Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips voor geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor geluidsset

Hallo allemaal,

Ik heb nu een aardige geluidsset tot mijn beschikking nu wil ik graag tips om meer uit mijn geluidsset te halen.

4x JBL SRX722 1200W (continu) 2400W (program) 4800W (piek)
    1x Crown 2500 XLS 2 Ohm: 1200W, 4 Ohm: 775W, gebrugd 4 Ohm: 2400W

Hoeveel personen is haalbaar met deze set?
    Een zwaardere versterker, of nog een Crown 2500 XLS erbij?
    Andere tips zijn ook welkom!

Alvast bedankt voor je reactie!

Op ide SRX'jes zou ik minstens een Xti-6002 of een i-tech zetten, nu is het echt erg underpowered.

Goede uitbreiding zouden nog baskasten zijn voor erbij.

Comment

Underpowered is het wel, ik heb ze van de week getest goed geluid maar de versterker zat al in de clip. De bass was aardig al merk dat ik een zwaardere versterker nodig heb.
      Maar tot 200 man moet wel lukken of niet?

Basskasten komen er in de toekomst wel bij.

Comment

Ik zou eerder gaan voor 1 of liever 2 subs voor onder een top.

Ook zou ik op een 200 man niet 4 van deze toppen gebruiken. 2 is meer dan voldoende. Zeker als er ook nog 1 of 2 bijhorende subs onderstaan.

Als je alleen de toppen gebruikt heb je niet echt mooi en lekker diep laag. Er staat in de specs dat ze tot een goede 70 hertz gaan. Maar als je ze harder zet zal dit hoogst waarschijnlijk zelfs nog hoger liggen. Een sub neemt over het algemeen het geluid tot een 90 tot in extremere gevallen 150 hertz voor je over van je toppen. Een sub begint dan ook vaak al bij een 35 a 40 hertz. Hier zul je dus nog behoorlijk wat missen in het laag. Vooral club, dance en house heeft hier nogal regelmatig toch flink wat geluid zitten.

Kan dus wel maar je zult wel wat kort schieten in het sub / bass gebied.

Comment

Klopt de lage bass mis ik bij club, house.
          Dan worden het eerst 2x JBL SRX718S aanschaffen.

Nieuwe versterker moet dan nog maar even wachten.

Comment

Voor je subs zul je ook een amp nodig hebben. Vergeet dat niet.

Als ik het zo hoor zou ik er eerder voor kiezen om nu eerst wat te huren. Dan sparen en 1 voor 1 alles echt op orde brengen.

Voor de toekomst zou ik het volgende doen.

8x een sub voor de 4 toppen. De 4 dubbele 12 inch kunnen makkelijk 8x een enkele 18 inch sub hebben. Doe hier de goede versterkers bij en je kan er waarschijnlijk zonder echte problemen een 1000 plus personen mee aan.

Comment

Ik moet eerst me oude geluidsset verkopen, daarna kan ik pas
              subs en versterker kopen.

Maar komt wel goed in de toekomst.

Bedankt voor de tips!

Comment

Ik snap niet hoe je een klein fortuin aan 4x SRX722 kan uitgeven zonder te weten dat deze bedoeld zijn om boven DIKKE bassen te zetten én er dan nog zo een lullig ampje voor te gebruiken ook.

2 tops verkopen en 2x SRX728S mee kopen, en 2 deftige amps en dan heb je een héél nette set tot 500 personen

Comment

Kan je daar serieus 500 personen mee aan??

En een vraagje, puur uit nieuwsgierigheid. Is een SRX728S hetzelfde qua druk als twee SRX718S?

Comment

Ik denk ook dat het niet een probleem zal zijn om 500 personen te doen met 2 van deze toppen met 2x een 728 sub.

Maar dan zullen er wel de juiste versterkers en sturing achter moeten.

Wat ik verder wel een beetje vreemd vind is de specs van jbl
                    1x 718 is 130 db spl
                    dus 2x op elkaar 718 zou een 133 db spl betekenen
                    maar volgens de site van jbl ( handleiding ) geeft 1 728 3db meer terwijl er wel de zelfde drivers inzitten.
                    1x 728 is 136 db spl

Raar maar volgens hun eigen specs waar

Comment

Dat zag ik net ook, vond het beetje raar. De enige verklaring die ik kan bedenken is de behuizing. De SRX728S is breder en dieper, zal denk ik daaraan liggen.

Comment

2 x zo veel vermogen zou +3db zijn.
                        Maar wellicht hebben we hier nog met wat extra rendement te maken door koppeling van de twee drivers of iets dergelijks. Dit zal waarschijnlijk ook zo zijn met 2 losse subs.

Comment

idd, je wint 3db door koppeling van de speakers (spiegeling tov de vloer ook)
                          en ja met een SRX722 per kant, mits goed versterkt kan je 500 personen aan.
                          En voldoende bassen er onder natuurlijk.

Comment

Die 4x SRX722 heb ik goedkoop gekocht. Ik wilde graag horen tot wat die set in staat is en hoe ik mijn set kan uitbreiden en verbeteren, de versterker had ik al.

Binnenkort 2x SRX718 toevoegen en nieuwe versterker.

Comment

voor hoeveel heb je ze kunnen kopen dan?

Comment

Working...
                              X