Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw geluidskist

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat is een ''2x 120 carspeaker"?

En heb volgens mij werken de meeste autoradio's op 12V accu's.

Een versterker en kabels zijn zeker geen overbodige luxe,

@ Lars, hoe staat het er mee?

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
      @ Lars, hoe staat het er mee?
      Het kratje is helemaal af, heb een oude versterker staan waar een transformator van 220 naar 12v in zit, dus zonder transformator moet je dus 12v inpluggen.
      Accu hadden ze bij het lokale auto bedrijf niet, dus over een tijdje daar weer langs. Speakers ga ik de 2x 3'' gebruiken en de 1x 5''. Misschien nog een vervanger voor de 5'' maar denk het niet.
      Als ik de accu heb is het dus een kwestie van inbouwen en aansluiten, als de versterker niet werkt op een accu ga ik een radio halen.
      Een radio zal er ook inkomen, maar dat is even kijken of ik een radio nodig heb met versterker erin, of gewoon een hele goedkope zonder versterker.

Comment

Zou je misschien foto's of video kunnen posten? Is, vooral voor DJWILLIAM, handig als iemand er ook wilt maken! En natuurlijk ook leuk om te weten wat andere forumleden allemaal aan het uitspoken zijn!

Comment

Ik ga even kijken om foto's te maken, komen zo online ;)
          Oja, de oude versterker is een Pioneer SA-408

EDIT:
          Hier de foto's:
          - de speakers
          - de oude Pioneer SA-408 versterker
          - de binnenkant van de kist, ik neem aan dat iedereen wel eens een heineken kratje heeft gezien ;) Plank zit vastgeschroefd, maar ook een beetje tape gedaan omdat er nog een beetje ruimte zat tussen plank en wand van de krat. (door die uitstekende stukken aan wand van de krat)
          Last edited by DJ Lars; Sunday-10-06-2012, 16:54.

Comment

@janpetersen het zijn tween coolsound 120 watt carspeakers. En ik zal dus moeten kijken voor een andere accu

@DjLars alvast bedankt voor de fotos

Bedankt voor de reacties. ik ga weer even verder kijken

Comment

Originally posted by DJWIllIAm View Post
              @janpetersen het zijn tween coolsound 120 watt carspeakers. En ik zal dus moeten kijken voor een andere accu

@DjLars alvast bedankt voor de fotos

Bedankt voor de reacties. ik ga weer even verder kijken
              Mijn foto's staan in mijn laatste post. Een 12v accu zou je zo kunnen krijgen bij een lokaal auto bedrijf.

Comment

Kan het ook met dit versterkertje en een 7,4 volt accu

Comment

Een jaar of 2 geleden heb ik ook een vergelijkbaar project gehad.
                  Misschien handig om wat tips te geven voor de toekomst.

Eerst wat afbeeldingen:
                  foto1
                  foto2
                  foto3

Na mijn mening zijn de volgende dingen belangrijk in de speakerkrat.
                  1. Degelijke accu, niks zo vervelend als een krat die snel leeg is.
                  2. Aansluitmogelijkheden
                  3. Vervoer

Voor de accu zou ik opzoek gaan naar een droge accu, geen auto accu dus.
                  Een droge accu kun je vergelijken met een grote batterij.
                  Ik heb er eentje in geplaatst die uit een robot grasmaaier kwam. Weegt wel een vermogen maar zo gaat de krat met gemak 24 uur mee!
                  Om deze accu op te laden heb ik 2 laders in gebouwd.
                  1 lader die de accu echt kan opladen en 1 lader die hem op niveau houdt wanner hij gewoon aan de stroom hangt (druppellader)

Voor de aansluitmogelijkheden zou ik eerst gaan kijken waar je hem voor nodig hebt die van mij moest multifunctioneel worden dus heb ik een autoradio gekocht. Het voordeel hiervan is dat je geen apparte versterker nodig hebt en ik kan usb, sd, cd, radio en een extern apparaat doormiddel van de aux aansluiting gebruiken.

Omdat ik nogal een zware accu erin heb geplaatst is de krat erg zwaar.
                  Ik heb er 2 wieltjes onder gemaakt en een soort trolly systeem (kun je ook van een oude koffer slopen). Ook heb ik hem zo gemaakt dat je hem op een standaard bagagedrager kunt vastschroeven ideaal als je met een paar vrienden ergens aan het water gaat chillen :)

Veel plezier met jullie projecten wanneer je er een beetje in investeert en een degelijk systeem maakt heb je er vele jaren plezier van!
                  Last edited by Rick; Monday-11-06-2012, 08:46.

Comment

Foto's even in links omgezet, sommigen waren aardig groot.

Comment

Bedankt voor de reactie jelle classens. Je trolly systeem ga ik zeker gebruiken. Maar is het ook mogelijk met dat versterkertje dat ik gepost heb.

William

Comment

Dat is ook mogelijk natuurlijk alleen vindt ik het niet echt duidelijk op hoeveel volt hij nu werkt. Omdat het om een autoversterker gaat lijkt het mij 12 volt.
                        Maar als je gaat kijken heb je voor 10 euro meer een autoradio met usb, sd, aux en radio en hier zit de versterker altijd ingebouwd.

Comment

Ondertussen heb ik ook een aantal dingen besteld, een radio met versterker, 2x rca, SD, usb en afstandsbediening. 2 groene ledstrips voor onder de handsvaten.
                          Heb nog een doosje met 10 witte ledjes met elk 2x 20cm kabel eraan om ook nog in te bouwen.
                          Ben nog aan het twijfelen of ik de acculader in de kist ga bouwen, of buiten de kist houd. Bij bax binnenkort de 2x rca naar mini jack bestellen en speakerkabel. En eventueel een IEC connector waar ik de acculader op ga aansluiten van binnen zodat je hem van buiten kunt opladen met een simpel iec-schuko kabeltje.
                          Verder komen er 2 of 3 schakelaars in. 1 voor de versterker, 1 voor de ledjes. En als ik 3 schakelaars heb dan is er 1 voor de ledstrips en een voor de witte ledjes.

Comment

accu

ik heb alles wat ik nodug heb behalve een accu hoe kom je daar aan

Comment

Oh, niet meer gedacht aan dit topic!
                              Ik heb ondertussen al een tijdje mijn kist af, foto's volgen!

Accu heb ik gewoon gevraagd bij een lokaal auto reparatiebedrijfje, gaven ze bij mij zo mee, omdat ze daar in de weg staan en niet zo in de vuilnisbak mogen ;).

Comment

Working...
                              X