Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj Meubel aansluitingen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj Meubel aansluitingen?

Hallo ik ben een nieuw dj meubel aan het maken, voor de drive in.
    Nu krijg ik een los versterkerrack.
    Ik heb in mijn meubel een 19 inch gedeelte waar een Prodjuser 1U XLR-8 metalen chassis paneel voor 8 XLR inzit.

Nu is mijn vraag wat moet ik er inzetten allemaal?

1 powercon voor de 220 te voeden.
    2 x XLR Female van mengpaneel naar chassisdeel daar moet ik dus 2 x XLR Female aan Solderen.
    2 x XLR Male naar versterker rack waar ik binnenkom met 2 x XLR Female?

OF gewoon:
    2 x XLR Female en Male Out in chassisdeel

Ik moet ook in kunnen pluggen ooit op een zaal systeem maar kan ik beter van versterkerrack afpakken.

Graag tips.

Wat wil je precies weten? Waar twijfel je over?

Comment

Of ik in chassisdeel 2 x female of 2 x male out moet zetten? Ik hoop female, al binnen gekregen. Dus 2 x female xlr out in chassisdeel en dan met kabel 2 x xlr male - 2 x xlr male binnenkomen of 2 x xlr female in chassisdeel van versterkerrack
      Mijn vraag was dat omdat een kabel toch altijd male - female is? Snap je

Comment

Iemand?

Comment

Originally posted by Jemc View Post
          Iemand?
          rustig niet iedereen zit 24/7 op het forum
          ik kan je niet helpen, ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Comment

Ik zou er een powercon in en uit opmonteren, kun je altijd weer door naar bijvoorbeeld je versterkerrack. Of van je versterkerrack naar de meubel. Ik heb zelf op al mijn cases powercon in en uit. Bijvoorbeeld spanning in mengtafel naar cd speler naar md speler. Geen gesleep met stekkerblokjes.

Comment

Het gaat er volgens mij om dat je er zelf prettig mee ka werken en dat je alles aan kan sluiten wat jij gebruikt. Het is aan te raden dit alles op te schrijven om er overzicht in te krijgen.

Comment

En ga er van uit dat je gaat uitbreiden.

Zo heb ik nog een extra microfoon ingang in mn paneel zitten, extra stereo xlr en tulp ingangen, en een monitor uit.

Comment

Volgens mij wil de OP gewoon weten of hij male of female XLR's als master output (dus naar de versterker) moet gebruiken.

In je aansluitpaneel moet je 2 x MALE XLR out hebben om vanuit je mixer naar je versterker te gaan.

Je kunt het beste 2 korte XLR kabels kopen. De female sluit je aan op je mengpaneel, de male kant knip je af en soldeer je aan de connectors in je connectorpaneel (die dus male zijn).

Vervolgens kun je vanuit je connectorpaneel met een standaard XLR kabel naar je versterker.
                  Last edited by Geluid-en-licht.com; Saturday-23-06-2012, 09:45.

Comment

Working...
                  X