Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Mijn swa 1501 leek t weer goed te doen. Nu is de subwoofer na het eerste feestje opgeblazen. De conus is gescheurd. Waar kan
i een goedde vervangende speaker vinden
Als je een speaker opblaast scheurt de conus toch niet? Dan brand de spoel toch door. Kan je er misschien een foto van maken? Ik heb nog nooit zoiets gezien
Er zijn verschillende manieren om een speaker te hemelen.
Je kan de spoel / lijm laten smelten zodat deze echt is doorgebrand ( vaak met clippen )
Je kan de x max overschrijden dan belast je de speaker te zwaar en schiet de spoel zeg maar uit de magneet. Je kan dan ook de kap die over de conus zit beschadigen.
Dan kan je nog je complete speaker afscheuren. Dus de buitenste rand. Dit kan door ouderdom / zwaar belasten. Of wat ook een oorzaak kan zijn is dat de speakers vochtig opgeslagen zijn met vorst en vervolgens toch gaan spelen. Dan scheurt het gewoon af.
Kortom een heleboel redenen en oorzaken dat een speaker is opgeblazen.
Zoek je nieuwe onderdelen. Kijk even naar de specs van de woofer die erin zit. Wie weet is er een merk wat er 1 heeft die heeeeel erg dichtbij komt als het om specificaties gaat. Maar schroef zeer zeker niet zomaar een andere woofer erin. Dit gaat in de meeste gevallen niet het resultaat geven wat je hoopt.
de conus zit een scheur in en is van de spreekspoel afgescheurd.
er zit een eminence woofer in.. ik heb de afbeeldingen van de eminence site bekeken en de kappa 15 lf ofzo die lijkt er verdacht veel op kwa achterkant en magneet. alleen de sticker met type zit er niet op. wel staat er klein eminence op.
de rest van de woofers die eminence verkoopt lijken er totaal niet op.
Toen ik op Google intikte: 'Mackie swa 1501 driver' kreeg ik al heel wat resultaten. Bij eentje stond dat het om een Kappa 15LF gaat. Misschien kan je dit navragen bij Mackie of emnience
Comment