Announcement

Collapse
No announcement yet.

Crossover/limiter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Is dit merk iets? (Alto).
    Weten jullie hier iets meer van of?

Mvg

Comment

Ken het merk verder niet, maar het ziet er uit als een prima crossovertje. Wel zou ik er zelf voor kiezen om zoiets ter plekke uit te testen als het tweedehands is, omdat je geen garantie hebt als deze toch een defect heeft.

Comment

Mja als je de verkoper moet geloven "het broertje van de cx3400"..
        Hem testen lijkt me inderdaad ook verstandig, alleen ken ik zo goed als niets van crossovers dusja
        Ik ga nog eens verder kijken, misschien dat ik overweeg een cx2310 ga kopen, alhoewel die limiters me zeer interessant lijken..

Comment

Wat is dan precies de reden dat je er een limiter op wilt hebben?

Comment

Zoals je al weet heb ik hier een allegaartje van boxen.. bv woofer van 250watt die aangesloten op versterker die rond de 500-600watt kan leveren, geeft gewoon veilig gevoel den ik zo dan?

Comment

Als het toch voor thuisgebruik is, kun je volgens mij het beste gewoon gezond verstand, je oren en de gains van je versterker gebruiken. Limiters doen er niets aan als je je versterker te ver opendraait. ;)

Comment

Ok, ik heb toch nog een cx3400 kunnen vastkrijgen ;)
                Nu heb ik wat goede reviews gelezen over de DAP MCB15 (subje), hier ben ik momenteel op aan het bieden..

Comment

Toch zou ik deze lekker overslaan. De MC-reeks is niet zo geweldig en kan ook niet zoveel vermogen hebben. Ik verwacht ook niet dat de MCB's een goed lage-frequentiegebied hebben, zal wel stoppen rond de 70 Hz (als het niet meer is).

Comment

ze hebben ook de zelfde speaker als de mc-15 (fullrange rot top).

Comment

Ok.
                      Wat wel is, ik kijk op de zoekertjes die erbovenuit steken qua lage prijs, vandaar dat ik natuurlijk wat geluk moet hebben met wat het dan uiteindelijk is. Ik ga niet specifiek op zoek naar bepaalde reeksen.
                      De box staat zeer laag geprijsd enja, voor thuisgebruik (12m² op mijn kot) zal het wel goed meevallen denk ik... (moest ik hem vastkrijgen natuurlijk)
                      Toch bedankt voor de raad!

Comment

Het is veel hout voor weinig geld, maar er zit ook weinig speaker in.. zo moet je het een beetje zien. Ik zou dan persoonlijk liever gaan voor een stevige HiFi subwoofer, als het dan toch lekker vol mag klinken. Deze presteren véél beter in kleinere ruimtes en zullen ook een veel strakker geluid leveren dan de MCB.

Comment

U zegt een hifi subwoofer, kan u hier vb'en van geven (links misschien)?
                          Want weet niet direct heel goed wat je bedoelt, waarschijnlijk zo een woofertje wat bij een stereoset zit?

Mvg

Comment

Ik heb zelf vrijwel geen ervaring met HiFi subwoofers als het komt op aanraden van bepaalde subjes. Ik zou zeggen, ga eens naar de lokale HiFi zaak en laat je eens voorlichten. Zij zijn toch een stuk beter in dit soort dingen. ;)

Comment

Ok, ik heb er nu wel een nieuwe thread van gemaakt, misschien geen goed idee dan?

Comment

Nieuwe thread is prima, gaan we daar verder. :)

Comment

Working...
                                X