Announcement

Collapse
No announcement yet.

Instrumenten over PA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Instrumenten over PA

Hallo Allemaal,

Ik ben Lars, 14 jaar en maak erg veel muziek. Ik heb een home studio thuis met mics, mengpaneel, een e-drum, een basgitaar, en een e-gitaar en neem ook veel muziek op.

Ik gebruik nu voor monitoring een Logitech x-530 (deze had ik toevallig nog ergens liggen) maar deze is natuurlijk niet goed om geluid mee te monitoren. Nu ben ik van plan de DAP Club mate 15 te kopen, maar kan ik hiermee de instrumenten die hierboven genoemd zijn een beetje goed uitversterken zonder dat ik de set mol? (De gitaren heb ik allebei rechtstreeks aan mijn Behringer xenyx x1622USB zitten, zonder versterker of Di-box ertussen, en daar heb ik nog geen problemen mee gehad)

Groet,

Lars

Als het alleen is om te beluisteren in je studio raad ik je aan een 2.1 monitor set te kopen, van bijvoorbeeld KRK.

Maar als je ze ook gaat gebruiken om voor publiek uit te versterken is het een ander verhaal!

Comment

Ik wil de set ook gaan gebruiken om muziek te draaien op kleine feestjes, dus daarom een pa-set :)

PS, Ik zie nu dat ik dit in de verkeerde categorie heb gepost, hoe verander ik dit?

Comment

Even wachten tot Rick het heeft gemerkt, of even een PM aan Rick sturen en hij veranderd het!

Als je wilt dat we eventueel ook anders sets aan jouw aan gaan raden kan je misschien een bepaald budget geven, want er is meestal wel wat beters te vinden. En ik weet niet of jouw studio op een verdieping is, want die sub weegt niet niks! Of je moet een lift in je huis hebben!

Comment

Ik zit op de begane grond, dus dat is geen probleem. Eigenlijk was de vraag alleen of ik met de bass drum en de basgitaar de subwoofer niet mol, en natuurlijk met de e-gitaar de topjes niet. ;)

Comment

Verplaatst!

Comment

Zolang jij de boel niet te hard zet gaat er niks kapot. Let goed op of je geluidsvervorming kan horen, want dan weet je dat je de boel wat zachter moet zetten anders is het allemaal naar de hemel!

Comment

Dankje Rick!

En wat bedoel je precies met geluidsvervorming, gekraak oid?

Comment

Zal even een stukje vervorming voor je opnemen, als soort van voorbeeld. Kan een paar minuten duren!

Comment

Hopelijk begrijp je hier door wat vervorming is!

Comment

Heel erg bedankt! Ik snap nu wat je bedoelt, heb dit ook wel eens met de x530, maar snapte nooit wat het was, maar wist wel dat het niet goed kon zijn. ;D

Comment

Oke, mooi dat je het nu weet!

Dan nu een vraagje van mijn kant! Voor hoeveel mensen ga je feestjes geven?

Comment

Voor max 75 personen, maar vooral gewoon feestjes van vrienden of klassenfeestjes. dus rond de 25-50 personen.

Comment

Working...
                          X