Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phonic P8A monitoren geen zuiver geluid!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Phonic P8A monitoren geen zuiver geluid!

Hey ik had een vraagje, ik heb vandaag mijn Phonic P8A monitoren aangesloten op de computer, De XLR male kabel is ingeplugt in de monitor de andere kant van die kabel zit een jackplug 6.3 aan die heb ik in een verloopje geplugt, van 6.3 naar 3.5 en dan is die nog eens geplugt in een 3.5 splitter en dan zo in mijn audiokaart geplugt. Je hoort er wel geluid door heen komen, maar bijvoorbeeld bepaalde tonen komen er niet zuiver doorheen. Hoe kan dit, ook met vocals is dit eigenlijk een drama ik hoor geen geruis maar meer een soort van robot achtig geluidje. Wie kan mij hierbij helpen om volledig alles zuiver te krijgen?

Alvast bedankt

mvg. Jeff

Ik weet ten eerste niet om wat voor audio kaart het gaat. Dus wie weet zit daar wat.

Maar wat vooral fout gaat is dat je van een gebalanceerd mono signaal naar een ongeballanceerd stereo signaal gaat. Dat gaat hem dus sowieso niet echt helemaal worden.

Tip van de dag dus. Zorg dag je een mono input dus ook echt mono aanstuurt. Dat zal al wel een hoop problemen schelen. Daarnaast weet ik dus niet of je geluidskaart ook een xlr of een gebalanceerde jack aansluiting heeft. Daar zou ik dan voor kiezen. Anders een verloop van 1x stereo mini jack ( 3,5mm ) naar 2x xlr male. Dan is het niet geballanceerd maar heb je in iedergeval al wel minder kans op robot geluiden.

Comment

Zover ik kon vinden heb ik een geluidskaart van ASUS Realtek High Defination Audio, al zou ik een externe geluidskaart aanschaffen kan dit dan ook het probleem verhelpen?

Comment

Ik had de M-Audio Audiophile 2496 gezien maar kan die wel installeren op mijn moederbord van Ausus. Want mijn geluidskaart die ik nu heb. Zit standaard op mijn moederbord?

Comment

Waarom zou je een PCI audio interface nemen? Ik zou sneller gaan voor een externe USB-interface, dan heb je er vaak ook nog een volumeregeling op zitten. Zelf gebruik ik een Lexicon Alpha, prima apparaat.

De vraag is echter of het echt aan je interne geluidskaart ligt, of dat de monitoren nu eenmaal niet zuiver zijn van zichzelf. Probeer het eens op andere signaalbronnen, zoals een MP3-speler, andere PC of stereosetje.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            De vraag is echter of het echt aan je interne geluidskaart ligt, of dat de monitoren nu eenmaal niet zuiver zijn van zichzelf. Probeer het eens op andere signaalbronnen, zoals een MP3-speler, andere PC of stereosetje.
            Zolang er dat verloop van stereo jack naar 2x stereo jack naar xlr tussen zit blijf je erg grote kans houden op storingen. Ik zou het dan eerder proberen door ze bij iemand aan een xlr uitgang van een mixer te hangen.

Ik vermoet namelijk zeer sterk dat het gewoon aan heel die verlopen ligt. Daar zit naar mijn idee het probleem.

Dus hup een mixer roggelen bij een vriend vriendin weet ik wie nog meer. Sluit ze rechtstreeks aan op de xlr uit van de mixer. Geluid erop en nog eens luisteren. Ik vermoed dat het dan is opgelost.

Dus dan als je dat zeker weet kun je een andere audio kaart regelen.

Comment

Met audio verloopjes kan een hoop misgaan, zeker als je ongebalanceerd en gebalanceerd aan elkaar knoopt. Het beste is dan om er een di tussen te zetten (een kastje die ongebalanceerd omzet naar gebalanceerd) of bij gebrek aan een di een verloopje te kopen/maken waarmee je het direct aan kan sluiten. Daarnaast is een on-board geluidskaart niet ideaal.

Echter dit veroorzaakt overwegend gekraak ruis brom. Als het echt bepaalde toonhoogten zijn die niet hoorbaar zijn, dan zou ik de oorzaak toch ergens anders zoeken. Bij een robot achtig geluid zou ik verwachten dat er alleen geluid uit de hoge tonen speaker komt. Dus idd sluit eens iets anders aan en luister eens hoe het dan klinkt, kijk ook even hoe de filter knopjes op de achterkant staan ingesteld.

Comment

Working...
              X