Announcement

Collapse
No announcement yet.

Crossover/limiter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bedankt voor alle reacties, de cx3400 staat hier inmiddels al langs mij, overmorgen de xlr kabels kopen en dan eens zeer grondig de manual leze, ken er namelijk niks van..
    Heb ook de zaterdag de jb vx200 binnen, "deftig" vermogen in bridge, net wat ik wou..
    Op het einde van de week zal ik wat meer kunnen zeggen over de crossover..

Comment

Ik ga zodadelijk mijn kabels kopen, dus: van pc naar crossover (tulp --> XLR kabel), van LOW (lage tonen op crossover) naar versterkeringang (XLR --> XLR), MID/HIGH naar versterkeringang (ook XLR --> XLR)..
      Is dit correct? Gelieve even te reageren aangezien ik sewwes moet vertrekken :)

Btw hoe kan ik van tulp naar 1 xlr gaan? is zo rood en wit tulp kabeltje, maar op crossover moet ik maar 1 xlr erin steken
      Ahnee hebbes dat los ik zo op van pc naar crossover:
      Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.
      Last edited by joris1; Tuesday-28-04-2009, 16:23.

Comment

Let wel op, je pc heeft een mini-jack (3,5mm) uitgang. De adapter die jij aangeeft heeft een jackplug aansluiting.

Comment

Inderdaad, had ik daarnet ook gezien ja, dat bestaat toch he minijack naar xlr?

Comment

Dat bestaat inderdaad.
            Voorbeeld

Comment

maar ik zie daar 2 xlr aan één kant, maar voor naar mijn crossover is er toch maar één nodig? (ga op mono draaien, weet niet of dat er mee te maken heeft)

Comment

Zo dan

Comment

Haha ok bedankt, ik doe wa moeilijk, kga vertrekke

Comment

Ik krijg geen geluid uit mijn box, crossover met pc verbonden,mid-high via xlr verbonden naar input 1 van versterker (gewoon om eens te testen alleen maar mid-high verbonden)
                    behringer ep2500 en crossover cx3400
                    weet iemand wat ik fout doe?

Comment

probleem opgelost
                      heb nu ook de low erbij gezet, alleen vind ik het raar dat alleen maar het draaiknopje van low/low-mid effect heeft op de tonen, is dit normaal?

Oeps vergete te edite
                      Mja ik geraak er allemaal niet zo goed uit, zal eens op zoek moeten gaan naar iemand die het mij hier kan komen uitleggen op mijn kot:)

Ben er dan toch helemaal uitgeraakt nu één probleem nog, als ik bepaalde tonen op mijn ep2500 wil aansluiten valt het soms zowat weg enzo, precies slechte ontvangst ofzo, mijn andere versterker heeft hier geen last van en speelt perfect hele tijd. Enig idee wat het signaal zo slecht kan maken?
                      Last edited by joris1; Wednesday-29-04-2009, 00:36.

Comment

Wat bedoel je met bepaalde tonen aansluiten op de EP2500? En wat heb je nu precies aangesloten op je EP2500?

Comment

Het werkt ondertussen allemaal: pc - crossover - 2versterkers

Behringer ep2500 voorlopig op parallel (dat ie mono signaal uitzendt) woofer van 250rms
                          Jb systems vx 200 gebrugd, 1 box van jb voor mid-hoog

Die auto woofer van 250 gaat zalig hard en werkelijk alles trilt hier mee, ik had eerst wat moeilijk heden met het aansluiten, signaal was precies slecht en sommige tonen vielen gewoonweg maar na een tijdje ging da wel tegoei mja kweet nie..
                          Als je combinatie top met woofer hebt, hoeveel watt heeft de sub in verhouding meer dan de top?

Comment

Ligt aan het filter en de componenten. Rekenen in Watts is alleen belangrijk met versterkerbelastingen e.d., verder niet. Rendement in dB's is veel interessanter. Veelal krijgt een hoogdriver rond de 50watt te verwerken, bij de woofer variëert het nogal.

Comment

mja ik weet al die cijfers niet van mun boxen aangezien ze tweedehands zijn
                              kan je dat ook niet meten ofzo met een apparaatje? :p

Comment

Je kunt de hoorn en de woofer er eens uitschroeven om te kijken of er een sticker opzit o.i.d.

Comment

Working...
                                X