Announcement

Collapse
No announcement yet.

19" mixer vanaf 4 kanalen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 19" mixer vanaf 4 kanalen

Hallo beste forummers, ik ben op zoek naar 19 inch mixer vanaf 4 kanalen. Om het kort te houden moet hij gebruikt worden voor drive-inn show. Met 1x
    dn-s1000 2x dn-s1200 en traktor met 17" touchscreen. Nu heb ik een 19" meubel waar in het midden touchscreen en mixer moet liggen. Dus ik zit met de hoogte. Ik wil iig niet de toonregeling naast de schuiven.

Ik dacht bv aan :
    jb systems beat 6 zwart. Of behringer USB 2000 maar die word al weer hoog met zijn 36cm.
    Mijn inbouw maat is 19" bij 55cm.

Graag reacties welkom....

Oja scherm ligt niet plat staat wat schuin.

Comment

De Beat 6 in het zwart is de BPM 6. Verder identiek.

Heb zelf de Beat 6 USB (zilver) en dat is een prima drive-in show mixer. Lekker basic, maar wel met alle functionaliteit aan boord die je nodig hebt. Verder is hij zeer overzichtelijk ingedeeld. Het is daarnaast geen mixer die gebouwd is als bijvoorbeeld een Dateq (kan ook niet voor die prijs), maar als je er netjes mee omgaat kun je er nog jaren plezier van hebben.

Comment

Dateq Apollo word te groot. Das jammer. En weet iemand nog andere mixers? Rodec behringer jb systems Numark of zo?

Comment

ik heb zelf een Dateq LPM 7.3 en in een klein kistje een Denon X500 en ik ben bijzonder verrast door het gebruiksgemak van deze kleine mixer, net als de mogelijkheden. Om er echt mee te draaien vind ik het een fijnere mixer dan de Dateq!

Ik heb geen last van het feit dat de toonregeling naast de faders zit, en daarnaast kunnen deze het geluid echt killen wat bij de Dateq niet lukt. Daarnaast is de balans tussen voorluisteren en master te splitsen of naar wens te mengen, iets wat ik ook mis op de Dateq.

Ik vond de lange faders van de Dateq altijd een voordeel dacht ik, maar voor het draaien van muziek heeft dat eigenlijk geen meerwaarde. Met de Dateq kun je wat precieser mixen als je bv wat meer met mic's doet.

De Denon kun je alles op aansluiten en dan met de matrixschakeling boven de faders kies je welke bron je waar wilt hebben. Zit Traktor eerst op kanaal 1 en heb je hem liever op 4 dan schakel je zo om. Volgens mij heb je 8 inputs voor line, dus flexibel zat.

Comment

Dat is waar maar liever heb ik dan ongeveer 30cm hoog

Comment

de DN-X500 al eens goed bekeken? Lijkt me ideaal als ik je wensen zo zie.
              Kwalitatief hoogwaardige 19 inch mixer van Denon. De DN-X500 is een vierkanaals mixer die zeer goed is in te zetten voor installatie doeleinden en verhuur gezien de afmetingen en betrouwbaarheid van deze mixer.

Heb de JB systems Beat6USB ook gehad maar het geluid van de USB was erg mat. gewone kanalen klonken wel oke.

Comment

a wacht, vergeet mijn optie maar. Ik zie net dat je geen toonregeling wilt naast je schuiven. De pioneer 5000 dan? Als die te duur is de Synq smd 5?

Comment

Zat te denken nu aan
                  Synq smd 5
                  Behringer 2000 USB past net vanwege veel opties!
                  Behringer 1000 USB
                  Jb systems bpm 6

Comment

Het word de jb systems bpm 6, heeft iemand ervaringen mee met deze mixer voor drive in gebeuren?

Comment

Heb wel ervaring met zijn zilveren variant, de Beat 6 USB. Is een erg leuk apparaat voor het geld en heb er zeker ook geen spijt van. Je moet niet verwachten dat hij even robuust is als een willekeurige kale mixer in hetzelfde prijssegment, maar indien je netjes met je apparatuur omgaat en hem netjes afdekt als hij niet gebruikt wordt, kun je er jaren plezier van hebben. Faders gaan lekker soepel, alles voelt goed aan en hij is overzichtelijk.
                      Geluid van de Beat 6 USB heb ik geen noemenswaardige opmerkingen over, klonk naar mijn idee gewoon prima. Met een losse 200+ euro audio interface zul je waarschijnlijk wat verschil in dynamiek horen, maar voor normaal drive-in show werk zal dit prima werken.

Comment

Heeft hij plastic of rubberen knoppen?

Comment

Zijn van plastic, maar voelen wel stevig aan.

Comment

he gozer, neem geen rack mixer !!! neem gwn een behringer ddm4000 top kwaliteit en functies voor een minimaal prijsje

Comment

Originally posted by Jemc View Post
                              Het word de jb systems bpm 6, heeft iemand ervaringen mee met deze mixer voor drive in gebeuren?
                              Wij hebben er 1 als 1 van onze eerste mixers gekocht. Dus wij hebben dan nog wel een erg oud model ( jaartje of 7 a 8 oud of zo ). Ik moet zeggen dat het wel een redelijk degelijke en stevige mixer is. Eigenlijk nooit echt problemen mee gehad maar nu begint de master fader langzaam kuren te krijgen en is het beste er eigenlijk wel vanaf. Maar na een jaar of 7 a 8 is nogal wat.

Originally posted by nigelgein View Post
                              he gozer, neem geen rack mixer !!! neem gwn een behringer ddm4000 top kwaliteit en functies voor een minimaal prijsje
                              Waarom dan niet? Wat is er mis met een rack mixer. Heerlijk om in een rack te schroeven. Wij gebruiken er ook en zijn hier meer dan tevreden over. Werkt erg goed om een drive-in mee te draaien. Om de ddm4000 nu top kwaliteit te noemen? Het is een leuke mixer voor een leuk prijsje maar eht woord top is erg ver te zoeken. Ik heb al meerdere 700 en 750 mixers van behringer gezien die binnen een 2 jaar al richting standje overleden gingen.

Een jb-system is misschien niet de meest uitgebreide mixer maar de beat serie vind ik voor het geld toch erg leuke mixers. Ik zou hier dan ook veeeeel eerder voor kiezen dan een behringer mixer. Heeft misschein wel wat meer extra functies ( die nu niet echt over naar huis te schrijven zijn ) die je misschien niet eens gebruikt. Dan heb ik liever een goede degelijkere mixer.

Comment

Working...
                              X