Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop herrie advies ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goedkoop herrie advies ?

Ik ben vorig jaar begonnen met een klein Dj roadshow, ik heb 2x12" Skytec actieve boxen met 2x 18" Skytec actieve subwoofers, die werken heel goed, maar! ik wil meer kracht hebben.
    Ik twijfel nu over nog 2 x 12" of 15"Skytec bij doen of 2x Behringer B215b"s of B315d's ?
    De een zij Behringers zijn heel goed, de andere de zijn slecht Makie Thumps vind ik lomp/ niet mooi & ik heb gehoord die zijn niet zo betrouwbaar als vroeger, Alto pro kan ik weinig over lezen.
    Mijn budget is €300 per box max!
    Ik moet nu altijd mijn boxen op 90% volume, dat vind ik niet fijn met goedkoop boxen, ik ben tot nu een aantal keer gevraagd of ik kan "een tandje bij" helaas niet :-(
    Ik wil alleen actieve boxen hebben & wil de mogelijkheid om comfortabel te draaien voor 200 mensen in een dorpshuis of voetbal kantine bij voorbeeld.
    Ik draai meestal Après ski of club muziek, heel af en toe hardcore.
    Heeft iemand goed advies? sparen voor € 500 tot €1000 boxen heeft geen zin & zo veel wil ik niet betalen, dus: ik wil veel vermogen en betrouwbare boxen hebben die te integreren zijn met mijn andere boxen?
    Meer boxen? of grotere boxen? of wat?
    Wat ga ik doen ;-)
    Last edited by DJFunkymonkey; Saturday-05-05-2012, 20:53.

veel vermogen, betrouwbaar en ook nog goed klinken.. dat kan niet met dit budget. Is het een optie je bestaande set te verkopen, om zo een groter budget de hebben?

Comment

Ik raad jou de dap x18b subwoofer aan. Komt een baak laag uit.
      Alleen deze is wel passief, dus heb je nog een versterker nodig.

Comment

Ok! Mijn bestaande set ga ik niet verkopen, Skytec is heel goedkoop, en te verkopen op marktplaats krijg je weinig geld terug, dat betekent dat ik moet nog steeds veel geld bij voor en nieuwe set, meer dan ik wil !
        Ik was van plan om RCF 312 te kopen, ik heb ze gehoord in een winkel in Duitsland, maar €1000 voor twee boxen voor mij veel te veel is:-(
        Ik heb misschien een avond per maand ik moet draaien, niet veel!
        Ik begrijp dat het niet veel geld is voor goede boxen, maar ik proberen de beste van mijn budget te kopen, geen rotzooi!
        Ik wil mijn set meer volume heeft, ik verwacht niet het beste geluid, niet de mooiste boxen, niet de meest krachtig, ik proberen alleen betrouwbare redelijk geluid boxen te kopen dat in combinatie met mijn bestaande set meer volume geeft.
        Ik wil alleen actieve boxen hebben, geen passief!!!!
        Mijn voorkeur op dit moment is de Behringer B315D, ik heb nooit gehoord! maar lees best veel positieve recensies op de internet, die hebben heel veel kracht met lekker bas voor een redelijk prijs, en zijn betrouwbaar, maar geven ze mij wat ik zoek??????

Comment

Nee.

Je gaat daar nooit op een fatsoenlijke manier 200 man mee redden.

Het enigste wat een optie zou zijn is 2de hands.

Wat denk je zelf? 600 euro om geluid voor 200 man te hebben. Dan kan je wel zeggen ik heb al een skyfrotic setje maar dat word hem niet. Al heb je toppen van 1000 euro per stuk dan red je het nog niet. Je zult gewoon moeten gaan kijken voor een nieuwe goede sub top combi.op zijn aller aller aller minst 2xeen behringer 1800 met 2x 1220 of vergelijkbaar. Dan nog is het echt heeeeeeeeel erg krap.

Het budget wat jij uit wil geven lach ik om. Wat een onzin om te zeggen ik heb 600 euro en je lost het maar op. Je stelt eissen die totaal niet bij je budget passen. Ik wil ook een dikke nieuwe BMW x5 met minstens 300 pk maar heb maar 10.000 euro welke moet ik kiezen? Geen die zijn er niet voor dat geld.

Dus of eisen bij stellen of budget omhoog.

Kan niet wil niet is me niet waard? Dan ook niet klagen en belachelijke eissen stellen en gewoon lekker gaan huren.

Comment

Ok! Mijn eisen zijn te hoog voor mijn budget
            Mijn budget kon ik niet aanpassen! tweede hands wil ik niet! 2x nieuwe Behringer 1800 sub's + 2x nieuwe Behringer top's betekent ongeveer €1800.
            Vergeet de 200 mensen! simpel eisen, ik wil gewoon doorgaan met mijn bestaande setje, maar als ik 2 x Behringer B315d's of andere in hetzelfde prijsklas koop zal dat een verschil maken ? maar in ieder geval dat ik hoef niet mijn setje zo hard te belasten?
            Ik weet dat Skytec zijn de absolute goedkope boxen, ze krijgen veel kritiek op forums, maar niet iedereen heeft duizenden euries te besteden, ik heb tot nu heel veel plezier gehad met mijn setje, maar om altijd de boxen bijna naar zijn max te belasten vind ik niet fijn met goedkoop boxen:shock:
            Dus, maakt 2 krachtiger top's een verschil? of 2 sub's of wat :idea:
            Simpel eisen! voor €600 welke boxen kan ik kopen dat betekent mijn zetje heeft iets meer vermogen? of hetzelfde geluid met minder belasting op de Skytecs, als ik moet gewoon doorgang met 90% belasting van mijn setje ok, niet fijn maar als dat niet anders kan met mijn budget ;)
            Geen sarcastisch antwoordden aub :)

Comment

Behringer 1800D subs in combo met 212D s als Tops en je komt regio de 1200 euro (wat al dichtbij je budget is en volgens mij de beste keuze naar jouw budget toe. Al zal 200 man nog altijd niet haalbaar zijn *denk wel dat je al over de 100 richting de 150 man haalt hiermee).

Comment

Simpel vraag!
                wat gaat 2 x Behringer B315d's verschil maken met mijn bestande set?
                of wat maakt wel een klein verbetering (geen tweedehands) met €600 ??????

Comment

Simpel antwoord:

Je Skytec boxen uitbreiden met toppen (want dat zijn die Behringers eigenlijk) lijkt me onverstandig.

Behringer 315D s lijken mij ook geen verstandige keuze.

Beter kan je 312D of 212D s kopen en dan naderhand desnoods de Subs erbij halen. (315D s zijn niet super in de hoge tonen en eigenlijk zijn dat net de tonen die ze moeten halen als zijnde Top kastjes) OF omgekeerd je gaat eerst voor die Behringer Subs en naderhand maar alles in 1 nope je gaat weinig tot geen verschil krijgen en die 315 D s zijn een miskoop omdat je ze toch als Tops gaat moeten gebruiken en naderhand alsnog Subs gaat moeten kopen voor het laag.

Waarom reageer ik? Identieke fout gemaakt door 2 x 15 Inch Full Range Behringers te nemen en nu zit ik met het probleem dat als het ECHT LUID mot gaan (voor meer dan 100 man) dat ik onvoldoende laag heb alsook onvoldoende hoog. En dus meestal gewoon mag bijhuren (voorlopig want ben aan het uitkijken naar een DB setje :) )

Comment

Bedankt SqueeZr!
                    €600 is voor mij veel geld! ik probeer geen miskoop te maken.
                    312d"s of 212d's zijn misschien mijn beste optie nu, wat zijn de verschillen in de twee boxen anders dan de prijzen ?
                    Misschien volgend jaar de Behringer sub's kopen, maar nu probeer ik en klein verbetering te maken met mijn gelimiteerd budget, uiteindelijk dat is het advies ik zoek.

Comment

1. B212d's of B312d's ?
                      2. Ik kan niet alles deze jaar kopen, ik moet kiezen tussen de B1800D-PRO sub's deze jaar & Behringer 12"top's volgende jaar of anders om, welke is de best optie om nu en verbetering te maken?:idea:

Comment

ik zou toch 2de hands gaan kijken. ik heb zelf 2 cromo 12 en 2x een sub 05 van db technologies voor 200 man staan. wel binnen dan.

zag tijdje geleden cromo 12 2 stuks voor 450 euro op marktplaats zien staan
                        en 2x sub 05 zelf gekocht voor 550 de 2. dan zit je alsnog aan de 1000 maar wel aan de 200 man in een zaaltje, openlucht durf ik niet te zeggen dan zou ik nog wat extra's bijhuren.

het is verstanding om goedde tops te halen die heb je altijd nodig, en dan kan je altijd nog subs bijhuren of later kopen en verekenen in de prijs die de klant betaald.

beter gooi je je skytec spullen op marktplaats en geeft paar 100 euro meer uit aan goedde tops waarmee je de 75 man kan redden. en dan bij de grotere feesten bij huren. en miss later kopen

Comment

2x cromo 12 en 2x sub05, zou ik geen 200 man mee aandurven..

Ik zou je set gewoon verkopen. Behringer is voor het budget goed, maar meer ook niet echt. Ik denk dat je beter naar een 2e hands setje kan gaan kijken. Soms komen er uitstekende setjes langs, met veel vermogen voor niet al te veel geld. En qua kwaliteit stukken hoger dan je nu hebt.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                            2x cromo 12 en 2x sub05, zou ik geen 200 man mee aandurven..

Ik zou je set gewoon verkopen. Behringer is voor het budget goed, maar meer ook niet echt. Ik denk dat je beter naar een 2e hands setje kan gaan kijken. Soms komen er uitstekende setjes langs, met veel vermogen voor niet al te veel geld. En qua kwaliteit stukken hoger dan je nu hebt.

ik heb t vorige week moeten doen met dit setje en het viel zeker niet tegen. geen clip lampje gezien en master op 3 kwart. in eerste instantie had de organisatie 150 man verwacht want er waren in totaal meer dan 250 man aan het sporten die dag. alleen de helft zou niet aan het feest deelnemen.. hadden ze verwacht. dit bleek later dus anders te zijn. uiteindelijk is het goed afgelopen het was een zaal en we konden onze speakers goed opstellen. heb zelf rondgelopen en zelfs achterin was het op disco volume.
                            uiteraard zou ik het normaal ook niet aangedurfd hebben zoiezo op een buiten locatie niet.

maar de sub 05 oudde model en de cromo's presteren super voor het geld!

Comment

Dat je 200 man met het setje gedaan hebt wil niet zeggen dat het ook ideaal is.

Ik zeg niet dat het niet kan maar ik zou het ook niet gedaan hebben. Daarnaast zijn het sporters die al een actieve dag hebben gehad. Dus dan is het vaak een leuk afterpartytje maar geen echt BAM feest.

Ook is het ik vond het disco volume een ruim begrip. De 1 vind dat al bij 90 db de ander wil perse 110 db. Wat is dan disco volume? Precies dat kan iederen anders beoordelen.

Het db setje is zeer zeker een aardig setje. Presteert erg netjes voor het geld. Maar het is zeer zeker geen aanrader om er een 200 man mee te doen. Dat is net als met het behringer setje. Het kan wel. Maar eigenlijk nee gewoon niet willen. Dit is niet zoals het hoort en je staat overal gewoon tegen de max van het fatsoenlijke aan te duwen.

Ik kan ook 300 personen in een zaal zetten en er 2 x een behringer topje bij zetten. Dan waren er 300 personen in een zaal die ik gedaan heb met 2 behringer toppen. Maar of het dan was zoals het hoorde?

Maar goed voor de ts. Geen 2de hands dus. Geen duurdere set. Wel verbetering. Actief.

Hmm ik zou zeggen als het goed moet zijn voor de komende jaren. Lekker klinken, handig werken.
                              Ik weet het 70 euro over het budget

Dit zijn gewoon speakers waar je over jaren nog plezier aan hebt. Kost een klein beetje meer dan je eigenlijk wil maar geloof me dan heb je wel een merk met een degelijke bouw en goede kwalitijd. Hier kun je ook in de toekomst nog jaren mee vooruit. In de toekomst db subje eronder nu gewoon je skypech blijven gebruiken.

Als je echt niet meer uit wil geven dan zou ik zoals al aangegeven voor de behringer de 212 of de 312 gaan. Twijfel je? Neem contac met bax op. Ga een dagje naar zeeleand en luister. Ik weet zeker dat jij ook zult zeggen hmmm ik geef gewoon 70 euro meer dan me budget uit en dan is het goed en ben ik gewoon voortaan klaar. Geen net niet dingen.

Comment

Working...
                              X