Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke programma?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke programma?

Ik ben van plan deels muziek te draaien via mn laptop en aan te sluiten op mn mengpaneel ?
    maar met welk programma kan ik het beste de nummers mee afspelen?
    want volgens mij lopen de nummers met vitual dj niet synchroon?

"volgens mij"
    Heb je dit al uitgeprobeerd? Virtual DJ heeft een heel handige automix-feature waarbij je de meeste platen automatisch gelijk kan trekken. En als je gaat beginnen met mixen kun je zelf ook oefenen om deze handmatig gelijk te trekken door goed te luisteren en de snelheid van je nummers iets aan te passen aan het BPM van het andere nummer.

Voor het beste effect met je DJ-programma is het handig om een USB naar 2x RCA-adapter aan te schaffen, zodat je met 2 kanalen kan werken en dus elk deck op een apart kanaal van je mengpaneel kan aansluiten. Zo kun je ook voorbeluisteren en mixen door middel van je crossfader.

Comment

dat bedoel ik niet maar volgens mij lopen de nummers niet goed soms blijven ze haperen
      en voor het mixen hoeft het niet ik stop er gewoon een kabel in van mini-jack naar rca
      maar nu heb ik nog geen antwoord op mn vraag: Met welk programaa kan ik het beste muziek "afspelen" op mn laptop (zonder haperingen, vertraging etc.)

Comment

Haperen kan liggen aan een PC die niet de juiste specificaties heeft, óf een illegale versie waar speciaal een bug in is verwerkt. (Om er voor te zorgen dat je braaf de versie koopt. ;))

Comment

Ik denk al dat ik het weet waar het aan ligt:) :$
          want ik heb een acer laptop:

processor: AMD turion x2 dual-core mobile rm-70 2.00 GHZ
          Geheugen (RAM) 4,00 GB
          32 bits besturingssysteem
          windows vista service pack 1

Ik denk dat het daar niet aan kan liggen toch ?
          Last edited by --Djdave--; Sunday-05-04-2009, 17:22.

Comment

Google:
            OS requirements for Virtual DJ:
            Zou inderdaad niet moeten uitmaken. Zeker de 4.00 GB ram is meeer dan voldoende.
            Kan dus prima met je huidige laptop.

Comment

Mischien is een keer opnieuw installeren heb denk ik zo goed als dezelfde laptop en heb nooit problemen ermee.

Comment

Misschien een 5.0 geluidskaart? (had ik ergens gelezen) ;)

Comment

Dat zou het verschil kunnen maken inderdaad ! hoe sluit je de laptop aan op je mixer?

ik doe het met een extern kastje van behringer (kan je ook mee opnemen)

Comment

vanuit de koptelefoon uitgang een mini jack naar een line in op mn mengpaneel
                    hier kan het niet aan liggen want met mn andere laptop ging het prima

Comment

Heb je inmiddels al een originele versie van Virtual DJ dan? Want dat is een beetje onduidelijk in je verhaal.

Comment

Een on-board geluidskaart is altijd slechter dan een externe, deze maken namelijk uitsluitend gebruik van de CPU van je laptop. En de geluids-signalen moeten daarom soms even wachten op andere processen, waardoor het geluid niet optimaal is, de meeste externe geluidskaarten hebben een eigen processor en hebben hier daardoor geen last van, waardoor de cpu van je laptop weer iets meer ruimte over heeft voor de andere processen.

Comment

maar als ik mn lichten (scanner + t-4) bestuur via freestyler en muziek afspeel via virtual dj, kan dat ?

Comment

Het kan wellicht wel, maar is niet aan te raden. Zeker omdat je beide programma's heel stabiel wilt houden (want je wilt écht niet dat muziek én licht in één keer uitvallen...) is dit niet aan te raden. Werken met 2 aparte pc's of laptops is dan het beste denk ik.

Comment

Bovendien is het redelijk irritant als er telkens een of andere licht-tech (of andersom, een of andere plaatjes-draaier) weer bij dat andere programma moet zijn, waardoor jij 10 minuten lang dezelfde extended mix aan hebt staan, nee doe mij maar alles lekker apart.

Comment

Working...
                              X