Announcement

Collapse
No announcement yet.

krakende faders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• krakende faders

hallo allemaal,
    ik had even een vraagje, namenlijk ik heb een mengpaneel (img stage line mpx205) en die heeft last van krakende faders. is er een manier om dit te verhelpen?

alvast bedankt

Daar is inderdaad een methode voor als hij vuil is, in het kort komt het op het volgende neer:
    - Mixer openhalen
    - Fader doorspuiten met een busje perslucht (om het grote vuil te verwijderen)
    - Kontakt 60 om de hardhandige troep te verwijderen
    - De resten van Kontakt 60 en hardhandige troep wegspuiten met busje perslucht of beetje deppen met keuken-/WC-papier.
    - Wanneer de fader schoon is, is hij stroef (je hebt ook alle smeermiddel weggehaald). Om dit op te lossen spuit je een heeeel klein beetje Kontakt 61 in de fader. Om het een beetje uit te smeren, schuif je hem wat heen en weer.

Succes. ;)

Comment

En hierna natuurlijk altijd afdekken als hij niet gebruikt wordt!

Het kraken komt namelijk door stof in je faders, als het stof er dus gewoon niet in komt, dan zullen ze ook minder snel gaan kraken.

Comment

en kan je al die dingen bij bax kopen?

Comment

Voila. ;)

Comment

Of je laat hem schoonmaken bij een speciaal zaak bij jou in de buurt.

Of eventueel de faders vervangen.

Comment

Ik zou eerst eens proberen de faders terug op te lappen.
              En ik heb het vermoeden dat dit al een redelijk oud mixertje is (correct me if I'm wrong ;)) dus zal het lastig worden om een reservefader te vinden.

Comment

hartstikke bedankt allemaal,
                ik ga snel die dingen kopen en het proberen.

Comment

kun je inplaats van een busje perslucht ook de kompressor gebruiken?

Comment

Lijkt me niet slim. Het is een precies werkje... en een busje lucht kost je amper wat...

Comment

het ligt er natuurlijk aan hoeveel bar je kompressor is.
                      met 20 bar lijkt me geen succes.

Comment

dat zou ik niet weten.
                        het is een best grote kompressor.
                        ik ga eens navragen.

Comment

Als je al weet dat het een grote compressor is.... kan je beter om een busje lucht gaan.

Comment

dat lijkt mij ook ja een beetje zonde als je schade zou maken om maar een tientje te bezuinigen.

Comment

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn beat mk6 mengpanaaltje
                              ik heb hem in een flightcase zitten die dicht kan en ik leg altijd een theedoek over mn mengpaneel heen dan heb je nog weinig kans dat ze gaan kraken lijkt me ;)

Comment

Working...
                              X