Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe dB Technologies Opera luidsprekers (digitaal versterkt)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe dB Technologies Opera luidsprekers (digitaal versterkt)

De Opera luidsprekers van dB Technologies zijn al een aantal jaren op de markt, maar deze waren tot nu toe altijd nog op de oude manier versterkt. Desalniettemin waren deze luidsprekerkasten altijd al redelijk licht dankzij de speciale behuizingen en presteerden deze al best goed, maar nu worden ze nog lichter dankzij de intrede van digitale versterkers.

De digitale versterkers waren reeds te vinden in de Sub 15D en Sub 18D, maar worden nu ook toegepast bij de fullrange kasten uit de Opera serie. Het voordeel hiervan is dat er minder grote en zware componenten nodig zijn, maar wel hetzelfde vermogen kan worden behaald met deze digitale componenten. Hierdoor wordt de kast stukken lichter waardoor deze nog handelbaarder is. Het merk van de digitale versterkers is Digipro, welke in combinatie met de dB Technologies producten leiden tot een nette reeks digitaal versterkte fullrange kasten.
    Zoals we gewend zijn van dB Technologies kunnen de luidsprekers flink wat vermogen verstoken en zijn er flink wat SPL decibels te behalen om er voor te zorgen dat een krachtig geluid ontstaat.
    Hiernaast is het een stuk makkelijker om een luidspreker op statief te krijgen omdat deze nu een stuk lichter is. Dit vergroot gebruiksgemak maar spaart ook energie en ruggengraten. ;)

De luidsprekers staan op het moment van schrijven reeds in de webshop, het wachten is nog even op enkele prijzen en natuurlijk afbeeldingen.
    Ze zijn hier te vinden:

Opera 410 D
    Opera 405 D
    Opera 402 D
    Opera 210 D
    Opera 208 D

dus de "D" betekend digitaal?
    heb je dan ook een andere aansluiting?
    wat zijn de verwachte prijzen?

Comment

D = digitaal
      Aansluiting is gewoon XLR
      Verwachte prijzen weet ik verder niet, hou de pagina's in de gaten.

Comment

ok bedankt

Comment

De sub 15D ligt ook boven de sub 15 prijs dus ik denk dat deze topjes ook in het begin iets duurder zijn Gaat de oude serie er na loop van tijd uit?

Comment

Heb ik geen idee van. Het zou best kunnen, aangezien de Opera reeks al ca. 10 jaar meeloopt en dB zich nu wil richten op hele lichte speakers. Aan de andere kant denk ik dat ze er voorlopig nog wel even in blijven. Maar zeker weten, nee. ;)

Comment

Straks kan je de db kasten helemaal niet meer in de buitenlucht gebruiken, omdat ze door de wind worden weggeblazen. Ik vind mijn topkasten al vrij licht, dus dit is zeker niet verkeerd. Ook de vermogens liggen iets hoger.

Comment

Wij zijn opzoek naar twee nieuwe topkasten. De vraag van mijn kant is of ze compleet anders zijn dan de oude serie? Klinken ze beter of is dit nagenoeg gelijk gebleven?

Comment

klonken de oude slecht dan?

Comment

De oude klonken zeker niet slecht, integendeel zelfs. Helaas, hebben twee van mijn toppen de geest gegeven in de verhuur. Ben nu een beetje aan het rondkijken of ik dezelfde koop of de nieuwere versie.

Wanneer het blijkt dat er totaal andere componenten gebruikt zijn en de geluidskwaliteit verbeterd is ga ik voor deze.

Comment

wat had je van toppen dan?

Comment

De nieuwe opera D serie wordt in Juli verwacht. Wat betreft de prijzen is nog niet veel bekend. Deze vraag hebben we al wel bij dB neergelegd dus meer info hierover volgt, ze zullen ongetwijfeld wat duurder worden dan de huidige opera serie.

Ik heb de nieuwe serie zelf nog niet gehoord maar op de Messe stonden ze al wel en ze zien er zeer strak uit en zijn ook inderdaad nog lichter dan de oude Opera serie. Deze oude serie zal eruit gaan als de D serie een tijdje verkrijgbaar is. Dit zie je nu al gebeuren bij de sub 15, nu de sub 15 D er een tijdje is gaat de oude sub 15 eruit.

Ik hou jullie op de hoogte!
                        Last edited by R & S Entertainment; Friday-08-05-2009, 17:50.

Comment

Working...
                        X