Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basboxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Basboxen

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar basboxen.

Ik heb al een set boxen die bestaat uit de samson sx1200 als versterker en Als boxen heb ik: Samson RS 12 HD passieve 12 inch luidspreker.
    Ik heb al een paar keer basboxen eronder gehad die op de waren op de vesterker sx3200 aangesloten.
    Nu wil ik zelf ook basboxen kopen en die aansluiten op de samson sx3200, maar ik weet niet echt op welke boxen ik dan moet zoeken.

Snappen jullie het nog? hebben jullie advies op welke basboxen ik moet zoeken of welke boxen goed zijn voor deze vesterker?

Groetjes dj max

- vermogen: 8 Ohm: 2x 300W, 4 Ohm: 2x 450W
    Met dit vermogen zou ik geen twee topkasten en twee subwoofers aansturen, je versterker zal dan behoorlijk snel in de clip vliegen en dat wil je niet. ;)

Als je dan toch voor subwoofers gaat kijken, neem er dan een extra versterker bij, met een bult vermogen. Je kunt dan makkelijk de RMS waarde van je subwoofers 1.5x tot 2x pakken voor het versterkervermogen, dan kunnen basspieken in ieder geval goed opgevangen worden en je versterker hoeft dan niet zo hard te werken.

Als je een beetje in dezelfde klasse wilt blijven, kom je al vlug uit op de Behringer VP 1800S uit.

Versterking zit dan snel op de Samson SX2800 als je bij Samson wilt blijven. Optioneel kun je ook een DAP Palladium P2000 nemen, is nog iets sterker.

Je zult dan wel goed in de gaten moeten houden hoe je subwoofers reageren bij een bepaald volume, maar omdat basstonen vaak pieken zijn zullen ze wel redelijk met het volume kunnen omgaan. Draai altijd langzaam het volume vanaf 0 open, stuur niet meer dan 0dB uit op je mixer en gebruik je oren. Kraken of vervormen = foute boel.

Vergeet daarnaast ook je crossover niet. Zoals een Behringer CX2310.
    Vanaf je mixer ga je naar de crossover. De crossover scheidt het signaal in hoge tonen en lage tonen. Het signaal met hoge tonen gaat dan naar de versterker voor je normale speakers, het signaal met lage tonen gaat naar de versterker die de bass uitversterkt.

Comment

Als ik het goed begrijp is er al een sx1200 voor het hoog en wil hij graag een sx3200 op het laag.

Comment

Ja dat klopt.
        Maar de sx 2800 is ook een goede oplossing.
        Dankjulliewel

Comment

Oké maar deze set is krachtig genoeg voor mij set dus?

Comment

Working...
          X