Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feest voor 80 man

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feest voor 80 man

Hallo Bax-Shoppers,

Ik wil een feest organiseren voor 80 personen in een zaal met een capaciteit van ong. 100 personen. Nu heb ik daar apparatuur voor nodig en dat heb ik niet. Ik wilde dit gaan huren, maar omdat ik tot nu toe alleen nog maar erg kleine feestjes heb gedaan (max 30 man), heb ik nog niks hoeven huren (ik heb zelf enkele spullen). Ik ben dus nog nieuw in dit gebied. Kunnen jullie mij misschien een paar goede bedrijven wijzen en advies geven over wat ik dan moet huren? Ik dacht zelf aan dit:

1 subwoofer met 2 toppen (bijv. HK Audio Soundhouse One luidsprekerset
    http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html)

8 Led parren (ik heb er zelf 2, maar als ik er dan 6 ga huren, moeten het wel precies dezelfde zijn)

4 scanners (bijv. Martin SCX 500 http://www.bax-shop.nl/scanners/mart...t-details.html )

1 lichtbrug

1 laser (bijv. JB Systems Twin Effect RGY laser
    http://www.bax-shop.nl/lasers/jb-sys...t-details.html)

1 rookmachine (bijv. American DJ Fog Storm 1200HD rookmachine
    http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html)

1 lichtcontroller (bijv. Beamz DMX-024 Scene Setter http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...l#!prettyPhoto)

de nodige bekabeling, maar zit er waarschijnlijk wel bij (mag ik aannemen toch?)

Jammer dat Bax-Shop niet verhuurt, anders had ik misschien wel dit kunnen nemen. Hoeveel zou dit kosten als ik het zou huren (of iets vergelijkbaars)? Het budget ligt rond de 500euro denk ik. (320 euro entree, 150 euro drank, het is voor 12 en 13 jarigen, geen alcohol dus :p). De muziekstijl is overigens vooral pop en house, en dubstep en hardstyle zal ook vaker dan 1 keer gedraaid worden.

PS: Ik heb zelf al een DJ set, MIDI met laptop en koptelefoon en ik draai zelf

Ik zou er sowieso, voordat je dingen gaat huren, bekijken wat je er zelf aan verdient. Je moet natuurlijk ooit wel zelf spullen gaan kopen en als je alles huurt, maar er niks aan verdient... 12 en 13 jarigen zullen niet zoveel lawaai maken. Ik denk dat de set prima is aangezien ik zelf wel eens gedraaid heb met een gelijkwaardige set in zo'n kleine ruimte. De kinderen hoeven natuurlijk niet meteen gehoorbeschadiging te hebben;).

Comment

Als ik het verhuurlijstje hier bij pak, zit je ongeveer aan:
      - Geluidssetje is ongeveer zo'n 40 euro incl statieven en kabels;
      - 4 led parren op 'n dmx balk en statief ; 15 euro
      - rookmachine ; 15 euro incl 1 liter vloeistof
      - scanners 15 euro de stuk.
      - lichtbrugje zo'n 30 euro voor 4 meter met statieven

Maar als je langs een bedrijf gaat en zegt dat je zelf DJ bent, kan je regelmatig wel korting krijgen.

Ik denk dat het geluid een beetje op het randje is. Zou je geen iets grotere toppen kunnen regelen?

Comment

Let wel op: ik heb dit setje op bax-shop gemaakt, en ik weet niet of 1 bedrijf dit allemaal verhuurt...

EDIT: vraagje aan Bax: Mag ik wel een website van een verhuurbedrijf hier neerzetten? Bax verhuurt namelijk zelf niet en dit is dan in principe geen reclame...

Comment

@ dj scratch, dat zijn wel erg lage prijzen volgens mij...

Ik heb toevallig laatst een feestje gedaan in een relatief kleine ruimte voor een stuk of 30 a 40 kids van 12 a 13 jaar met een HK Audio Lucas Alpha setje en de jonge dames en heren wilden het toch behoorlijk hard hebben hoor...

Comment

Geluidsetje (2x sub, 2x top), lichtbrug 8 LED parretjes, scannertjes, rookdoos... je wilt eigenlijk een hele drive-in 'droog' huren begrijp ik dan.

Moet geen probleem zijn natuurlijk en met je budget zeker niet, dat moet makkelijk kunnen. Ik ben tegen het zomaar rondstrooien van prijzen, maar als je niet heel ver uit de buurt van Utrecht woont (anders betaal je je weer blauw aan de kilometers, ook zonde) dan mag je altijd een berichtje sturen.

Comment

Als ik het zo snel zie is dat het zelfde als dat wat een ( collega ) dj bij ons huurt maar dan met 1 setje parren. Net even de fractuur van de laatste keer erbij gehaald en die was roffel roffel 150 euro incl btw en brengen / halen. Ik zie dat je in nijmegen zit ( is een stukje buiten het standaard tarief ) en dat je een setje extra led parren wil. Kom ik zo snel even op een om en nabij de 200 euro. Incl btw brengen bouwen halen alles erop en eraan.

Als je dan bij mijn naam een www en een .nl toevoegd kom je ervast wel uit ;)

Verder zijn er erg veel verhuur bedrijven ook bij jou in de buurt. Wat zij vragen / tellen geen idee maar het voordeel van dat ze in de buurt zittten heb je dan al. Geen extra transport kosten.

Comment

Ik heb bij een verhuurder dit gevonden:

8 LED parren KLS 400 (hier zit een rookmachine en een controller bij, heb ik een vraag over verstuurd, hopelijk morgen antwoord) 46,00
                4 scanners JB systems The Winner 72,00
                1 laser Laserworld EL-100G 25,00
                2 toppen DAP K-112 + 2 subs DAP (A)X-15B 80,00

Als de rookmachine en de lichtcontroller van de LED parren niet goed zijn:

1 rookmachine z-1000 (1000 watt, merk staat er niet bij, kan ik ook niet opmaken uit het plaatje) 20,00
                1 controller JB Systems CMX 24 12,50

Dit alles kost 256,50 euro
                Het is allemaal los, behalve de LED parren, dat zijn 2 setjes van 4 en het geluid. Is het normaal een "dealtje" te maken omdat ik het allemaal moet huren of is dat niet gebruikelijk?

Comment

Als je een beetje geloofwaardig kunt aantonen van heey ik geef vaker feestjes en heb dan iedere keer spullen nodig.......

Dan kun je vaak wel een dealtje sluiten. Dan kun je meestal wel een leuke korting krijgen. Vandaar dat onze verhuur prijs voor onze collega dj ook niet zo overdreven hoog zijn. Iemand die toevallig 1x een paar losse dingen nodig heeft is zo bij ons dus ook meestal in verhouding meer kwijt dan iemand die met enige regelmaat het zelfde setje nodig heeft.

Comment

Precies die samenstelling moet je natuurlijk geluk hebben, en lijkt me ook niet echt noodzakelijk. Maar iets vergelijkbaars moet je een flink stuk onder je budget wel krijgen.

Wat ik mij echter wel af-vraag:
                    Je zegt dat je het feest zelf organiseerd, dit betekend dat je ook zelf aansprakelijk bent voor als er dingen mis gaan. nou zal er met kinderen niet veel drank problemen zijn, maar als er niemand kost zul je toch meestal de rekening moeten betalen etc. houd hier du rekening mee.

Comment

Working...
                    X