Announcement

Collapse
No announcement yet.

Professioneel mengpaneel voor grote drive-in

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Professioneel mengpaneel voor grote drive-in

Beste forumleden,

Mijn vraag luidt: Ik ben op zoek naar een professioneel mengpaneel, die perfect in staat is om te mixen, helder klinkt, en natuurlijk lang meegaat. Heeft er iemand suggesties?

Het moet een 19 inch mengpaneel zijn. (of 19 inch te maken natuurlijk!)
    Liefst niet antwoorden met budget-merken, maar gewoon iets fatsoenlijks.

Ik zat zelf al eens te kijken naar een Dateq Apollo en Pioneer DJM 5000, maar een DJM 700 of iets dergelijks behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden door middel van een rack adapter.

Budget is wel redelijk beperkt, rond de 500 euro. Daar zou een mooie tweedehandse van gekocht kunnen worden, maar liefst iets nieuws en goed.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
    Gert-Jan

Wat moet er precies op zitten? Effecten, send-return? Hoeveel kanalen heb je nodig? Of mag het een vrij kale mixer zijn met alleen faders, crossover, driebands EQ, gain en een master?

Comment

Minimaal 4 ingangen, 2 uitgangen, effectenbak mag, is niet een vereiste, wel leuk! :)

Comment

Tja, als het behoorlijk kaal mag zijn verder, maar wel betrouwbaar moet zijn, dan zou ik stiekem al richting een Dateq XTC2 gaan denken. 39 euro er bij en je hebt de bijbehorende rackmount er ook bij.

Als je hem uitgebreid bestudeert, zie je dat Dateq behoorlijk wat praktische functies heeft doorgevoerd. Twee manieren om je hoofdtelefoon aan te sluiten (front en top, zodat hij nooit in de weg zit of geblokkeerd wordt door een case). Hetzelfde geldt voor de DJ-mic ingang. Hij heeft zelfs een aparte subwooferuitgang.

En een externe effectenmodule is mogelijk dankzij de send-return, mocht je naderhand toch liever effecten hebben.

Comment

"Liefst niet antwoorden met budget-merken, maar gewoon iets fatsoenlijks."

" Budget is wel redelijk beperkt "

Wat klopt er niet ?

Met dit buget zit je dan al snel op de Dateq XTC of een Denon DNX500

Comment

Ik had het over de mindere merken, zoals Skytec en dergelijke ;)

Ik ben nu even aan het kijken wat ik met dit bedrag het beste kan doen aan functies.

Deze staan op mijn lijstje:
            - Dateq Apollo
            - Dateq Vibe
            - Pioneer DJM 700/800
            - Pioneer DJM 5000

Heeft iemand ervaring met de DJM 5000? Deze ziet er zeer net uit!

Denon valt af, omdat de potmeters naast de faders zitten, en ik dit niet zo handig vind.

Comment

Ik zou voor een Dateq gaan. Vind dit zelf beter als Pioneer. Dus ik zeg: XTC 1 of XTC 2.

Comment

Als ik de topic titel lees is er denk ik maar 1 echte mixer van toepassing.

De dateq lpm 7.3

Wat een beest is dat. We hebben hem nu ookal een x aantal jaar ( 7 of zo weet ik veel zit geen teller op )

Maar als ik je budget zie denk ik al meteen hmmmmm die gaat zijn neus stoten.

De meeste djm 800 en dateq lpm of apollo die nog iets zijn kosten al snel een 750 euro 2de hands. Je kan geluk hebben maar meestal zijn de goedkopere al een flink stuk ouder. Dan loop je natuurlijk ook de kans dat het een stukje meer gaat kosten door ongeziene gebreken.

Maar ja als je dan dus toch wat wil en dan het budget laag wil houden zou je inderdaad voor een xtc gaan. Dit is denk ik ook 1 van de optie's.

Een denon x1100 of x1500 zou ook nog kunnen maar dan moet je wel rackmounts hebben.

Comment

Heeft iemand ervaring met de DJM 5000? Deze ziet er zeer net uit!
                  Ik heb hem in een shop eens geprobeerd, maar alles zit zeer dicht op elkaar. Ik vond dat dus niet fijn werken!

Edit: Ik dacht bij het zien van de topic titel ook gelijk aan de dateq lpm7.3. Misschien even goed kijken op marktplaats!

Comment

Vorige keer dat ik met een dergelijk budget een mixer moest vinden (jongerencentrum) heb ik gekozen voor de Denon X1100. Dat zou ik zo weer doen, absoluut een aanrader!

Comment

Ik heb hier ook diverse Denon mixers in gebruik, maar dan wel degene met effecten (X-1500 en X-1600). Bevalt uitstekend! Die effecten gebruik ik overigens zelden.

Comment

Heb hier ook de DN-X1100 al een aantal jaar in de verhuur zitten en bij hier heel tevreden over.
                        Zeer degelijke no-nonsense mixer voor een mooie prijs.

Comment

Op aanraden van ronennieshow en DJ Funkey heb ik ook een dateq lpm 7.3 aangeschaft voor 700 euro, een 2de hands van 3 jaar oud maar nog als nieuw en zeker geen spijt van mijn aankoop, mooi geluid, werkt heel prettig en meer dan voldoende ingangen, als ik u was zou ik het budget met 200 euro optrekken en voor een dateq lpm 7.3 gaan.
                          Ik weet er nog een te koop staan voor 500 euro, iets ouder maar van een heel eerlijk persoon, ook weet ik nog een ander professioneel mengpaneel te koop staan D&R Disteq die vergelijkbaar is met de dateq, mixer die 2000 nieuw heeft gekost en die verkoopt hij nu aan 300 euro in bijna nieuwe staat.

Comment

Voor dat budget zou ik kijken naar een niet al te oude 2e hands dateq, de xtc 1 kom je vaak al tegen voor zo'n 250 euro, de 7.3, de apollo en vibe zullen 2e hands vaak al buiten je butged vallen. het grote voordeel van dateq is dat naast dat het een heel erg degelijk merk, ze ook een ouderwets goede service hebben. Mocht er toch wat mis zijn kunnen ze aan de telefoon vaak al vertellen wat er mis is en de reparatiekosten vallen best wel mee. Ik heb heel wat dateq's onder handen gehad die defect waren door misbruik, omgevallen biertjes e.d. en nog nooit meegemaakt dat dit niet te repareren was.

Comment

Grote gemis van de LPM's is de crossfader, faderstart (op alle faders, niet op 2 stuks) en FX send op de line-inputs (alleen op de mic inputs!!). Ook de monitor output op cinch (RCA) slaat nergens op, heb je weer een DI of trafo nodig als je een stukje verder moet naar je amps. Eigenlijk zijn die LPM mixers vreselijk gedateerd als DJ mixer. Als submixer of minimixer voor kleine shows best bruikbaar (al hebben ze weer geen pad voor de mic ingangen, dus moet je van XLR -> cinch verlopen (DI omgekeerd gebruiken) als je meerder DJ setjes of mixposities zou aansluiten (denk aan DJ setje op locatie + inprikartiest). En wat heb ik als DJ in godsnaam aan phantom op al m'n inputs als ik met platen, CD's of laptop kom draaien??!

Zoek je een professionele DJ mixer om DJ te spelen? Kies van voor een Pioneer DJM, Denon X of voor mijn part een A&H Xone.
                              Wat een Denon X1100 (en hoger) overigens nog als grote plus heeft (en dat vind ik echt een gigantisch voordeel boven bijvoorbeeld een DJM800) is het kunnen binnenhalen van ELKE input op ELKE fader. Eerlijk waar: dat is goud.
                              Last edited by renevanh; Tuesday-22-05-2012, 23:44.

Comment

Working...
                              X