Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer ep2500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb nergens een crossover in vermeld?
    Het is nu pc - versterker - speaker
    Bij het afzetten van de versterker, komt er nog een hoop gekraak en het cliplampje..

Comment

Nog enkele reacties op mijn vorige vorige post? Is namelijk vervelend voorval..

Is het trouwens slecht om 2 versterkers gewoon op elkaar te zette zonder iets tussen ofzo?
      Last edited by joris1; Sunday-26-04-2009, 22:40.

Comment

Voordat je de versterker uitzet, eerst je gains dicht draaien. En het is ook belangrijk dat je alles in volgorde aanzet, maar in tegengestelde volgorde uitzet.

dus aan: pc aan -> versterker aan -> gains open
        uit: gains dicht -> versterker uit -> pc uit

En wat bedoel je met 2 versterkers op elkaar? aansluiten of fysiek?

Comment

Fysiek ja, eentje op de andere zetten:)

Comment

Hangt af van de koeling en hoe warm hij wordt. Het is altijd verstandig om een beetje koeling ertussen te laten, maar of het echt noodzaak is als deze niet heel warm worden, niet echt.

Comment

Wat ik wil: de versterker mono laten spelen, maar tegelijk op de linkerinput de lage tonen en aan de andere kant de midhoge tonen.
              Dit lukt mij niet omdat als ik de versterker mono wil laten draaien, zet ik hem op de parallelfunctie, dit betekent slechts 1 input gebruiken, en dan stuurt iet hetzelfde signaal naar beide kanalen, dus dan kan ik alleen bv maar de lage tonen laten afspelen op beide kanten..
              Stereo kan ik natuurlijk probleemloost beide kanten onafhankelijk gebruiken omdat ik input1 en 2 moet gebruiken..
              Zie ik dit verhaal verkeerd dat ik dus op de monofunctie geen 2 verschillende signalen kan doorsturen? (daarmee bedoel ik low en midhigh)

Comment

Wat je kunt doen:
                Vanaf je PC met 2x XLR naar je crossover. Ene kant van je crossover voor het midhoog, andere kant voor het laag. Vervolgens met XLR van het midhoog naar input 1 van je versterker, met hieraan de luidspreker die het midhoog gaat produceren.
                Andere zijde volgens hetzelfde principe. XLR van het laag naar input 2 van de versterker en vervolgens naar de sub die dit voor zijn rekening zal nemen.

Comment

En stel nu, ik wil beide uitgangen mono laten spelen, dan kan ik alleen maar met gain1 het volume voor beide uitgangen tesamen regelen.
                  Is het ook niet mogelijk: beide uitgangen mono, beide uitgangen apart van elkaar regelen (gain)

Comment

Dat kan, wanneer je de ingangen op elkaar doorlust. Dit kun je doen door met XLR naar ingang 1 te gaan en vervolgens de jackplug van ingang 1 te gebruiken als uitgang en deze te koppelen aan ingang 2. Zorg er wel voor dat je een gebalanceerde jack neemt.

Comment

Aaah..
                      Vanwaar de keuze voor een gebalanceerde jack?
                      Ziet deze er veel anders uit? Weet namelijk niet of mijn gebalanceerd is..

Comment

Een gebalanceerde jack geeft een gebalanceerd signaal af en in dit geval omdat hij wordt doorgelust vanaf een gebalanceerde XLR. Meer over gebalanceerde aansluitingen staat in de kennisbank. ;)

In jouw situatie maakt het eigenlijk niet erg veel uit, omdat je vanaf je PC al geen gebalanceerd signaal uitstuurt.
                        Een gebalanceerde jack is te herkennen aan zijn 3 aansluitpunten; tip, ring, sleeve.

[edit] stond toch niet in kennisbank, maar hier is al meer info te vinden.
                        Last edited by Rick; Tuesday-12-05-2009, 12:07.

Comment

Ok dan heb ik nog een paar kabeltjes nodig wil ik het laten werken, één van dees zeker uitproberen;)

Comment

Working...
                          X