Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koptelefoon tijdens drummen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koptelefoon tijdens drummen

Hoi!

Ik heb een specifiek vraagje ten aanzien van een nieuwe koptelefoon: Ik heb de koptelefoon nodig om tijdens het drummen de muziek goed te kunnen horen. Bij mijn huidige koptelefoon overstemt mijn drumstel bijna alles en dit speelt erg lastig. Is het nu verstandig een nieuwe betere koptelefoon aan te schaffen die mijn oren beter afsluit en meer vermogen heeft? Zo ja, welke? of moet ik een betere player voor mijn muziek?

Ik heb een maximaal budget van 100 euro, maar wil het liefst niet veel geld uitgeven.

Alvast bedankt!

die mijn oren beter afsluit
    Dat is een goede insteek.

en meer vermogen heeft?
    Die vind ik minder. Je moet niet je eigen oren helemaal om zeep gaan helpen om het geluid van je drumstel maar te kunnen overstemmen. ;)
    Daarnaast heeft een hoofdtelefoon zelf geen vermogen. Het vermogen wordt geleverd door een hoofdtelefoonversterker, die ingebouwd zit in je laptop, MP3-speler of welke signaalbron je dan ook maar gebruikt.

Sowieso zou ik gaan voor een gesloten drummer hoofdtelefoon, zoals de Vic Firth SIH1. Deze hoofdtelefoon is hier speciaal voor ontworpen. Omdat het een over-ear hoofdtelefoon is, een gesloten constructie heeft en hij over een brede rubberen rand beschikt rond de oorkussens, zal dit waarschijnlijk al behoorlijk schelen. Deze zou ik eerder aanraden als je bijvoorbeeld drumsolo's wilt kunnen meespelen en daar mee aan het oefenen bent, aangezien een gesloten hoofdtelefoon vaak beter is in het weergeven van lage tonen.

Optioneel zou je ook nog kunnen kijken voor een leuk in-ear systeem, zoals bijvoorbeeld een set Shure SE-215CL in-ears. Deze zijn ook aardig goed in het dempen van omgevingsgeluid. Deze zou ik eerder adviseren indien je met diverse soorten allround muziek mee wilt spelen.

Comment

Ik zou je willen adviseren zoals Rick dat doet, vooral de in ears zijn erg prettig, daar het nauwelijks wat weegt en ook als je ze langer in hebt blijven ze prettig zitten. Ook qua geluidskwaliteit en afscherming doen deze in-ears het goed.
      Wel is het handig om er een verleng kabeltje bij te kopen. Als je zelf de regie wilt houden over het volume (denk eraan: je hebt je oren volgend jaar ook nog nodig!) kun je overwegen een hoofdtelefoon-versterker aan te schaffen. Deze kun je dan aansluiten als monitor, maar je kunt ook andere bronnen aansluiten.

Comment

Ik drum zelf met een in-ear doppen (dempt al veel geluid) en daaroverheen gehoorbescherming van de bouwmarkt.

Comment

Ik gebruik beide (in-ear en koptelefoon) zowel als monitorboxen. Hangt ervan af wat en waar.
          Zowel in-ears als een koptelefoon zal voor jou het prettigste zijn als die 1e) het omgevingsgeluid (je eigen drums) voldoende buitensluit en 2e) voldoende lage tonen weergeven.

Mijn ervaring is dat wanneer je met anderen speelt die je wél wilt horen, in-ears prettig zijn omdat ze MINDER afsluiten dan een goede hoofdtelefoon.
          Thuis, om te repeteren ed, gebruik ik een hoofdtelefoon; live of met repeties pak ik graag de in-ears (Bose, in mijn geval; erg aan te raden!!)

Note: ik speel uitsluitend electrische drums dus wil ik via de monitor/in-ear ook graag mijzelf goed horen ;-))
          Ik gebruik daarvoor zo'n klein mixertje van Behringer zodat ik m'n eigen drums qua voilume goed kan mengen met het monitorsignaal van de techneut. (Je weet wel; iedereen wil alles goed horen en jezelf een beetje harder...Het kán!)

(Kwam trouwens laatst bij de supermarkt (!!!) een Grundig gesloten koptelefoon tegen van € 6,95. Van 20 tot 20.000 hertz; geweldig ding hahaha.)

Comment

Working...
          X