Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraagje over geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje over geluidskaart

Beste mensen
    Ik heb een vraagje over geluidskaart
    Ben in het bezit van disco en heb een vraag
    Ik draai muziek via de externe hd deze sluit ik aan op mijn acer laptop
    Daar staat het programma virtual dj op voor muziek
    Ik ga dan met een snoer via ingang koptelefoon op laptop naar de mixer
    De soundcraft EFX-8-PA mengtafel deze stuurt de muziek door naar de
    2 speakers JBL prx 615m
    Ikzelf vind het geluid goed klinken
    Nu mijn vraag
    Is het beter om een externe geluidskaart te gebruiken tussen snoer van laptop naar mixer
    Of hoeft dit niet ik ben hier niet zo goed mee op de hoogte
    Hoor het graag van jullie alvast bedankt
    hans
    Last edited by djspeedy; Saturday-09-06-2012, 15:37.

Je kan wel heel snel 2x het zelfde poosten maar dat helpt echt niet.

Gewoon even geduld hebben en als er dan binnen een week geen reactie is kun je nog altijd een keer een kick op je topic doen.

Verder had je zelf misschien ookal wat onderzoek kunnen doen. En je bevindingen hier over kunnen posten in je topic.

Maar als je zelf een klein beetje je gedachte erop los had gelaten en de product info had gelezen had je ook vaak gelezen dat je geluids kwaliteit een stuk beter word.

Maar goed dat was het zeur gedeelte.

Dan nu het algemene hier heb je wat extra info stukje.

Ja met een geluidskaart ( ligt ook aan welke ) word in het algemeen je geluid wel een stuk beter. Vaak heb je ook het voordeel dat je dan meerdere kanalen hebt. Dan kan je dus wanneer je met je pc draait 1 plaat over je speakers laten horen en de andere voorbeluisteren via je hoofdtelefoon zonder dat de andere mensen in de zaal dit ook horen. Hierdoor kan je de plaat goed zetten en controleren of ze ook gelijk staan. Je kan dan dus een stuk fijner draaien.

Wij gebruiken al een jaar of heleboel de gigakaart en deze werkt voor ons meer dan toppie. 4x stereo uit en kan gewoon met asio for all aangestuurd worden. De geluidskwaliteit is ook wel weer een stukje hoger dan de uitgang van je laptop.

Comment

hoi
      allereerst bedankt voor het reageren op mijn bericht
      sorry voor het dubbel posten maar ik dacht dat ik mijn eerste bericht in het verkeerde topic had geplaatst zodoende
      heb in de webshop verschillende geluidskaarten zien staan maar ben hier niet zo goed mee op de hoogte zodoende mijn vraag [ welke ]
      groetjes hans

Comment

Dan zou ik er een audio interface zoals de Native Instruments Traktor audio 2 tussen hangen. Simpele geluidskaart met 2 outputs, zodat je eenvoudig twee losse decks kunt uitsturen naar je mixer.

En je krijgt er nog een leuk stukje software bij ook. ;)

Comment

hoi
          bedankt voor jullie reacties
          ga even kijken wat er bij staat
          groetjes hans

Comment

hoi
            heeft iemand enige ervaring met dit systeem
            Maya44 USB
            is hier te vinden
            De ESI Maya44 USB is een audio interface die een audio-oplossing vormt voor thuisopnames. Ondersteunt alle belangrijke DJ software en professionele audio applicaties.

groetjes hans
            sorry maar er staat op dit forum al een uitleg over deze geluidskaart
            Last edited by djspeedy; Thursday-14-06-2012, 17:47. Reason: uitleg staat al op site

Comment

Ja de voorloper van de gigakaart. Deze is al weer een xxxx aantal jaar in de wereld. Werd vroeger altijd gebruikt met een xenox systeem maar die zijn er ook al weer even vanaf gestapt. Ook bpm heeft ze in het verleden nogal eens gebruikt.

Toen erg goede kaarten. Nu ja het werkt prima maar de tijd heeft niet stil gestaan. Ga je echt en dan bedoel ik ook dat je echt luistert dan hoor je wel ( zonder echt vergelijkbaar matriaal ernaast ) dat het toch niet helemaal is. Al wel stukken beter als je pc uitgang. Ook fijn dat je 4 uitgangen in stereo hebt. Werkt ook probleemloos maar je hoort het wel.

Als je deze langs een ik noem maar motu hangt denk je echt van hmmm nope helaas niet voor mij.

Ga je er gewoon een beetje mee disco draaien met budget speakers. Ja gewoon kopen en doen. Is een degelijke uitgebreide kaart. Maar dus helaas een beetje achterhaalde specs. Maar goed een geluidskaart kan uitsturen wat hij wil als de speakers het toch niet weer geven maakt het niets uit. Zo blijkt maar weer de kwaliteit van je geluid hangt af van de zwakste schakel van bron tot oor.

Comment

hoi ronennieshow
                bedankt voor het reageren
                maar zie in jou bericht staan budget speakers
                ga er vanuit dat de 2x jbl,s PRX 615M die ik nu heb niet bij de goedkope [ shit ] hoort?
                wat draaien betreft ik gebruik ze gewoon voor feesten ect
                maar ga na jou bericht toch twijfelen of bovenstaande kaart wel geschikt is voor mij
                omdat het een wat ouder type kaart is
                heb jij ook weleens gehoord van [ traktor audio 2 ] waar rick administrator over bericht
                vele mensen weten meer als een daarom deze vraag
                alvast bedankt hans
                Last edited by djspeedy; Friday-15-06-2012, 01:56.

Comment

Nee sorry. Het budget speaker verhaal was meer algemeen gericht. Niet voor jou van toepassing.

De traktor kaart zou ik niet weten. Nooit mee gewerkt. Nooit 1 gehad of gezien.

De jbl kasten van jou zijn meer dan prima kasten. Dus een echt wat betere geluidskaart zal je dan ook wel merken.

Comment

hoi
                    sorry dat ik jullie weer lastigval
                    maar is dit geen optie
                    Zeer compacte bidirectionele USB naar AUDIO converter. Zet je vinyl, cd`s en cassettes razendsnel om naar MP3 formaat. Software meegeleverd. Of gebruik deze converter als usb geluidskaart met een mooie geluidskwaliteit.

hoor het graag alvast bedankt

Comment

Schiet niet echt op, want dan kun je alsnog maar het geluid van 1 deck uitsturen, of het geluid van beide decks op 1 output.

Het beste kun je gewoon gaan voor een Audio2, dat is een meer dan prima interface, kun je beide kanalen apart uitsturen naar je mixer en de geluidskwaliteit is prima.

Comment

Ik zou ook eerder gaan voor de traktor geluidskaart. Veel postiefs over gehoord. En schijnen een meer dan net signaal af te geven.

Koop nu niet het goedkoopste geluidskaartje wat je tegen komt. Je hebt leuke speakers en dan ga je er weer een net niet geluidskaart tussen zetten.

Zoals ik al aangaf. Het zwakste deel van je installatie bepaald de geluidskwaliteit van het totaal plaatje.

Comment

hoi
                          ik denk dat ik maar voor deze ga [ volgens mij is deze ook voor virtual dj ]
                          De Traktor Audio 2 van Native Instruments is de kleinste audio DJ interface ter wereld, maar met een groots geluid. Ideaal voor DJ’s die alleen maar twee stereo uitgangen, en geen ingangen nodig hebben.

groetjes en bedankt hans

Comment

Working...
                          X