Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Wat is je budget?
Is het misschien niet een optie om bij een lokaal verhuurbedrijf even 2 topjes te huren en later beter te kijken naar wat je echt wilt qua geluid?
Als je het alleen voor dit feest gaat gebruiken kan je beter gaan huren! Om voor één feestje een geluidsset te gaan kopen. Tja, er zijn mensen die dat doen, maar ik raad het je zeker niet aan.
Je kan eens kijken naar de Behringer EUROLIVE B212D. Zijn redelijk leuke speakers voor het geld. Je kan er met alle gemak 60-70 man mee aan. Als je van wat meer lage tonen houdt is de B215D misschien wat.
Deze speakers zijn toch wel 1 van de beste in dit prijssegment.
De Devine Artis 15A 400 watt actieve luidspreker is volgens mij qua specificaties wel een goeie voor jou. Daarmee kan je denk ik wel wat meer aan dan 50 man (geen 100 man maar toch). Hoe het met de kwaliteit van Devine zit, weet ik wel niet.
Deze krachtige 15 inch actieve luidspreker is te gebruiken voor elke gelegenheid waar geluid nodig is. De Artis 15A is voorzien van een eigen versterkermodule, kan als monitor gebruikt worden en heeft zelfs een MP3-speler.
De devine artis raad ik je niet aan, devine heeft niet de beste naam. Ik kan verder ook nergens iets vinden over het merk.
Van de eurolive kan je veel meer (goede) recensies vinden, itt de devine.
Het merk staat niet zo goed bekend, maar deze speakers hebben DAP drivers, en klinken nagenoeg hetzelfde als de DAP K115. Hier de speakers die ik bedoel: 2x Skytec SP1500A met statieven
Ik heb de speakers zelf ook in bezit en ben er zeer tevreden over, ik heb de speakers ergens anders gekocht want bax verkocht deze niet. De statieven heb ik wel bij bax gekocht, en dat zijn dezelfde als die in het hierboven genoemde setje.
Echt sorry lars ik weet niet met wat jij ze vergeleken hebt maar dat komt in de verste verte nog niet in de buurt van een k115. Een hobby bob bandje gebruikte er 2 als monitor en hadden ook 2 k115 speakers.
Wouw er zat wel heeeeeel duidelijk een verschil tussen een k115 en de skypech. Dus ga nu niet zeggen zijn zowat gelijk en zelfde driver want echt er zit wel een behoorlijk verschil in.
Wij hebben een keer met carnaval ( jaar of 2 misschien 3 geleden ) er snel even 2 bij hem uit de kast getrokken om zo een kinder wagentje nog snel last minut uit de brand te kunnen helpen omdat een ander verhuur bedrijf last minut verstek heeft laten gaan.
Wat een ramp was dat. Het klinkt gewoon echt nergens naar. De interne versterker is ook een drama en als je er een paar keer wat ruiger mee omgaat ( lees hier kuilen in de weg tijdens carnaval optocht ) dan ligt er in no time alles los in. De versterker die erin zit is gewoon een drama. Hoeveel ik voor hem al niet heb mogen her solderen.
Kort door de bocht nee niet kopen. Hier wil je niet mee gevonden worden.
Wij hebben er 1x 1 gekocht in de 12 inch variant voor het radio studio waar wij toen nog vrijwillegers werk voor deden. Geen budget wij wilde niks kwijt dus ach dan maar een 12 inch kopen en schenken. Ik had net zo goed niets kunnen kopen, Echt wat een drama producten zijn dat.
Als je er goed mee omgaat zijn het gewoon goede speakertjes, oke natuurlijk zijn er veel betere, maar het zijn gewoon prima dingen.
De zaak waar wij ze hebben gekocht heeft zelfs van binnen laten zien dat er een zelfde driver in zat als een K115, want deze had hij ook opengemaakt. Dan zal de klank anders zijn door de bouw van de speaker, maar toch.
Voor kleine feestjes klinken ze gewoon prima, en zoals ik al zei als je er niet al te ruig mee omgaat zijn het gewoon goede speakertjes die niet al te duur zijn.
Zoals ik al aangaf is mijn menig. Koop ze niet ze klinken verschrikkelijk. Het enigste wat nog erger klinkt is de tsx serie van jb-systems.
Het zijn erg storing gevoelige en erg slecht klinkende speakers. Of het dan de zelfde driver is als de k115 of niet ofdat het aan de versterker die erin zit ligt. Het zijn naar mijn idee de slechtste speakers.
Het is ook niet voor niets dat het ook erg goedkope speakers zijn. Dus ik weet niet waar jij ze mee vergeleken hebt ben erg benieuwd wat jij als vergelijkings matriaal hebt gehad. Maar de bewering goede speaker ben ik het helemaal totaal niet mee eens. Op geen enkel vlak. Geen klank. Kwaliteit of wat dan ook alleen erg goedkoop.
De behringer is dan toch al wel een heel stuk degelijker.
Ik vind dat het voor de prijs wel leuke speakertjes zijn. Een 15" actieve speaker voor €150 vind je niet zoveel. Ik denk dat als ik ze nu op de BAX shop bestel, er geen k115 drivers erin zal aantreffen. Ik denk dat de verkoper deze er zelf in heeft gezet.
Heeft hij degene die JIJ uiteindelijk kocht ook echt opengemaakt? Zo niet, dan is er een kans dat hij die er heeft in gezet als verkopers truc;)
Alto Pro TS112A? Ietsje boven het genoemde budget, maar ik ben zelf heel erg tevreden over de TS115A die iets beter klinkt dan de DAP K115.
Overigens: als je een stel K115's met versterker kan vinden (Marktplaats) zou ik die zeker eens gaan beluisteren.
Huren is natuurlijk altijd ook een optie, dan ben je ook na 4 feestjes nog altijd 200,- goedkoper uit en als je klant betaald kost het je helemaal niks ;)
Comment