Announcement

Collapse
No announcement yet.

Professioneel mengpaneel voor grote drive-in

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als ik jou was zou ik nog eens goed naar je post hierboven kijken en dan nog eens roepen.

Wel eens een dateq lpm vast gehouden en gezien?

Ik heb de dateq lpm. Ik heb een djm 800 ik heb een x1500.

Geef mij maar de dateq zonder twijfels. Nog niet 1 enkele.
    Moet ik wel zeggen ik gebruik geen effecten of een crossfader.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Wel eens een dateq lpm vast gehouden en gezien?
      Yup, in precies een situatie als hierboven beschreven: DJ setje, 2 inprikartiesten en 2 draadloze presentatie mics, ik (als ingehuurde freelancer) met een LPM7.3 als mini FOH.

Wat een ellende was dat... zeker omdat er maar 4 DI's waren heb ik de halve dag lopen omprikken. Gebalanceerde line inputs (jack dus) hadden me die dag alleen al gered, want een doos verloopjes had ik wel in de bus.
      Daar was een Denon X1100 trouwens niet beter geweest, maar de LPM's zijn een soort kruising tussen DJ en FOH mixertje die op beide vlakken gewoon functionaliteit en/of mogelijkheden mist. Ze klinken prima, dat is het probleem niet, maar ze gaan aanraden voor een drive-in zou ik niet doen.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
        Wat een Denon X1100 (en hoger) overigens nog als grote plus heeft (en dat vind ik echt een gigantisch voordeel boven bijvoorbeeld een DJM800) is het kunnen binnenhalen van ELKE input op ELKE fader. Eerlijk waar: dat is goud.
        Dat principe hebben ze op de X 1600 helaas minder goed doorgevoerd. Op de X 1100 en de X 1500 kon je inderdaad echt iedere ingang op iedere fader zetten.

Op de X 1600 moet je echter per kanaal kiezen welke input je wilt. Boven fader 1 zit bijvoorbeeld een knop met "cd 1" en "cd 2". Als je "cd 1" kiest kun je weliswaar nog steeds zelf besluiten of je die op fader 1, 2, 3 of 4 wilt hebben, maar het is niet mogelijk "cd 1" op fader 1 te gebruiken en tegelijkertijd "cd 2" op fader 2. Dat kon op de X 1100 en X 1500 wel.

Daarnaast kon ik op de achterzijde van de X 1500 kiezen of ik een input op phono of lijn niveau wilde hebben. Dat kan met de X 1600 ook niet, dus daar zit ik vast aan 3 phono ingangen die ik niet gebruik... erg jammer.

Comment

Zie hier: http://www.bax-shop.nl/forum/f9-2e-h...aat-11830.html

Comment

Bedankt iedereen voor het meedenken!
            Ik ben al in het bezit van een Denon DND-4500, maar ik heb wel het liefst toch een 19 inch mixer.

Mijn eerste keus gaat toch uit naar een Pioneer DJM 5000. Hij ziet er goed uit, 19 inch, en Pioneer is kwalitatief gezien zeker niet verkeerd! De Dateq Apollo is mijn tweede keus, maar hij oogt toch wel veel minder mooi. Ze klinken allebei zeer goed, dus vandaar mijn keus voor de Pioneer DJM 5000.

Misschien zitten hierbij de knopjes wel dicht op elkaar, maar dat is een kwestie van wennen.

Comment

Dateq is volgens mij veel kwalitatiever dan pioneer en werkt ook veel prettiger, maar de naam pioneer trekt nu eenmaal veel mensen aan.
              Faders die dicht op elkaar staan is verveld om mee te werken, dat heb ik ondervonden op mijn reloop, als ik fader 4 naar omlaag trok had ik bijna altijd de master mee, resultaat geen muziek meer, daarom heb ik hem ook verkocht.

Maar goed je keuze is gemaakt.

Comment

Maar als je hebt bekijkt qua functies heeft een DJM 5000 er natuurlijk wel aardig wat meer.

Comment

Originally posted by Mol View Post
                  Faders die dicht op elkaar staan is verveld om mee te werken, dat heb ik ondervonden op mijn reloop, als ik fader 4 naar omlaag trok had ik bijna altijd de master mee
                  Daarom heeft Denon de master fader vervangen door een draaiknop ergens rechts bovenin. Kleine kans dat je die per ongeluk dichtdraait...

Comment

Zo te zien heeft de djm 5000 ook een draaiknop.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                      Daarom heeft Denon de master fader vervangen door een draaiknop ergens rechts bovenin. Kleine kans dat je die per ongeluk dichtdraait...
                      Dat heeft bijna elke pro DJ mixer, ook de DJM800 heeft dat al jaren.

Comment

Kijk hier eens naar, dit is een perfect paneeltje voor jullie en niet te duur! Dateq Apollo

Comment

Dat had ik al eerder aangehaald ;)
                          En aan een zeer nette prijs, want in die staat kosten ze 2de hands al vlug 700 euro.

Comment

Working...
                          X