Announcement

Collapse
No announcement yet.

Devine Artis 15 / 15A vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Devine Artis 15 / 15A vraag

Hallo Bax,

Ik ben op zoek naar een speakersetje om mee te draaien op kleine feestjes. Ik ben toen uitgekomen bij de Devine Artis 15A en Devine Artis 15.

Ik ben echter een complete leek wat speakers betreft, welke kabels heb ik nodig om dit goed aan te sluiten?
    Mijn audiosignaal komt vanuit een Reloop RMX-30 Blackfire Mixer (RCA).

Alvast bedankt!

Hallo Bas,

Ik heb zelf ook een RMX-30 ;p, de Devine Artis 15A is actief, ik weet niet of je een versterker heb anders moet je zowieso voor die gaan. Ik heb vanuit me rmx-30 tullip kabels lopen naar me versterker. En daarvandaan luidsprekerkabels naar me speakers.

Comment

Ik heb geen versterker, dus vandaar 1 actieve en 1 passieve speaker. Kan je dan gewoon vanuit de mixer met een tulpstekker naar de actieve, en vanuit de actieve via een luidsprekerkabel naar de passieve??

Comment

Ik zie op die actieve wel een aansluiting voor tulp maar ik zie geen aansluiting voor luidsprekerkabels, wel staat in de specificaties: extra Speakon uitgang voor passieve speaker.

Dus ik denk dat je daar een ander kabeltje voor nodig heb dan, daar heb ik helaas geen verstand van, maar het is volgens mij wel mogelijk om ze zo op elkaar aan te sluiten.

Comment

Ik heb nog even gekeken, het is die donkere groene aansluiting op de achterkant, en daar gaat zon kabel in: http://www.bax-shop.nl/speakerkabels...t-details.html

Comment

De speaker-uitgang van de Artis 15A is inderdaad ontworpen om er een passieve luidspreker op aan te sluiten.

Maar, voor disco-gebruik zou ik dat afraden. Neem dan liever twee actieve versies, dan hebben ze elk hun eigen versterkermodule en kun je ook netjes stereo spelen.

De passieve speaker-aansluiting kan wel weer erg handig zijn als je meerdere speakers verspreid moet opstellen (presentatie) en het geluid niet hard hoeft, maar wel breed verspreid moet worden. Dan zet je twee actieve luidsprekers vooraan, plus twee passieve speakers een eindje verderop. :)

Comment

Ok bedankt allereerst voor alle snelle reacties!

Als ik dan 2 actieve zou nemen, hoe sluit ik dat dan aan op m'n mixer?
              Eén op elke Master-Output??

Comment

Wat ook zo is, als je 1 actieve en een passieve neemt moet je ook een speakon kabel kopen die ook weer rond de 40 euro ligt, en voor dat verschil kan je eigenlijk ook weer gewoon 2 actieve kopen ;)

EDIT: die actieve kan je dan als het goed is beide aansluiten met tulp kabels, mijne zitten in me RMX-30 in channel 2 en 3 op line.

Comment

EDIT: die actieve kan je dan als het goed is beide aansluiten met tulp kabels, mijne zitten in me RMX-30 in channel 2 en 3 op line.
                  Ik denk dat je de Artis luidsprekers beter op de master-output aansluit, want anders gaat er niet veel geluid uit komen. ;)

Je kunt inderdaad een tulpkabel gebruiken om de Artis speakers op de RCA-uitgang van je RMX-30 aan te sluiten. Neem een metertje of 10 stereo-kabel en haal de twee losse kabels voorzichtig uit elkaar. Dan kun je ze apart op de speakers aansluiten en kun je de speakers uit elkaar zetten.

Comment

Oh dat is een slim idee inderdaad, bedankt voor de tip!

Comment

Ow oeps, heel stom -.-, ik zat naar de kabels van me sratchtables te kijken excuus, ja klopt er zit tulp vanuit me mastervolume naar me versterker.

Comment

Goedenavond,
                        Ik weet dat dit al een oude topic is, maar ik heb nog een vraag,
                        Hoeveel watt levert de speakon uitgang op de devine speaker?
                        alvast bedankt

Comment

Licht aan je impedantie, de versterker levert 400W op 4 ohm. De luidspreker is 8 ohm. Wanneer er nog een 8 ohm luidspreker wordt aangesloten is de impedantie 4 ohm, en de versterker levert daarop 400 watt. Dat betekent 200W per luidspreker.

Comment

Ik denk dat ik al weet waarom je dit wilt weten.

De passive speaker-output op de Artis 15A is inderdaad bedoeld om een Artis 15 (passief dus) te koppelen.
                            Dit is meer een functie bedoeld wanneer je een redelijk groot oppervlak moet gaan bestrijken met achtergrondmuziek of spraak.

Wanneer je dit systeem voor disco-doeleinden gaat inzetten, adviseer ik toch om twee Artis 15A kasten te nemen, zodat elke speaker zijn eigen versterker aan boord heeft. Dan heb je toch net even wat meer power.

Comment

Okee bedankt. Ik gebruik de devine als monitor, voor de disco doeleinden heb ik een andere set. Maar vroeg het me af. Maar voor monitoren kan je dus prima die uitgang gebruiken?

Bedankt

Comment

Working...
                              X