Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker Monitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker Monitoren

Hallo,

ik heb een klein vraagje,
    ik heb een versterker nodig om 2x 180W RMS (4Ohm) floormonitor boxen mee te versterken, weten jullie hiervoor een geschikte (budget)versterker?

Zelf heb ik al wat rondgezocht en heb ik de Skytec SPL400 gezien.
    Levert deze echt 200W per kanaal of is dit in werkelijkheid minder?

Alvast erg bedankt!:D

Als het voor mobiel gebruik is zou ik het niet zo snel doen, dan liever kiezen voor een iets duurdere, robuustere versterker. Liefst ook met een reserve aan vermogen, om eventuele pieken goed op te kunnen vangen en clipping te voorkomen.

Denk bijvoorbeeld aan een DAP Palladium P-500. Voldoende vermogen, bij normaal gebruik erg betrouwbaar en daarnaast populair, mocht je hem in een later stadium willen verkopen.

Comment

Naar verschillende reviews levert die maar 30 watt op 8Ω. Zal dus op 4Ωbax-shop.nl/niet heel veel meer zijn!

Comment

Een DAP palladium P900 is intressanter dit omdat je dan genoeg reserve power over hebt.
        Daarbij komt kijken dat de DAP palladium series een clip limiter heeft.
        bij monitoren moet de voedingsspanning moet hoog zijn om in het mid hoog genoeg output te krijgen.
        Ik zelf gebruik de 2000 op per ch een of twee Martin Audio F15+ dit gaat als een dijk en headroom zat.

Comment

De P900 is wel een tikje overdreven, eerder P700 of P500. Het rms vermogen is 180W @4ohm, vermenigvuldig dat met 1.4 en je krijgt 252W. Een P500 sluit hier dus perfect bij aan. Eventueel zou je een P700 kunnen overwegen als je uitbreidingsplannen hebt.

Wat eventueel ook een optie zou kunnen zijn is de Behringer iNUKE NU1000, scheelt weer wat in de rug. Als je budget echter niet toereikend is voor deze of een palladium staat er nu nog een spl-400 in de b-stock;)

Comment

Ik zie niks overdreven hoor,als je geen laag instuurd kan er ook een P2000 vol open op.
            Maar als je laag instuurd houd het op bij 20watt het is maar net hoe je het bekijkt.
            Want de xmax zal.in het laag enorm toe nemen.blijf je boven de 80hz zet er dan een P900 op je hebt de voedingsspanningnodig niet de amperes als bij het laag
            .en dan zal een p 900 ook snel de clip raken als je boven de 80hz draaid.

Overigens een P 2000 levert ook maar twee keer 400wat bij 6 ohm

Comment

Kan aan mij liggen maar als iets 750 watt op 8 ohm geeft en 1025 op 4 ohm dan zal het op 6 ohm in ieder geval niet 400 watt zijn. Dat deze specs niet 100% kloppen zal best kunnen. Maar als de amp toch zeer duidelijk meer geeft dan een ad-systems impuls 2404 per kanaal ( max gemeten om en nabij 650 op 4 ohm ) geloof ik dus niets van je stelling.

Ook is het nogal onzinnig om een amp vol open te zetten en er dan vervolgens een zwak signaal op te zetten. Dit is vragen om storingen en bij geluiden. Stuur dan 0 db in en zet de amp gewoon zachter. Je zult merken dat het beter klinkt met minder bij geluiden / storingen.

On topic gewoon een palladium 500 en niet clippen en klaar.

Comment

Working...
              X