Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer ep2500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer ep2500

Hallo iedereen
    Ik ben van plan een behringer ep2500 tweedehands te kopen, lijkt dit jullie een goede keuze?
    Voor 25euro minder heb ik een ep1500 maar ik denk dat die 25euro extra toch wel de moeite waard zijn ofniet?

Mvg

Heb vernomen dat de Behringers leuke amps voor het geld zijn, maar dat er wel beter op de markt is. Kijk ook eens naar de Dap Palladium versterkers in de webshop, presteren keurig voor het geld. :)
    Let wel op bij de EP2500, blijkbaar zou hij 2 ohm stabiel zijn, maar dit schijnt nogal voor problemen te zorgen.

Comment

Aha, ja was ook niet direct mijn bedoeling hem op 2ohm te laten werken maar goed dat je het zegt.. Er zal inderdaad wel beter zijn maar mijn budget is niet veel beter hehe..

Comment

Palladiums zijn ook veel tweedehands te vinden. :) Kijk eens rond op Marktplaats en cosoorten, zit vast wel iets bij dat interessant is. Zorg wel dat je de versterker kan uittesten op twee goede luidsprekers, om zeker te zijn dat deze geen mankementen vertoont.

Comment

Ik heb nog een tweede hands Behringer ep2500 liggen. Ik wil er graag van af:) Het zijn zeker goede versterkers met een bak vermogen voor het geld. Ze klinken vrij helder en geven nog best wel wat druk op het laag (voor het geld). Ik ben er zeker tevreden over, maar er komen lichtgewicht speakers voor in de plaats.

Comment

Ohja, helemaal vergeten dat jij ook nog een advertentie had lopen. :D

Comment

Heb zelf ook nog een ep2500 en een ep1500 voor het geld erg goed ik zou absoluut niet voor dap gaan dat verkoopt gewoon super lastig als je wat anders gaat aanschaffen.

Niet dat de palladium serie slecht is maar simpel weg er staat nu eenmaal dap op.

Als je zo,n bak van een versterker in goede staat kan aanschaffen zou ik dat zeker doen!

Comment

De Palladiums gaan toch als warme broodjes over de toonbank. Ik zie zoveel foto's van showtjes waar Palladiums draaien...

Hiernaast, de naam DAP begint volgens wel zijn naam terug te winnen. De MC- en MDJ-reeksen hebben het volgens mij de slechte reputatie gegeven, terwijl er echt leuke producten tussen zitten. Steeds meer mensen gaan zonder 'schaamte' met DAP draaien, omdat de producten steeds beter worden.

Ohja, we hadden het over de EP2500. ;)

Comment

Heel fel bedankt voor de reacties!
                  Ik wil nu alleen mijn skytec pro2000 nog zien kwijt te geraken, maar daar zijn de mensen niet zo voor (wat ik heel goed kan begrijpen)..
                  Ik vroeg me eigenlijk af of er versterkers van bepaalde merken (ofja de reeksen van merken) bekend stonden voor een zware bass? Of is dit een rare vraag

Comment

Ik heb zelf powersoft versterkers (niet te betalen) haha die rammen enorm hard door ook crown versterkers vind ik erg goed! (vooral de lichtgewicht series)

Maar goed voor zware bassen heb je ook goede speakers en of subs nodig.
                    besef ook dat bass niet het belangrijkste is het moet allemaal goed in verhouding zijn.

Alleen bass irriteerd en alleen hoog is nog irritanter.

Wat heb je nu staan qau speakers dan kunnen we mischien advies op maat geven.

Comment

Ik heb niet echt vaste speakers, ik zit constant te switche enzo, nu staat er niks zinnig, allemaal zo 50watt boxe verspreid in de kamer om zo dingen uit te proberen.. Kopen en verkopen, krijg ik soort kick van :p
                      Nu ik binnenkort de ep2500 ga aanschaffen, ga ik toch wel kijken voor iets serieuzer.
                      Ik had een sub gekocht, maar die is in een te kleine kist ingebouwd dus daar ben ik niet veel mee.
                      Geeft een 12" sub altijd betere bass dan een 12" woofer die ingebouwd is in een full range speaker?

Comment

ik ben toch bang dat de ep2500 veel te veel is voor je 50 watt speakers haha.

Een sub geeft altijd betere bass om het simpele feit dat hij er ook daadwerkelijk voor is gemaakt om enkel laag uit te zenden.

voor welk doeleinde ga je de speakers gebruiken voor in je kamer of ook echt drive in shows?

Comment

hehe is inderdaad wat te zwaar, maar dan hangen er ook wel een hele boel aan op één kanaal natuurlijk, maar ik heb altijd graag op overschot, ik wil de apparatuur nooit tot het uiterste drijven..
                          ik gebruik ze alleen op mijn kot, maar ik hou ervan te weten dat het loeihard kan gaan en het gebouw te laten trillen om het zo te zeggen;)
                          mijn bedoeling was: nu ik al die 50watt dinge heb, die laten instaan voor de hogere tonen (hier heb ik al een versterker voor) en nu nog gewoon 2 subs kopen voor aan mijn ep2500 te hangen (of mss gewoon één hele zwaar sub gebrugd eraan hangen?), lijkt dit een goed plan of?
                          kwa budget maakt niet zoveel uit, zo goed mogelijk prijs/kwaliteitsverhouding en dan liefst niet te duur, zo goedkoop mogelijk

Comment

als je een crossover gebruikt en aan je ep2500 subs hang dat kan ben alleen bang dat 50 watt in het hoog vermogen erg weinig is.

Comment

dacht precies hetzelfde ja
                              zo een crossover, zijn daar veel kwaliteitsverschillen in of dingen waar je op moet letten als je zo eentje koopt?

Comment

Working...
                              X