Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor bij dubstep/future garage?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke monitor bij dubstep/future garage?

Ik ben van plan om nieuwe studio monitors aan te gaan schaffen. Ben al redelijk serieus bezig met producen, vooral binnen het genre dubstep (maar wel de ''klassiekere'' vorm van dubstep, denk aan Mala, Deep Medi Music achtig) en future garage.

Mijn budget is maximaal 400 euro voor 2 monitors. Mijn oog viel al snel op de KRK RP6 G2, omdat hier veel positieve reacties over waren gezien de prijs/kwaliteit verhouding, maar misschien zijn er nog andere suggesties?

Alvast bedankt!

De KRK RP6 is zeker aan te raden, heb je ook meteen een van de betere merken. Misschien, omdat je vooral dubbstep maakt (veel Bas!), is het aan te raden hier later ook een subje bij te kopen!

Comment

hij wil producen, niet draaien
      dan moet je het natuurgetrouwe geluid horen en niet het geluid opgepompt door een sub.

Comment

Maar veel mensen luisteren tegenwoordig muziek over een 2.1 systeem en daarnaast wil je ook dat je lage frequenties zo eerlijk mogelijk naar voren komen. Een subwoofer helpt daarbij perfect, zodat je alles tussen de (pakweg) 40 en 100 Hz ook meepakt. Een normale studiomonitor kan dat niet goed weergeven omdat er al veel vermogen en ruimte vergaat aan mid en midlaag.

Comment

Ik wilde nu nog zonder subwoofer doen. Zouden jullie een Yamaha HS80M verkiezen boven de KRK rp6?

Comment

Working...
          X