Announcement

Collapse
No announcement yet.

Crossover/limiter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Crossover/limiter

Ik ben dus op zoek naar een crossover/limiter
    Ik zie dat de enige die rond de 100eurootjes ligt, de behringer cx3400 is?
    Kunnen jullie ook goedkopere varianten bestellen?

Mvg

Ik zou niet bezuinigen op een goede crossover, voornamelijk omdat de schakel tussen twee heel belangrijke onderdelen van je installatie is.. hij komt namelijk tussen je mengpaneel en je versterkers in te staan. Valt deze uit, dan kun je kabels versteken en op lager volume via ingebouwde filters van de subs gaan draaien. En dat wil je niet hebben. Hiernaast, een beetje goeie limiter kost een paar centen, maar dan heb je ook iets. Iets wat je installatie goed beschermt. Kortom, spaar liever iets door, dan heb je binnen je budget ook gelijk een paar alternatieven welke wellicht nog wat andere functies bieden.

Comment

Hebben de cx2300 en 2310 ook een apart ingebouwde limiter voor elk kanaal?
      Op sommige sites zie ik dat erbij staan, sommigen niet..
      Dacht wel dat het redelijk belangrijk zou zijn, maar moest het dingetje uitvallen ofzo zou geen grote ramp zijn want is toch alleen maar voor kamergebruik..

Mvg

Comment

Yess, limiter op elk kanaal individueel zegt de shop-beschrijving.

Comment

Jaja de cx3400 ja (daar geeft u mij toch een link van)
          Maar mijn vraag was of de cx2300 en 2310 dat ook hadden?:)

mvg

Comment

Oh, sorry. ;) Bij de CX-2310 staat het in ieder geval niet in de handleiding, is ook nergens een knopje te zien om dit in te stellen. Handleidingen zijn tegenwoordig ook met handige plaatjes namelijk. :D
            Wel is er een sub out, dus voor op je kamer zou deze wel perfect zijn denk ik. ;)

Comment

Ik was nu net aan het kijken naar de achterkant van de cx3400, hier zijn alleen speak-on aansluitingen? Dus niet met zo zwart rood kabeltjes? (ja ik ken die benamingen nog steeds niet tegoei:( )
              Is het dan onmogelijk deze soort aansluiting te gebruiken?

Comment

De aansluitingen waar jij het over hebt zijn XLR aansluitingen (3 malen, 1 female per kanaal)
                Deze aansluitingen worden in de PA wereld veel gebruikt, omdat deze het signaal gebalanceerd door kunnen voeren (zoek daar eens wat info over op, is via google en dit forum genoeg over te vinden)
                Je kan (verloop)kabels kopen, van tulp (neem aan dat je die bedoelt met zwart rood kabeltjes) naar XLR, maar dan gaat het hele effect van het balanceren verloren. Je kan ook gebruik maken van een DI-box, die zet een ongebalanceerd signaal (je tulp-kabeltjes) om in een gebalanceerd signaal (XLR)

Mocht je na het zoeken op enkele van deze begrippen nog niet precies weten wat ik bedoel, dan zal ik eens een poging doen dit in een duidelijk verhaal uit te leggen.

Comment

Aaaah ok...
                  Nu resten me nog de vragen:

-zijn van die verloopkabels duur?
                  -is een DI box duur?

--> welke van de 2 zou dan het goedkoopste uitkomen?

en HOE belangrijk is zo een gebalanceerd signaal?

Ik heb geprobeerd prijzen op te zoeken, maar vind het allemaal zo vaag en er zijn zoveel soorten aansluitingen enzo..

Comment

Op je kamer zou ik je niet zo druk maken over gebalanceerd ja of nee. Je moet even kijken naar de verloopstekkers bij bax 2x xlr male -> 2x tulp male

Comment

Voor kleine afstandjes maakt het ook amper verschil of je gebalanceerd of ongebalanceerd werkt in je gehele setup.
                      Draai je met grote PA's en actieve luidsprekers waarbij je veel XLR-meters moet overbruggen, dan is gebalanceerd wel aan te raden.

Comment

Ok, zeer fel bedankt!
                        Ik zal het hier eens bekijken

Comment

Nu ben ik hier aan het rondzoeken, maar vind het niet direct
                          Wel zo Rca/Xlr, maar zo rca is gewoon zo een rood wit kabeltje he?
                          en ik moet van een rood/zwart draadje (wat uit speaker komt) naar zo een xlr
                          Of zie ik nu iets over het hoofd?

Comment

Specificaties:
                            - 1.50 meter
                            - 2x XLR male - 2x RCA/tulp/Cinch

Maar dit staat er ook, dus wel tulp bij, moet je die kopjes er dan afknippen ofzo?:p

Comment

Let wel even op dat je eerst het een en ander verzamelt en daarna pas post. Mocht je daarna nog iets vergeten zijn, kun je altijd nog je bericht aanpassen met de 'edit'-knop. Zo houden we de berichten overzichtelijk.

RCA=tulp=cinch en soms wordt ook een phono ingang aangeduid met een 'phono'-plug.

Verder haal je heel wat dingen door elkaar. Je kan niet met een versterkt speakersignaal naar je crossover! De crossover moet juist vóór je versterker staan om het signaal op te splitsen naar de versterker voor de lage tonen en de versterker voor de hoge tonen.
                              Zie ook de kennisbank voor meer informatie.

Comment

Working...
                              X