten hoe het ging:)
                      Groetjes!

Comment

In elk geval succes al blijf ik erbij dat je je eerste paar gigs niet moet rekenen om het grote geld te cashen alsook niet moet rekenen om jezelf dik in de schulden te werken aan materiaal. Je vergeet de factor *marketing* en *reclame* namelijk. Dit kan ook geld kosten en ik zie je dikwijls over *Toekomst* en *Groter* worden spreken en dan zou ik dus echt gewoon mijn eerste gig in de perfectie draaien voor die 300 euro door de helft ervan aan materiaal bij te huren en op het einde van de avond lekker 150 euro over te hebben en natuurlijk de Glorie (jups ooit was er een tijd waar dit het belangrijkste was voor een DJ)

Comment

Succes dan maar.

Comment

Nou het is niet dat ik grof geld wil verdienen! Ik stond afgelopen weekend nog een hele avond voor niets te draaien in een tent waar ik mijn complete 2000 set mee naar had toegenomen!

Ik heb qua huren even gekeken...
                            Nu ben ik enigsinds gaan twijfelen.... 't is niet makkelijk haha!

Complete lichtset 'Grande', bestaande uit:
                            2x Par 64 4-bar Long/Chrome 230V/500W Raylight 4x Martin Mac 250 Krypton 2x Manfrotto Wind-up statief 2x Triangle truss 2.00mtr
                            1x Triangle truss 1.00mtr 2x Truss adapter 1x Dimmer-pack 6ch. 6x10A. DMX 230V. 1x Showtec Lite 4 4ch. DMX console 1x Martin Freekie DMX console 2x Harting kabel 10polig 10.00mtr 1x DMX kabelset 1x 230Volt kabelset 1x Rookmachine 750Watt inclusief 1 liter vloeistof

Comment

Dimmerpack, Harting: huur dan gewoon twee T4 setjes, scheelt je een bak geld.
                              Overigens kijk je nu naar dry-hire lijst prijsten: vaak is bekabeling gratis.

edit: o het was al een set, dan maakt ut niet uit: een wat zou dat moeten kosten? anders kunne we geen advies geven want zo op papier ziet het er leuk uit.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                                Dimmerpack, Harting: huur dan gewoon twee T4 setjes, scheelt je een bak geld.
                                Overigens kijk je nu naar dry-hire lijst prijsten: vaak is bekabeling gratis.

edit: o het was al een set, dan maakt ut niet uit: een wat zou dat moeten kosten? anders kunne we geen advies geven want zo op papier ziet het er leuk uit.
                                dat kost 189 euro.. lijkt mij op het oog geen hoge prijs!

Comment

Working...
                                X