Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ bijbaantje, Welke set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ bijbaantje, Welke set?

Hallo allemaal,

Ik wil graag beginnen als dj voor kleine feestjes van rond de 50/75 man max. Nu had ik al een paar setjes uitgezocht, alleen weet ik niet zeker welke de beste is... Ik had de volgende setjes uitgezocht:

Devine Artis 10A SUB 115A

DAP Club Mate 15

Ik heb een budget van 600/700 euro (niet heel veel dus) maar ik denk dat dat wel genoeg is voor een set voor waar ik heb wil voor gebruiken. Maar het enige is dus dat ik nog niet weet welke set het goed zal doen...
    Last edited by larsholm; Thursday-03-05-2012, 13:47.

Sorry, links naar concurrerende websites, liever niet. :)

Wat zijn je toekomstplannen? Wil je later nog voor meer mensen gaan draaien, of blijft het hier bij?

Comment

Om de alziende moderators tevreden te houden stel ik voor dat je dat linkje naar de T.Box weghaalt... (iets met concurrerende webshop ;))

Edit: Damn... Die moderators hier zijn veel te snel...

Ben je trouwens van plan om dit "bijbaantje" lang vol te houden? Als je er nog niet veel ervaring mee hebt, en je weet niet of het iets voor je is, kun je in het begin misschien beter enkele keren een setje huren?
      Je bouwt wat kapitaal op, en je bent vanaf het begin al direct bezig met professioneel materiaal...

Comment

Sorry voor de links... ;)

Wat de set betreft blijft het gewoon rond de 50/75 man. Meer zal het niet worden, vandaar dat mijn budget ook niet super hoog is maar ik denk dat het hiervoor moet kunen...

Comment

En ik heb al veel ervaring met draaien, maar dan met gehuurde/geleende spullen van school. Ik heb meerdere malen schoolfeesten verzorgt. Maar ik wil graag zelf een set hebben zodat ik niet afhankelijk ben van school.

Comment

Indien je geen uitbreidingsplannen hebt, is de Club Mate 15 de meest compacte oplossing. Let wel op dat je die niet in andere opstellingen kan gebruiken en niet makkelijk kan uitbreiden. Eventueel zou je wel twee sets naast elkaar kunnen opstellen.

De Devine set is makkelijker uit te breiden, alleen iets groter qua formaat.

Comment

Mijn voorkeur ging al uit naar de Devine set (formaat maakt niks uit), alleen de plasticen subwoofer staat mijn niet aan. Of is dit alleen de afwerking en is de binnenkant wel van hout? De sub weerhoud mij namelijk als enige van het kopen van die set...

Comment

De meeste subwoofers worden inmiddels gemaakt van plastic. Het zelfde als de DB Sub D reeks.

Het is echt van plastic, geen hout dus. Ik heb zelf plastic speakers, en merk toch echt dat er veel lucht verloren gaat tussen de spleetjes. Ik zou zelf toch voor de Club Mate gaan. Klinkt lekker. Als je uit gaat bereiden, kan je uiteindelijk 2 sets per kant neer zetten.

Comment

Dat idee van die subwoofer had ik ook al, en nu is dat gevoel bevestigd... Dan denk ik dat ik voor de Club mate ga. ;)

Comment

Ik zou voor de clubmate gaan, is een zeer mooi en fijn setje voor dat geld.

Originally posted by Rick View Post
                    Let wel op dat je die niet in andere opstellingen kan gebruiken
                    Dit heb ik laatst geprobeerd want dacht dat wel dat het zou werken maar hij deed niks meer. Ik had aangesloten: de sub en 2 power dynamics PDA15 toppen. Maar de toppen deden het en de sub niet. Weet je of dit schadelijk is voor de sub, Rick?

Comment

Het is sowieso niet aan te raden, aangezien de versterkermodule van de Club Mate ontworpen is om kleine topkastjes aan te sturen en geen grote 15 inch fullrange kasten.

Wat de reden is dat de sub het dan niet deed, is mij verder een raadsel.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Het is sowieso niet aan te raden, aangezien de versterkermodule van de Club Mate ontworpen is om kleine topkastjes aan te sturen en geen grote 15 inch fullrange kasten.

Wat de reden is dat de sub het dan niet deed, is mij verder een raadsel.
                        Daar kwam ik achter, dat het niet slim is. Maar de PDA-15 zijn ook actief dus hebben ook hun eigen module. Dus mijn bedoeling was alleen om signaal door te sturen en dat deed de sub ook. Maar hij deed zelf niks.

Comment

Misschien voordat je de sub en toppen ingaat een split ertussen stoppen ? Waarschijnlijk doet ie het dan weer wel.

Comment

Ik heb ook nog even naar de soundmate 1 MK-II Gekeken, maar snap niet waarom de prijs zo veel hoger is als de Club mate? Kan iemand dit uitleggen?

Comment

De Soundmate 1 MK2 is een stukje groter. En wordt geleverd met; statieven, kabels en heeft hoezen voor over de speakers.. Maar meer verschil kan ik ook niet echt vinden.

Comment

Working...
                              X