Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over aansluite geluidset.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over aansluite geluidset.

Ik ben nog redelijk nieuw in de geluidswereld. En heb een aantal vragen over het aansluiten van een geluidsetje met 2 toppen en 2 subjes.

Ik wil namelijk Mixxer, naar 2 versterkers toe. Nu vraag ik me af hoe ik van 1x TULP master output naar 4x male kan gaan. Voor mijn 2 versterkers. En vanuit hier ga ik naar sub -> top. En ook bij de ander.

Ojah wat houd het verschil tussen 8 ohm en 4 ohm in. Ik dacht dat het was zodra je door lust je vermogen naar 4 ohm gaat?

Bedankt!

Als eerst om welke versterkers/mixer gaat het? En ik neem aan dat je al wel kabels voor van je versterker naar je speakers te gaan hebt?

Het verschil tussen 4 en 8 ohm:
    Dit houdt de impedantie in. Een versterker levert nu bijvoorbeeld 500 watt op 8ohm, 800 watt op 4 ohm. Zodra jij hier een speaker van 8 ohm op aansluit krijgt deze 500 watt. Maar zodra je er twee van neemt en deze doorlust krijg je voor je speakers een impedantie van 4 ohm. Zodra je hier nog een van 8 ohm bij gooit krijgen we 2 ohm. Doen we dat nog eens dan krijgen we 0hm. Alleen de meeste versterkers vinden 2 ohm niet zo fijn. Laat staan 0hm of minder.
    En als je 4 ohm hebt wordt het vermogen verdeelt over beide speakers, dus voor elke 400 watt.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
      Als eerst om welke versterkers/mixer gaat het? En ik neem aan dat je al wel kabels voor van je versterker naar je speakers te gaan hebt?

Het verschil tussen 4 en 8 ohm: