Announcement

Collapse
No announcement yet.

nog 2 speakers?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nog 2 speakers?

Hallo,

Ik heb nu
    2x Community csx25 speakers
    professional sound systems
    8 ohm
    100 watts continuous
    250 watts program

Foto2

Foto3

nu vind ik dat te weinig en wil meer geluid en bass hebben om een nog grotere publiek te bereiken|

Nu zei iemand dat ik er 2 speakers bij moest kopen en die op de andere speakers aan te sluiten zodat de andere speakers niet volledig belast worden en zo ook meer geluid heb

Wat zeggen jullie hierover?

Ik zou liever twee andere luidsprekers kopen met een grotere belastbaarheid.
    Als je nog twee luidsprekers aansluit maar je versterkervermogen niet groter maakt, krijg je alleen een beter verspreid geluid (afhankelijk van de plek waar je ze neerzet), maar neemt je volume niet toe.
    Kies liever voor een stel luidsprekers die wat meer vermogen kunnen verstoken en beter presteren. Immers, hoe ga je die 4 luidsprekers neerzetten? 4 op statief? Ziet er niet mooi uit. 2 op de grond? Kan je beter subwoofers nemen. 2 op elkaar? Kom je nooit hoog genoeg waardoor je hoge tonen wegvallen.
    Bass creëren wanneer je luidsprekers op statief staan is sowieso lastig, omdat een subwoofer hier stukken beter in is en deze direct in verbinding met de vloer staat.

Comment

Ja, kijk ik wil ook liever 2 top en 2 subs maar zo veel budget heb ik eenmaal niet.
      Nu heb ik die 2 community speakers waarmee ik op kleine feesten goed kan draaien.
      maar de wat grotere feesten met deze 2 speakertjes dit niet lukt.
      Immers zijn deze speakers moeilijk door te verkopen

Ik wil gewoon goed geluid voor een niet al te dure prijs (ben een beginnende drive-in))
      en het liefst ook een goede bass.

Ik dacht aan de Behringer luidspreker set 2, maar dan ben ik ook zo weer 2 jaar verder omdat ik met de kleine speakers op niet grote feesten kan draaien.

Want ik word veel gevraagd om op feesten voor meer dan 100 man te draaien maar dat lukt gewoon niet

Comment

In dat geval zou ik tijdelijk bijhuren tot je zelf een redelijke luidsprekerstack kunt kopen. Bereken hierbij de voor- en nadelen eens. Wil je meer draaien en iets minder opbrengst, of iets minder draaien en zelf meer opbrengst houden?

In ieder geval zal je met 2 extra luidsprekers niet veel extra geluid hebben en zeul je meer extra hout en gewicht mee dan geluidsvolume.

Hiernaast zijn je eisen erg tegenstrijdig. ;) Immers, je wil goed geluid, flinke bass, maar voor een lage prijs. Hierin zul je toch een compromis moeten vinden, of je eisen bijstellen. Het is het een of het ander.

Je kunt in ieder geval eens kijken of je die kleine luidsprekers die je nu hebt kunt wegdoen en hiervoor alvast een setje grotere topspeakers kunt vinden, met een 12" of 15" woofer. Afhankelijk van je versterking zul je hierin al wat voordeel en meer geluid hebben, wat je nog kunt uitbreiden met 2 subwoofers + versterker.

Comment

Ik heb nu een Dap palladium p-700 vintage versterker moet ik die dan houden en er leuke speakers bij kopen (suggesties voor speakers zijn welkom)
          of moet ik gewoon heel het setje wegdoen en 2 nieuwe top speakers en een nieuwe versterker kopen ?

Comment

Ik zou dan eerst kijken naar de luidsprekers die je op het oog hebt en daar je versterking op aan te passen als dat nodig is.

Comment

wat is je budget dan?
              je kunt eerst 2 goede subs erbij kopen en later ook betere topjes.

Comment

Wanneer je nu al start met 2 subs, gaan die kleine topjes dat nooit bijhouden. Wat als gevolg heeft dat je je subs zwaar moet terugdraaien om je geluid in evenwicht te houden en je dus nog steeds niet het gewenste geluidsvolume bereikt.

Comment

maar dan hoeven je topjes niet meer fullrange te spelen en zullen ze harder gaan, en heb je dus meeer geluid.

Comment

Zoveel harder zullen ze niet gaan. Alleen de woofer in de luidspreker krijgt het iets makkelijker, de hoogdriver houdt nog steeds dezelfde belastbaarheid (omdat de frequentiescheiding op het filter hetzelfde blijft), dus kun je hier niet veel extra vermogen op loslaten. Dus je geluid gaat er dus niet veel harder van.

Comment

oke maar weet dat ik niet het volledige vermogen van de versterker nu heb he.
                      Het zijn maar 100 watt speakers en ik kan ook 250 watt speakers kopen, dan haal ik het uiterste uit mn versterker toch?

Comment

Je kunt wel 250 Watt speakers kopen, maar de P-700 levert maximaal maar 2x 350W op 4 ohm (ik weet niet wat de impendantie van de luidsprekers is die je aangeeft). Hierdoor moet de versterker flink zwoegen om de vermogens te geven aan de luidsprekers, terwijl een zwaardere versterker het hier iets makkelijker mee heeft. De zwaardere versterker heeft dus in principe minder werk te verrichten waardoor hij het een stuk makkelijker heeft.
                        (Voorbeeld: Iemand die maximaal 20 kg kan tillen en een doos van 20 kg moet dragen kan dit wel, maar bij iemand die maximaal 50 kg kan tillen zal dit een stuk makkelijker gaan)

Comment

En om het voorbeeld dan nog mooier te maken. Stel iemand die maximaal 15kg kan tillen een een doos van 20 kg moet dragen, laat de doos vallen. Wat betekend dat de doos met inhoud kapot gaat.

Kortom neem altijd een versterker met overcapiciteit, dit komt je versterkers ten goede.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                            En om het voorbeeld dan nog mooier te maken. Stel iemand die maximaal 15kg kan tillen een een doos van 20 kg moet dragen, laat de doos vallen. Wat betekend dat de doos met inhoud kapot gaat.

Kortom neem altijd een versterker met overcapiciteit, dit komt je versterkers ten goede.
                            Briljante vergelijking! :D

Comment

Originally posted by roderickk View Post

Hoeft niet persé. Ik durf gerust 2 luidsprekers van 300 watt per stuk op een 2x 200 watt RMS versterker te zetten, als het voor achtergrondtoepassingen is o.i.d.
                              (Dus je geeft die kerel die max. 15 kilo kan dragen een doos van 30 kg, maar je laat hem er maar 7 kg per keer uit halen)

Comment

Working...
                              X