Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiden, Advies gezocht :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Rick,

Ik heb momenteel mijn versterker rechtstreeks naar mijn 2x XLR op de Beat6 zitten en vanuit de versterker 2 lijnen voor beide TSX12's een lijn. Maar met een Sub Top combinatie zal dus gebruikt moeten worden van de Master2 RCA op de Beat 6?
    XLR Output Links (Beat6) [Male] ==> [Female] Sub1
    XLR Output Rechts (Beat6) [Male] ==> [Female] Sub2
    (Dit zal als resultaat hebben dat de Subs onder de Masterschuif harden en zachter kunnen worden gezet? en achterop de sub de frequentie)

Beat6 RCA (Master2) [RCA] ==> [Tulp] VX700 2x ==> TSX12's [Speakon]

Totaal: 2xProcab CAB901 1xProcab CAB631 2xProcab CAB502

Echter was ik van plan 1 Actieve sub aan te schaffen (Dit bleek goedkopen dan een passieve met extra versterker) Behringer Eurolive B1500D en dan 2x de Behringer Eurolive B215D werkt dit dan op dezelfde manier alleen heb je dan output XLR op de Beat6 vrij of is het dan misschien handiger de VX700 XLR aan te sluiten en een RCA-? lijn naar de Sub te doen echter weet ik ook niet of de Behringer Eurolive B215D wel op de VX700 passen ook deze zijn actief had ik begrepen dus weet niet of deze eigenlijk wel op de versterker moeten gezien zoals u uitlegde de sub ook niet via de versterker gaat maar van de Beat6 naar de Sub hopelijk begrijpt u wat ik allemaal bedoel

Mvg
    Jordy

Comment

Ik heb momenteel mijn versterker rechtstreeks naar mijn 2x XLR op de Beat6 zitten
      Probeer alles in de juiste volgorde te benoemen om verwarring te voorkomen. Het signaal gaat van je mixer naar je versterker.

Maar met een Sub Top combinatie zal dus gebruikt moeten worden van de Master2 RCA op de Beat 6?
      Indien je een losse actieve subwoofer wilt gebruiken (of twee), zou ik die subwoofer(s) via XLR aansluiten. Je VX versterker zou ik dan op de normale master-output via RCA (tulp) aansluiten.

Kortom; je bedient met je normale masterfader het volume van je sub en je toppen.

Dit zal als resultaat hebben dat de Subs onder de Masterschuif harden en zachter kunnen worden gezet? en achterop de sub de frequentie)
      Klopt, evenals je toppen. Zo kun je de balans eenvoudig aanpassen.

Echter was ik van plan 1 Actieve sub aan te schaffen (Dit bleek goedkopen dan een passieve met extra versterker) Behringer Eurolive B1500D en dan 2x de Behringer Eurolive B215D werkt dit dan op dezelfde manier alleen heb je dan output XLR op de Beat6 vrij of is het dan misschien handiger de VX700 XLR aan te sluiten en een RCA-?
      Als je er 2x B215D bij wilt nemen, lus je die gewoon door vanaf de subwoofer. Je subwoofer pakt dan de lage frequenties weg en stuurt de rest door naar de B215D's.

Wel zou ik eerder een 15 inch/18 inch combinatie adviseren, of een 12 inch/15 inch combinatie. Dat sluit iets beter op elkaar aan.

echter weet ik ook niet of de Behringer Eurolive B215D wel op de VX700 passen ook deze zijn actief had ik begrepen dus weet niet of deze eigenlijk wel op de versterker moeten gezien zoals u uitlegde
      NEE. De B215D's hebben al een ingebouwde versterker! Dus dan heb je de VX-700 niet nodig.

de sub ook niet via de versterker gaat maar van de Beat6 naar de Sub hopelijk begrijpt u wat ik allemaal bedoel
      De B1500D heeft ook al een ingebouwde versterker!

Comment

Rick ontzettend bedankt voor je hulp,

Zoals je vertelde is de VX onnodig als de B215D of de B212D worden gebruikt.
        Deze hoeft alleen gebruikt te worden als de TSX gecombineerd worden met 1 of 2 B1500D.
        Gezien je dan zoals je adviseerde een 15/12" Combinatie hebt word de B1500D dan met XLR van de tafel naar de sub het signaal gestuurd? Wanneer je een Sub neemt houd je dus een XLR Output op de Beat6 over? Dan de VX met een CAB631 van de mixer naar de VX en van de VX 2 lijnen naar de TSX's.

Als ik 2 B212D's aansluit op een B1500D welke kabel heb ik dan nodig of is dit niet mogelijk met een B1500D er zaten zover ik kon zien 2 OutPut's op de achterkant dus hier zouden dan [Female]XLR -> XLR[Male] kabels in kunnen op de toppen aan te sluiten. Of is het stabieler/beter om XLR-Jack te pakken om te toppen door te lussen vanaf de Sub. De B1500D word dan met een CAB901 van de XLR Out op de Beat6 naar de B1500D gebracht in Input B de bovenste op de onderste maakt dat uit?

Verder vraag ik me af waar ik de Clip kan zien achterop de Sub en Top? normaal was dit te zien op de VX700.

Ik heb uiteraard de B1800D v.s. B1500D en de B215D v.s. B212D vergeleken maar buiten het wooferformaat en dus ook de afmeting van de kast zag ik niet veel verschil in het vermogen. Er Zat in de SPL slechts 1-2dB verschil klopt dit? Of kijk ik niet goed. en moet naar het frequentiebereik kijken?

Sorry dat ik zo naar bevestiging zoek maar wil graag zeker zijn van mijn aankoop en wat ik doe. Hopelijk begrijpt u dit en wilt u mij verder helpen in mijn verwarringen.

Mvg.
        Jordy

Comment

Gezien je dan zoals je adviseerde een 15/12" Combinatie hebt word de B1500D dan met XLR van de tafel naar de sub het signaal gestuurd?
          Yep. :)

Wanneer je een Sub neemt houd je dus een XLR Output op de Beat6 over? Dan de VX met een CAB631 van de mixer naar de VX en van de VX 2 lijnen naar de TSX's.
          Ja, in principe hou je dan een output over. Of je nu 2 XLR's naar de sub stuurt of 1 maakt in dit geval niet uit.
          Je pakt dan inderdaad een CAB631 om van je mixer naar je versterker te gaan.

Als ik 2 B212D's aansluit op een B1500D welke kabel heb ik dan nodig of is dit niet mogelijk met een B1500D er zaten zover ik kon zien 2 OutPut's op de achterkant dus hier zouden dan [Female]XLR -> XLR[Male] kabels in kunnen op de toppen aan te sluiten. Of is het stabieler/beter om XLR-Jack te pakken om te toppen door te lussen vanaf de Sub. De B1500D word dan met een CAB901 van de XLR Out op de Beat6 naar de B1500D gebracht in Input B de bovenste op de onderste maakt dat uit?
          Ho ho, rustig aan.

De B1500D heeft de mogelijkheid om twee stereo inputs, twee stereo outputs en twee gefilterde outputs aan te sluiten.

Kort gezegd ga je in dat geval van je mixer met 2 XLR-kabels (L+R) naar de L+R ingang van de sub.

Je B215Ds worden vervolgens op de gefilterde uitgang ("output") van de subwoofer aangesloten. Zo haalt de subwoofer de lage tonen uit het signaal om zelf te versterken en gaat het mid en hoog naar je toppen. Efficiënt dus! Je hebt ook nog een "Thru" uitgang. Die gebruik je bijvoorbeeld als je twee subwoofers per kant wilt neerzetten. Kort gezegd is dit hetzelfde signaal dat binnenkomt vanaf je mixer, dat weer uitgestuurd wordt.

Ik heb uiteraard de B1800D v.s. B1500D en de B215D v.s. B212D vergeleken maar buiten het wooferformaat en dus ook de afmeting van de kast zag ik niet veel verschil in het vermogen. Er Zat in de SPL slechts 1-2dB verschil klopt dit? Of kijk ik niet goed. en moet naar het frequentiebereik kijken?
          Hou de vermogens en Watts even buiten beschouwing.

Een 12 inch top is, heel algemeen beschouwd, goed in het hoog, midhoog, mid en midlaag.
          Een 15 inch top is, heel algemeen beschouwd, goed in het hoog, midhoog, midlaag en laag
          Een 15 inch sub is, heel algemeen beschouwd, goed in het laag en bovenste sublaag (meer een kick zeg maar)
          Een 18 inch sub is, heel algemeen beschouwd, goed in het bovenste en diepste sublaag. (de welbekende woevvv-tonen)

Zo zie je dat je qua klank wat combinaties kunt maken die goed bij elkaar aansluiten. Men pakt vaak een 12/15 inch combi zodat hoog mid en laag goed bij elkaar passen. Of 15/18 wanneer je echt diepe bassen wilt, maar ook een stuk van het normale midlaag wilt meepakken. Een 15/15 combi kan wel, maar sluit net iets minder op elkaar aan (want het is beiden goed in het laag).

Een olympisch wedstrijdzwemmer en een kogelstoter zullen beiden vergelijkbare gespierde armen hebben, maar toch zullen ze in hun eigen vakgebied (sport) het beste presteren.

Het punt is nu juist, het verschil in klank kun je nooit op papier zetten. ;) Dat zul je zelf moeten ervaren. Desnoods ga je ze eens beluisteren in de showroom. Klank is namelijk zeer persoonlijk. :)

Comment

Oke waar is de showroom als ik vragen mag :)

Ik heb dus qua kabels nodig:
            2x CAB901 (Voor het signaal L/R van de Beat6 naar de B1500D)
            Female in de Beat6 Male in de B1500D
            2x ?? (Voor het singnaal van B212D 1 en B212D 2)

Comment

Showroom is in Goes. Zie ook onze contactinformatie voor het adres en de openingstijden. ;)

Als je langskomt, leg ter plekke even uit wat je precies wilt doen. Een van de verkopers helpt je dan graag aan de juiste spullen en kabels.

Comment

Owh Goes.. Ik woon zelf in Tilburg daar kan ik niet even op de fiets langs..
                Weet iemand toevallig of hier een goede treiverbinding heen licht.

Verder wat meer On-Topic: Ik hoef alleen nog maar te weten welke kabel er van de B1500D naar de B212D's lopen dan weet ik na alle goede uitleg wel waar ik aan toe ben en is het even kijken of het een beetje binnen budget valt

Comment

Daar pak je gewoon twee CAB901 kabels voor in een gewenste lengte. ;) XLR male-female.

Onze showroom is aardig goed te bereiken met het OV hoor, minuutje of 10 lopen vanaf het station.

Comment

Super, Dus het zou op afspraak eventueel mogelijk zijn om zelf het verschil te komen horen tussen 2x B1500D aanschaffen met 2x TSX12 of een setje B212D's met 1 B1500D?

Of licht het niet zo simpel en is dit niet zo makkelijk allemaal even te regelen?

Comment

In overleg is veel mogelijk, maar dan moet je toch even onze helpdesk contacteren. ;)

Comment

Dankuwel voor dit advies heb zojuist contact opgenomen met de helpdesk.

Comment

Working...
                        X