Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke versterker voor...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke versterker voor...

Hallo,

Ik heb een versterker nodig die een "BEHRINGER EUROLIVE P1800S 1600-W 18" PASSIVE SUBWOOFER" aan kan.

De sub hoeft lang niet vol uit te kunnen gaan alleen zoek ik wel een versterker die het aan kan al is die geen 1600watt.
    500 watt zou als voorbeeld al genoeg zijn, alleen weet ik niet of de versterker het dan wel trekt.

Wat word mijn aangeraden ? Hou er rekening mee ik heb geen super groot budget. MAX is 500 euro (liefst een stukje minder)

Edit: Zag net deze staan http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/da...t-details.html Zou die het aan kunne ? of misschien zelfs de 900 versie er van ?
    Last edited by biohazard; Sunday-26-04-2009, 23:23.

Behringer EP2000 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

of eentje van behringer dat scheelt je nog wat tientjes.

Comment

De P2000 geeft gebrugd veel te veel vermogen aan je subwoofer. Wanneer je er over een poosje nog een subwoofer bij koopt kan het wel en heb je nog een flinke headroom over. Let dan alleen wel op dat je je sub niet te overbelast, want die opgegeven 1600 watt is alleen in de meest gunstige situatie waarbij deze misschien 1 ms wordt belast met een 1 Khz signaal en dat hij nog net niet op wordt geblazen. (Dus, don't try this at home kids. :D)

EP2000 is ook nog wel wat hoog gegrepen voor een enkele subwoofer. Tenzij, net als hierboven, je er over een tijdje nog eentje bij koopt.

Een gebrugde P900 is wel een goede optie, mits je alles in de gaten houdt.

Comment

de ep2000 is mogelijk als je hem niet vol open draaid.

Comment

Ja, maar dat is iets waar je mee op moet passen. Want hoe verleidelijk is het op een flinke stamp-avond om die versterker nét iets meer open te zetten? En dat kan ook nét de ondergang van je subwoofer zijn.

Comment

Working...
          X