Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker(s) en hoe aansluiten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker(s) en hoe aansluiten?

Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe geluidsinstallatie aanschaffen, ik wil graag weten welke versterker en/of versterkers ik daarvoor nodig heb.

De speakers die ik op het oog heb (ivm de afmetingen, speakers worden ingebouwd):
    - 4x LD-Systems sat242 (100W continu / 180W peak, 8 ohm)
    - 1x óf 2x LD-Systems SUB88 (subwoofer) (2x100w continu /2x180W peak, 2x 8ohm)

De speakers hebben dus een totaal vermogen van 400W continu en 720W peak bij 8 ohm.
    De subwoofer heeft een vermogen van 2x100W continu en 2x180W peak bij 8 ohm, eventueel wordt dit verdubbeld wanneer er wordt gekozen voor 2 subwoofers.

Ik wil graag een versterker uit de DAP Palladium serie.
    Is het verstandiger om 2x een DAP Palladium P-700 te nemen of volstaat een enkele DAP Palladium P-1200 ook?
    Een enkele versterker is voor ons de beste optie als dit mogelijk is (makkelijker wegwerken, makkelijker te bedienen, goedkoper).

En hoe moet ik mijn speakers uiteindelijk aan de versterker aansluiten? Kabels aan elkaar knopen of werken met kabelsplitters?
    Heeft iemand daar misschien een soort aansluitschema voor? De speakers beschikken allemaal over draadklemaansluitingen.

Alvast hartelijk bedankt!

Wat je ook kan doen:
    2x subwoofer, maar dan de sub 88A (actieve versie)
    4x speakers (de 242), en die laten versterken door de DAP Audio Palladium P500
    Het is, voor zowel de kwaliteit als de geluidsdruk, aan te raden de satten niet full-range aan te sturen. Maar hier nog een cross-over tussen zetten! Bijvoorbeeld deze, maar als hier een groter budget voor mogelijk is, is het zeker niet verkeerd om nog even verder te zoeken!!

Verder kan je het aansluiten als volgt doen:
    Mixer/Mengtafel/etc. >1> crossover >2> subwoofer en P500 >3> speakers >4> volgende twee speakers.

1: Reguliere XLR kabel
    2: Reguliere XLR kabel
    3: (P500 naar eerste twee speakers) met gewone speaker kabel, die draadjes
    4: (eerste speaker naar volgende speaker) je prikt deze kabel in de eerste speakers samen met de kabel vanaf de P500.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Comment

Hartelijk bedankt voor je uitleg!

Is eigenlijk geen optie, vanwege de afmetingen van de actieve subwoofer.
      Deze wordt te groot om in te bouwen.. Ik kan eventueel wel overleggen om deze ergens anders te plaatsen.

Ik snap alleen deze laatste stap niet helemaal:
      "3> speakers >4> volgende twee speakers."

Dus gewoon speaker 1 aan uitgang A en speaker 2 aan uitgang B van de versterker?
      En hoe sluit ik speaker 3 en 4 dan aan, aan speaker 1 en 2?

Comment

De bedoeling van de sub 88 is dat je 1 enkele versterker gebruikt, en deze dan met speakerkabel stereo aansluit op de sub (er zitten 2 speakers in), en dan vanaf daar links doorkoppeld naar je tops. je gaat dan vanaf je versterker kant a naar subwoofer kant a en vanaf sub out kant a naar top 1 kant a, en dan van top1 kant a naar top 2 kant a. Deze kun je dan op dezelfde aansluiting als top1 aansluiten (parallel) Ditzelfde doe je dan met kant b de palladin 1200 zou dan voldoen.

Comment

Working...
        X