Ik heb vandaag eens mijn laptop aangesloten op de cdj 2000/djm 900 om te zien hoe het gaat bij het draaien maar bij bijna iedere plaat zowel aangekocht via Itune als bij mijn eigen geimporteerde cd's is het opeens vervormt het lijkt wel een robot, iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Digitaal draaien gaat niet goed
Collapse
X
-
De geluidskaart die bij traktor zat gebruik ik niet.
Mijn dealer heeft traktor geinstaleerd en alles getest op hun cdj 2000/djm 900, thuis gekomen heb ik ze dan op mijn cdj 2000 aangesloten maar nog niet in de instellingen zitten prutsen, de effecten op de mixer staan uit, effecten in traktor heb ik nog niet gevonden.
Ik zal mijn laptop eens verbinden met de cdj 350 en kijken of ik dat probleem ook nog heb.
Comment
-
Dit is ook weer een beetje een moeilijke. Je kan nameijk verschillende skins hebben. Dit ligt dan weer aan hoe je het ingesteld hebt.
Het zou kunnen dat als je de geluidskaart van traktor gebruikt dat het dan misschien wel werkt. Maar ik durf het niet te beloven. Een cdj 2000 heeft ook een meer dan afdoende geluidskaart aanboord en zou ook gewoon moeten werken.
Het lastige van traktor is dat je een enorme vrijheid hebt ( zeker in vergelijking met bpm ) maar het nadeel is dat als je er minder ervaring mee hebt je er wel veel meer van moet weten en er dus minder overzicht is.
Maar in sommige skins kun je boven de faders een fx 1 en fx 2 selecteren en dus blauw maken. Doe je dit dan staat deze aan. Maar je hebt ook nog een aan uit op de effecten zelf. Als ook een wet en dry functie. Erg veel wet is veel effect dry is weinig effect. Dus je kan er echt heel veel mee.
Ik heb behoorlijk wat met software gewerkt en het lukt meestal geregeld goed. maar ik ben er ondertussen al wel allang achter dat een traktor een enorm aantal mogelijkheden heeft. Hierin ben jij eigenlijk de gene die het einde van de creativiteit bepaald en de software steeds minder. Helaas merk jij nu dus ook dat daardoor het overzicht een beetje verdwijnt en als er iets is het erg moeilijk zoeken is op afstand als je er minder ervaring mee hebt.
Comment
Comment