Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginnende dj vraag over Crown XLS 1500 klasse D versterker met crossover

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnende dj vraag over Crown XLS 1500 klasse D versterker met crossover

Is deze Versterker geschikt voor:
    Mijn topkasten: Devine Artis passieve 300 watt
    Mijn subwoofers: DAP MCB-15 bass luidspreker

Zo ja op welk ch moet ik mijn topkasten aansluiten 1/2?
    Last edited by twistdj.; Tuesday-01-05-2012, 21:40.

Hoi!

Je kan icm http://www.bax-shop.nl/versterker/be...t-details.html

Je subwoofers beter doorlussen naar de toppen, je hebt dan maar 1 versterker nodig!

Let wel op dat je je versterker maar tot 3/4 opendraait anders blaas je je speakers of.

Comment

Kom je dan niet in de knoei met de bass?

Comment

Ik raad wel aan om 2 versterkers en een cross-over te nemen. Want dan klinkt het geluid gewoon heel veel beter dan zonder.

Ik ben bang dat het budget het niet zal toelaten, maar is zeker de moeite waard om er even naar te kijken. Dat is deze versterker. Of kijken of ze 2e hands te koop zijn.

Comment

Je kan de Behringer Europower ook op mono zetten.
          Maar dan ga je toch niet van je sub naar je top?
          Mij lijkt het dat je sub naar sub doet en top naar top.
          Of zeg ik iets verkeerd?

Is deze versterker anders mischien iets?
          Crown XLS 1500 klasse D versterker met crossover
          kan kan je de subwoofers en speakers gewoon doorlussen
          Maar welke poort is dan voor te topkasten?
          Last edited by twistdj.; Wednesday-02-05-2012, 08:53.

Comment

Ik zou eerst eens een definitief keus maken welke speakers het worden en waarom? Dus wat zijn precies de plannen. Wat wil je gaan doen. Dan kan je daar passende speakers bij gaan nemen.

Als je de speakers gekozen hebt kun je eigenlijk pas gaan kijken voor een versterker.

Je hebt nu al verschillende topics geopend maar nergens echt info waar je mee vooruit kan.

Dan wat standaard info:

Sluit in ieder geval je toppen in stereo aan. Dit scheelt enorm in je geluidskwaliteit. Een sub kan eventueel wel mono maar, stereo heeft ook hier de voorkeur.

Ook zou ik als je met toppen en subs werkt ervoor kiezen om alles gescheiden te versterken dus elke sub en elke top zijn eigen versterker kanaal. Dit kan dus 1 4 kanaals amp zijn of 2 2 kanaals. Zet hier dan ook op elk kanaal een eigen signaal op dus top hoog signaal en sub alleen laag signaal. Dit kan vrij eenvoudig met een crossover.

Comment

Ik wil gaan voor Devine Artis.

Maar kan ik dan niet gewoon een Crown XLS 1500 klasse D versterker met crossover kopen?
              Of een Behringer EuroPower dat mikeelst zei.

Comment

De euro power van behringer heb ik het niet zo op. Dan zou ik eerder kiezen voor een palladium van dap. Maar welke devine artis wil je graag gaan kopen. Er zijn er nogal wat. Als je al voor een devine artis gaat waarom dan niet een actieve? Kosten niet veel meer en hen je meteen de goede versterker erbij

Comment

De EuroPower is volgensmij wel een aardige versterker.
                  Maar kan je de sub niet doorlussen naar je top?
                  Of top doorlussen naar top en sub naar sub?

Comment

Misschien een rare vraag maar waarom denk je dat het wel een aardige versterker is?

Ik heb ze heeeeel even gehad en nope bedankt ( waren wel ex demo dus goedkoop dacht waarom niet ). Daarna zijn we eigenlijk al vrij snel over gestapt op de palladium. Nog later werden dat de ad-impuls, kind, dynacord en ev. Je merkt en hoort gewoon het verschil. De euro power die het zelfde vermogen moest geven haalde het gewoon niet in vergelijking van de palladiums. Ook zie ik overal palladiums die al behoorlijke tijd dag in dag uit staan te draaien ( horeca ). Vreemd genoeg heb ik al wel verschillende euro powers om kunnen wisselen ( voor palladiums natuurlijk als er niet meer budget is ). Kortom mijn ervaringen zijn gewoon erg goed met de palladiums van dap. Ik heb er zelf 6 van en nog nooit iets mee gehad. Ik ken eigenlijk ook niemand die er ook maar 1 probleem mee heeft gehad.

Maar dan het doorlussen.

Speciaal voor de gene waarbij mijn russisch niet echt duidelijk was.

Ja het kan wel! Maar dit is eigenlijk geen aanrader. Als je vrij eenvoudig wat meer kwaliteit wil en wat meer power uit je set wil halen kun je het best gaan bi-ampen. Dus 2 versterkers.

Je kan ze ook met 1 versterker voeden. Dan is de zwakste speaker bepalend. Dus als de sub zeg 600 watt is en de top 300 watt is kun je er toch maar een 600 watt totaal op zetten. Het vermogen word namelijk verdeeld over de speakers. Ze krijgen dan allebij het zelfde vermogen. De versterker ziet niet dat de 1ne 600 watt aan kan en de andere 300 watt. Sommige subs hebben een filter ingebouwd zodat er alleen top geluid naar de uitgang ( doorlus ) van de sub gestuurd word en sommige niet. Ook is dit een vaste ingestelde niet aan te passen frequentie waarop er word overgeschakeld van de sub naar de top.

Als je alles zoals je ne zegt mono wil gaan aansturen en wil gaan doorlussen heb je 2 problemen.
                    1 je geluid is gewoon erg onder de maat voor wat de set zou kunnen.
                    2 je zult goed moeten gaan rekenen en moeten opletten met het aansluiten van de set om niet onder de opgegeven minimum weerstand te komen. Anders zal je versterker het loodje leggen.

Maar als dit alles niet duidelijk is en je het niet snapt zou ik eens goed door de kennis bank gaan neuzen. Hier staat veel heel erg veel info die je volgens mij goed kan gebruiken. Ik heb namelijk het idee dat je wel wat termen kent maar geen idee hebt wat er mee moet gebeuren.

Comment

Ik snap het wel.
                      Ik moet gewoon iets gaan doen met 2 versterkers.

Wilt u misschien met mij een basis en upgrade set maken?

Mischien als basis set:
                      2x passieve Devine Artis 300 watt luidspreker
                      1x DAP Palladium P-500 Vintage versterker
                      2x DAP FS18 Speakon kabel 2x 1.5mm2 3 meter
                      1x Innox IVA03 speakerstandkit met draagtas(set van 2)
                      1x Procab CAB705 2x XLR female - 2x RCA male 1.50 meter
                      1xHercules DJ Console MK4 DJ controller

En misschien als upgrade set:

1x JB Systems XO crossover 2-weg stereo of 3-weg mono
                      1x Procab CAB701 2x XLR male - 2x RCA male 1.50 meter
                      1x DAP Palladium P-400 Vintage versterker
                      2x DAP MCB-15 bass luidspreker
                      2x DAP FS18 Speakon kabel 2x 1.5mm2 3 meter
                      2x Procab CAB710 2x XLR female - 2x XLR male 1.00 meter

Comment

En om welke devine artis gaat het? Want voor een paar tientjes meer heb je helemaal geen versterker los meer nodig.

Comment

Ik heb al iets met Rick besproken.

Het word als basis:
                          2x actieve Devine Artis 300 watt
                          1x Innox IVA03 speakerstandkit met draagtas(set van 2)
                          1x Hercules DJ Console MK4 DJ controller
                          2x Procab CAB703 XLR male - 2x RCA male 3.00 meter

En als upgrade:
                          1x Devine SUB 115A 500 watt actieve subwoofer
                          2x Procab CAB901 XLR male - XLR female 5.00 meter

Bedankt iedereen.

Comment

Maar ik had je nog wel geadviseerd om je kabels lang genoeg te nemen. Neem er desnoods nog 2x 10 meter XLR kabel bij (of 4x 5 meter), dan kun je nog eens een kabeltje verlengen. Niets zo knullig als op locatie aankomen en je speakers niet goed kunnen neerzetten omdat je kabels niet lang genoeg zijn.

Comment

Ohja vergeten bij te werken.

Ik had dit gekopieërd toen ik het berichtje naar u scheef en hier weer geplakt.

Ik heb alles opgescheven wat ik nodig heb. (en ook de lengte van de kabels ;))

Comment

Working...
                              X