Announcement

Collapse
No announcement yet.

Doorvoer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doorvoer?

Hallo iedereen,
    Ff vraagje is De: Neutrik Speakon 4P chassisdeel NL4MP ook zo'n zelfde doorvoer als de DAP XLR chassis female to XLR chassis male of moet je anders de kabel afstrippen hiervoor?

Ik snap niet meteen wat je hier mee bedoelt.

Als je bedoelt of je in de NL4MP op de achterkant ook een speakon aansluiting hebt, dan is het antwoord nee.
    Je zal dus de kabel moeten solderen of schroeven.

Comment

Zoals showtechnics al aangaf: nee, er zitten soldeerpunten aan.
      Wil je het makkelijk hebben en niet solderen, ga dan voor deze: http://www.bax-shop.nl/luidspreker-p...t-details.html

Comment

Als je niet van solderen houd, maar ook niet van die uitstekende dingen maar wel van Neutrik kwaliteit kan je ook deze nemen.

Die kan je gewoon aandraaien met een schroevendraaier!

Comment

Je kunt ook bij een autozaak speciale klemmetjes kopen die je gewoon op de aansluitingen van je speakon chassisdeel schuift. De klemmetjes knijp je gewoon met een tangetje vast op het draadje. Zo heb ik dat ook gedaan.
          Last edited by Thomas_Lubbers; Thursday-10-05-2012, 09:45.

Comment

Originally posted by Thomas_Lubbers View Post
            Je kunt ook bij een autozaak speciale klemmetjes kopen die je gewoon op de aansluitingen van je speakon chassisdeel schuiven. De klemmetjes knijp je gewoon met een tangetje vast op het draadje. Zo heb ik dat ook gedaan.
            Heb ik inderdaad ook nog gedaan, maar durft nogal eens lostrillen.

Comment

Originally posted by showtechnics View Post
              Heb ik inderdaad ook nog gedaan, maar durft nogal eens lostrillen.
              Zelf heb ik daar nog geen last van gehad maar ik kan het me enigszins voorstellen.

Comment

Kabelschoentjes (zo heten die dingetjes, gewoon te krijgen bij de Gamma) werken meestal prima, maar soms komen ze wel eens los. Overigens: speakon solderen: geen ideaal idee. Als je soldering niet perfect is (en dat is erg lastig te doen met de hand) en je werkt met hoge vermogens, dan kan de weerstand in je soldering te hoog zijn en wordt het nogal warm. De soldering kan dan zelfs smelten.

Wat ik meestal doe is een druppeltje tin er tussen om de kabelschoentjes vast te zetten. Dat werkt erg goed. Soort van plaksel zeg maar ;)

Comment

Een speakon chassisdeel is uitstekend te solderen.
                  Dit geeft een veel betere verbinding dan kabelschoentjes.
                  Je moet natuurlijk WEL kunnen solderen met de juiste apparatuur.

Comment

Working...
                  X