Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid probleem om dateq LPM 7.3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid probleem om dateq LPM 7.3

Hey,

Ik heb vandaag een dateq LPM 7.3 gekocht nadat ik hem heb getest.
    Ik had een cd speler op alle ingangen getest en ze speelden goed en alle faders werkten goed.
    Nu kom ik thuis, sluit hem aan en merk dat de TT's stiller spelen dan de cd's?
    Ik moet de gain van de TT's toch een stuk meer opendraaien en volgens mij klopt dat niet.

Zijn er leden die met een dateq werken en zowel cd spelers als TT erop hebben aangesloten.

Heb je de tt wel op de phono ingangen aangesloten? Als dit niet het geval is zou je daar mee moeten beginnen. Een tt signaal is namelijk een stuk zwakker dan een line / cd signaal.

Comment

Wou net vragen op phono ingang maar te laat en :( das minder indien ze reeds op phono zitten.

Comment

Op de uitgangen staat er niets op van phone enkel op de onderste staat er disc.
        Ik heb ze nu op de onderste zitten maar steek ik ze op de bovenste dan hoor ik heel heel zacht de muziek, maar je moet dan wel goed luisteren want ik bedoel ook heel heel zacht.
        Wat ik ook merk is dat ik de master bijna helemaal moet openschuiven om het geluid even hard te horen dan bij mijn reloop, op de reloop staat de master amper open.

Comment

offtopic: Ga je toch weer verder met drive-in, of niet?

Comment

Draaitafels sluit je aan op kanaal 3, 4 of 5. Je neemt daar natuurlijk de phono ingang!

Comment

Niet goed gevolgd dan?
              Ronny komt mij helpen met het licht en daar zat het punt of ik verder zou doen of niet.
              Nu alles in orde zal komen met het licht zie ik geen punt om niet verder te doen, ik moest enkel het probleem met het licht opgelost krijgen en de hulp komt eraan.
              Maar voor het terug heel erg off topic gaat ga ik liever verder met mijn geluid probleem.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                Draaitafels sluit je aan op kanaal 3, 4 of 5. Je neemt daar natuurlijk de phono ingang!
                Ik heb mijn draaitafels aangesloten op de onderste uitgangen van kanaal 3 en 4.
                Op kanaal 1 en 2 zit mijn dubbele denon 6000 aangelsoten
                Op kanaal 5 en 6 zitten mijn cdj 350 aangesloten.

Comment

Als het goed is zit hij dan op de disc ingang, als je nu phono op je kanaal selecteert moet het goed zijn.

Comment

Dat je niet verder wou doordat het licht niet werkte enzo wist ik allemaal al wel. Maar dat Ronny het licht in orde zou gaan maken, dat heb ik wel gemist.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                      Als het goed is zit hij dan op de disc ingang, als je nu phono op je kanaal selecteert moet het goed zijn.
                      Zo doe ik het maar ze spelen een stuk minder luid, ik moet de gain toch 1/4 verder opendraaien dan de cd spelers.

Ook de master staat nu bijna helemaal open en dat terwijl de master op mijn reloop maar op 2 stond staat die van de dateq ergens op 8, het zou het omgekeerde moeten zijn.

Comment

Het zit ook niet echt mee allemaal he,

Het "phono" signaal van draaitafels is een stuk minder dan het "line" signaal van cd spelers. Omdat dit veel minder is zijn er al aparte phono aansluitingen met een extra voorversterker. Maar ook tussen verschillende cd spelers kan een enorm verschil zitten. Daarvoor is de gain juist.

Ik weet niet of de PFL ook aan de VU meter is is gekoppeld, maar het beste kan je zowel de line als de tt fader op 0 zetten, en dan de tt omhoog gainen todat die gelijk is.

Comment

Pfl zit aan de vu meter als je pfl indrukt bij het master/pfl knopje.

Comment

Zit rond te googlen maar vind niks over je probleem en volgens ik op afbeeldingen zie zitten ze op de juiste ingang volgens wat je verteld :(

Moet nu men bed in maar google morgen nog wat verder en anders wens ik je alvast succes dat het opgelost raakt.

Comment

De gain van de cd spelers staat tussen 20 en 15 en de gain van de platendraaiers staan op 12 om het geluid even hard te krijgen op de reloop stonden ze quasi gelijk.
                              Ook de fader van de dateq moet ik bijna helemaal openschuiven, ik vraag me dan af hoe ik luider zal moeten gaan op een feest?
                              Op de reloop die 1000 euro minder kost stond de master op 2 om hetzelfde geluid te krijgen, moest ik die helemaal openschuiven dan had ik geen glas meer in mijn ramen.

Ik bekijk het morgen nog even want ik wil mijn buren niet boos maken.

Comment

Working...
                              X