Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP MCB-15 bass luidspreker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DAP MCB-15 bass luidspreker

Kan je de DAP MCB aansluiten op de DAP Palladium?
    En kan je de DAP Palladium weer aansluiten op de Hercules DJ Console MK4 DJ controller?

Want ik ben pas 13 en wil dj worden en ik ben van plan om in zaaltjes van minder dan 70 man te draaien.

heb je ook toppen?
    of alleen deze speaker?

als je ook toppen hebt zou je 2x een dap palladium moeten hebben en dan nog een crossover om hoog en laag te scheiden.

Comment

Ja dit kan. 2x deze kabel is voldoende: http://www.bax-shop.nl/speakerkabels...t-details.html
      Om welke DAP Palladium gaat het? (ivm met het aantal Watt)
      De Herucles kan je ook aansluiten op de palladium. Daarvoor heb je deze kabel nodig: http://www.bax-shop.nl/xlr-rca/proca...t-details.html

Comment

Ja 2x DAP MC-10 luidsprekercabinet met dezelfde versterker. (DAP versterker van 195,-)

Heb je met een crossover nog steeds een versterker nodig voor de passieve DAP subwoofers?

Dus een crossover is dus echt nodig. (mischien de JB Systems ENH 2.3 sound enhancer / crossover)
        Maar op welke moet ik me topkasten aansluiten 1 of 2?
        En welke kabel heb je nodig om de crossover op de versterker aan te sluiten?
        Last edited by twistdj.; Tuesday-01-05-2012, 10:13.

Comment

Ik begrijp nog niet helemaal het versterker verhaal, je hebt twee Palladium 400, of...?

Als dit klopt kan je het zo aansluiten:

DJ controller >> crossover: deze kabel
          Crossover >> versterker voor toppen:deze kabel, die sluit je aan op output 1 en 2 van je crossover
          Crossover >> versterker voor subwoofers: deze kabel, deze sluit je aan op de Mono sub output van je crossover, en de versterker zet je in paralel en vervolgens sluit je deze aan op Input A
          Versterker toppen >> toppen: Hangt er van af hoe lang jij deze wilt hebben, zou wel voor 2,5mm gaan
          Versterker subs >> subwoofers: Hangt er van af hoe lang jij deze wilt hebben, ik kan het sterk aanraden voor 2.5mm te gaan aangezien het om een subwoofer gaat.

Je kan ook 4P gaan werken, maar dat lijkt mij handiger om in een later stadium mee te beginnen!

Comment

Het verhaal van de mono snap ik maar de rest over de subwoofer niet echt.
            Maar is de kabel tussen de crossover en de versterker voor de subwoofers voor 2 subwoofers?
            Last edited by twistdj.; Tuesday-01-05-2012, 12:02.

Comment

Als eerst zou ik graag willen weten hoeveel en welke versterkers je nu precies hebt. Dit helpt al heel veel om een juiste keuze te kunnen maken, en een budget is overigens niet verkeerd!

Comment

Je hebt niet persee een crossover nodig voor kleinere zalen, als je je versterker naar de MCB 15 stuurt en dan vanaf je mcb naar de mc 10 doorlust is het geen probleem.

Comment

2x DAP Palladium P-500 Vintage versterker.

1x voor topkasten Devin Artis 300watt passieve luidspreker.(van gedachte veranderd)
                  1x voor subwoofers DAP MCB-15 bass luidspreker.
                  Last edited by twistdj.; Tuesday-01-05-2012, 15:31.

Comment

Als het budget het toelaat kan ik je aanraden de actieve versie te kopen, zodat je voor elke subwoofer een P500 hebt in bridged. Zodat deze meer het vermogen krijgen die ze mogen hebben!

Comment

Originally posted by mikeelst View Post
                      Je hebt niet persee een crossover nodig voor kleinere zalen, als je je versterker naar de MCB 15 stuurt en dan vanaf je mcb naar de mc 10 doorlust is het geen probleem.
                      Het nadeel is dan dat je toppen fullrange gaan spelen, en dat is niet zo leuk. Want dat gaat ten koste van je geluid. Ik denk dat 2/3 van iedereen op dit forum actief crossen boven passief crossen aanraadt!

Comment

Word het passief of actief?
                        Last edited by twistdj.; Tuesday-01-05-2012, 16:05.

Comment

Word het passief of actief?
                          Last edited by twistdj.; Tuesday-01-05-2012, 16:05.

Comment

Als je 2 amps hebt zou ik gewoon gaan voor actief filteren. Dan heb je het allemaal ook wat meer zelf in de hand. Het is dan ook makkelijker om een keer alleen je toppen of alleen je subs wat terug te schroeven. Ook de geluidskwaliteit ( voor zover je het hierbij over kwaliteit kan hebben ) zal toch weer wat beter worden.

De subs mogen in princiepe gewoon mono aangestuurd worden dit zal niet echt merkbaar zijn. Maar de toppen zou ik zeer zeker wel stereo aansturen. Dit klinkt gewoon een stuk beter dan mono.

Comment

Oke bedankt iedereen!

Maar wilt iemand een setje samenstellen met mij?
                              Ik wil het liefst Devine Artis topkasten.
                              Ronnie heb jij mischien een leuk setje in gedachten? (niet al te duur)
                              Last edited by twistdj.; Tuesday-01-05-2012, 18:12.

Comment

Working...
                              X